Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d -vm 2001, pyörittää muttei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zzzz
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 73
    • Länsi-Suomi

    #31
    Nyt se myrkyn lykkäs..

    Ajelin eilen illalla sellaiset 150km. Starttaa kyllä hyvin, mutta tuo 70-luvun diesel-pakuefekti esiintyy edelleen aina silloin tällöin. Välillä auto toimi ihan kuten pitikin, mutta sitten välillä ei taas millään kiihtynyt, eikä ottanut edes kierroksia enempää kuin 2500rpm.

    Kokeilin illalla myös varmuuden vuoksi tyhjätä tankin käyttäen auton omaa polttoainepumppua. Olin juuri huollossakäynnin jälkeen tankannut tankin aivan täyteen saadakseni jäänestopitoisuuden mahdollisimman pieneksi, mutta koska ongelmia oli edelleenkin rupesin hommaan. Yllätys oli suuri, kun tankista oli tullut 57 litraa ja pumppu rupesi lykkäämään ilmaa vaikka tankissa olisi pitänyt olla polttoainetta tuo täydet 70 tai ainakin 69,5 litraa. Polttoainemittarikin näytti vielä vajaata 15 litraa. Voisikohan tällä olla jotain liityntää muihin ongelmiin?

    Soittelin nyt myyjäliikkeeseen ja sovin vieväni auton maanantaina sinne huoltoon.. ellen pärjää siihen asti, voin hakea sijaisauton. Soittelin myös Käyttöautolle ja kysyin huollon "takuusta", lupailivat, että vikamuisti voidaan lukea uudelleen samaan hintaan tämän viikon aikana.
    Last edited by Zzzz; 20-01-2005, 13:49. Reason: Lisätty tarinaa tankintyhjäämisestä

    Comment

    • Zzzz
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 73
      • Länsi-Suomi

      #32
      Kävin Käyttöautolla uudelleen ja pienen keskustelun jälkeen tutkailivat autoa hieman lisää "huollon takuuseen". Vikamuistiin oli tallentunut 150 kilometrin ajolla 160 kertaa tieto "Railpaine liian alhainen".

      Huoltomies tutkaili autoa miltei tunnin ja lopulta kokeili nypätä polttoainesuodattimen päällä olevan paineanturin irti ja johan rupesi pelittämään. Anturi ei ollut antanut vikakoodia, vaan ilmeisesti jotain "höpölukuja." Tilattiin uusi anturi ja peruttiin maanantain huoltoaika myyneessä liikkeessä, joka lupaili osallistua kustannuksiin.

      Kiitettävää toimintaa Vaasan Käyttöautolta, maksu "takuukäynnistä" 0 euroa.

      Nyt koetan sitten ajella vain paineanturin piuha irti ensi torstaihin asti, jolloin sovittiin uusi huoltoaika.

      Comment

      • Zzzz
        Bimmer Rookie
        • Dec 2003
        • 73
        • Länsi-Suomi

        #33
        Otetaan edellinen takaisin... Kyllä lasku tuli myös edellisestä käynnistä, vaikkakin vasta vaihdatettuani paineanturin.

        Kaiken huipuksi näyttäisi siltä, että polttoainepumpussa on kuitenkin vikaa. Muutaman kerran on jo nimittäin käynyt niin, että auto ei lähde käyntiin eikä polttoainepumppu kuskin penkin alla kuulu surisevan. Kerran kun en kuullut pumpun ääntä, jätin virran päälle, nousin autosta ja kopautin nyrkillä suurinpiirtein pumpun paikkeille pohjapanssariin, jolloin pumppu lähti pyörimään. Heti sen jälkeen kokeiltuna autokin lähti käyntiin kuin palmun alta.

        Tilasin tänään uuden pumpun, huomenna sais hakea ja ajattelin itse laittaa sen viikonloppuna kiinni. Toivottavasti tämä auttaa, tähän mennessä Käyttöautolle on uponnut noin 450 euroa ja uusi pumppu maksoi tarvikeliikkeestä 250 euroa. Auton myynyt liike lupaili maksaa kuluista puolet.

        Elämä on kallista... tai kaikkihan on suhteellista.

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by Zzzz
          Otetaan edellinen takaisin... Kyllä lasku tuli myös edellisestä käynnistä, vaikkakin vasta vaihdatettuani paineanturin.

          Kaiken huipuksi näyttäisi siltä, että polttoainepumpussa on kuitenkin vikaa. Muutaman kerran on jo nimittäin käynyt niin, että auto ei lähde käyntiin eikä polttoainepumppu kuskin penkin alla kuulu surisevan. Kerran kun en kuullut pumpun ääntä, jätin virran päälle, nousin autosta ja kopautin nyrkillä suurinpiirtein pumpun paikkeille pohjapanssariin, jolloin pumppu lähti pyörimään. Heti sen jälkeen kokeiltuna autokin lähti käyntiin kuin palmun alta.

          Tilasin tänään uuden pumpun, huomenna sais hakea ja ajattelin itse laittaa sen viikonloppuna kiinni. Toivottavasti tämä auttaa, tähän mennessä Käyttöautolle on uponnut noin 450 euroa ja uusi pumppu maksoi tarvikeliikkeestä 250 euroa. Auton myynyt liike lupaili maksaa kuluista puolet.

          Elämä on kallista... tai kaikkihan on suhteellista.
          Niinpä...oliko tuo tarvikkepumppu myös Pierburg-merkkiä? Tarvitset ehkä letkuklemmareita 2 kpl, mikäli vanhat ovat pahasti ruosteessa. Vaihtotyön tekee helpoksi se, ettei järjestelmää tarvi ilmata
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Onko kontaktihäiriön mahdollisuus jo suljettu pois ennen uuden siirtopumpun ostoa?

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by Hemi
              Onko kontaktihäiriön mahdollisuus jo suljettu pois ennen uuden siirtopumpun ostoa?
              Tuo oire, että koputtamalla saa sen taas toimimaan joksikin aikaa on havaittu myös kaverin 530d:ssä ja uusinta oli väistämätön. Kontaktihäiriö voi olla olemassa tai se on olemassa, mutta se on nähtävästi pumpun sisällä moottorissa, joka taas ei ole korjattavissa, koska se on umpinainen pötkö.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Zzzz
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 73
                • Länsi-Suomi

                #37
                Originally posted by buksin-1
                Niinpä...oliko tuo tarvikkepumppu myös Pierburg-merkkiä? Tarvitset ehkä letkuklemmareita 2 kpl, mikäli vanhat ovat pahasti ruosteessa. Vaihtotyön tekee helpoksi se, ettei järjestelmää tarvi ilmata
                Tarvikepumppu oli Pierburg ja osanumerokin oli sama. Ainoa ero oli, että vanhassa luki BMW ja uudessa ei. Nyt on uusi pumppu kiinni ja muutama kymmenen kilometriä ajeltu ilman probleemia. Vaihto oli kieltämättä helppo, letkuklemmaritkin liikkuivat helposti eikä niitä tarvinnut uusia.

                Toivottavasti tämä nyt vihdoin sitten auttoi... jotenkin tullut jo hieman skeptiseksi.

                Comment

                • nippetee
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 44
                  • Pori

                  #38
                  Itsellä E39 530dat -99 ja tällä viikolla tullut hinauspalvelun vakioasiakkaaksi. Sain ilmattua luullun polttoaineen loppumisen jälkeen auton tän foorumin tietotaitoa jälleen kerran hyväksikäyttäen mutta taas jätti ikävästi pikatielle... nyt vaihtelin polttoainesuodattimen ja varmaan kymmenen kertaa ottanut virtaa pois ja takas kakkos asentoon mut kuljettajan penkinalla siirtopumppu waan huutaa eikä kirkkaassa letkussa polttoainetta näy... näyttäs tän keskustelun perusteella olevan hyvinkin mahdollinen aiheuttaja tuo siirtopumppu. Kysymys kuuluukin et kuinka kovaa meteliä sen oikeesti kuuluu pitää siellä kuskin penkin alla... 260tkm ajettu saksan auto... vois olla tietty muutenkin parree jo vaihtaa kun ei varmaan tähän mennessä ole pidelty... wai pitäskö jotenkin tutkia vielä ettei ole tankissa oleva polttoainepumppu kun sielläkin on vissiin sellanen vielä? mistä mahtas saada porin seudulta tollasen pumpun kohtuullisesti?
                  BMW E61 530xD -07

                  Comment

                  • goldenm
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 544

                    #39
                    Vikakoodien luku saattaisi auttaa asiaa, vaikka veikkaan vian löytyvän siirtopumpusta.
                    Pahaa pelkään, että Rinta-Joupin ovi taitaa kutsua mikäli pumppu todellakin on viallinen.
                    Vikakoodit saat luetettua vaikka Ulvilan nesteellä.

                    Olisiko tästä apua?
                    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎