Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helppivä!! Äkkivä!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • <Speedy>
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 43
    • Kuopio

    Helppivä!! Äkkivä!!

    Nyt tarttis tietää pari juttua..

    Ensinnäkin minkä paksuinen on tuo vaihdekepin tanko.. E30 vm. 90 kyseessä..

    Toiseksi miten voi vaihtaa ne lukkojen tapit (lukkonupit?).. Onnistuuko jos vaan kovasti vetää ja sitten painaa toiset tilalle?

    Ja kolmanneksi, riittääkö että ottaa mittaritaulusta sen lasin poies, jos meinaa laittaa sinne kromiset renkaat mittarien ympärille, vai tartteeko tehdä jotain radikaalimpaa?

    Kiitän ja kumarran oikein kovasti
  • cricke
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1976
    • espoo

    #2
    Originally posted by <Speedy>
    Nyt tarttis tietää pari juttua..

    Ensinnäkin minkä paksuinen on tuo vaihdekepin tanko.. E30 vm. 90 kyseessä..

    Toiseksi miten voi vaihtaa ne lukkojen tapit (lukkonupit?).. Onnistuuko jos vaan kovasti vetää ja sitten painaa toiset tilalle?

    Ja kolmanneksi, riittääkö että ottaa mittaritaulusta sen lasin poies, jos meinaa laittaa sinne kromiset renkaat mittarien ympärille, vai tartteeko tehdä jotain radikaalimpaa?

    Kiitän ja kumarran oikein kovasti
    1. Eikyll mitään hajuu minkä paksunen, mut ilmeisesti oot jotai toista nuppia laittamassa, senku vetäset irti ja mittaat..Tosin suurin osa nupeista sopii joka vaihekeppii, ylensä jotkut kiristysruuvit on..
    2. Ne on jengoilla, eli pyörittämällä lähtee, ja jos uudet nupit ei oo jengoilla nii pikaliimatippa pohjalle tai jotai vastaavaa.
    3. Kyll se koko mittaristo kannattaa irrottaa, ja sitt varovaisesti irrottaa se lasi.Ei oo vaikee homma.
    E38 740ia -94
    E46 316 -00
    Volvo S60
    EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
    E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

    Comment

    • <Speedy>
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 43
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by cricke
      3. Kyll se koko mittaristo kannattaa irrottaa, ja sitt varovaisesti irrottaa se lasi.Ei oo vaikee homma.
      Siis eikös se lasi lähe niillä kahdella ruuvilla mitkä on siellä ylhäälä?

      Mites se koko mittariston irrotus.. Joutuu koko kojelaudan irrottaa?.. taitaa jäädä meikäläiseltä.. täytyy vaan kuvitella että ne on siellä

      Mut kiitti kummiski

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Eihän joudu, siellä on vaan 6 ruuvia (2 siellä katteen alla), liittimet irti ja vähän taiteilua niin se mahtuu tulemaan ilman ratin irrotustakin
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11720
          • Kouvola

          #5
          nii ja se lasi on liimattu siihen mittaristoon kiinni...vähä kuumailmapuhaltimella lämmittää ni irtoo kevyesti

          Comment

          • cricke
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1976
            • espoo

            #6
            myy mulle ne rinkulat halvalla ellet laita?
            E38 740ia -94
            E46 316 -00
            Volvo S60
            EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
            E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎