joo lähti hyvin käyntiin mut heti jäi parkuu reilua 2000kiekkaa..nooh lähin sitte varovasti ajamaan ja kun löysäs risteykseen niin käynti vaelti välillä 600-2500rpm no pysäytin aukasin pellin ja käytin kättä "imun"eessä nii kierrokset laski normaaliin ja taas pelaa niinku pitääkin..!???eli olis kiva tietää mikä siel reistaili?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i 36 tyhjäkäynti humppas..
Collapse
X
-
Mulla on ollu samanlaista vikaa omassa autossa, mutta tyhjäkäynti humbaa 100 - 1000 kiekan välillä pari kertaa ja sitten tasoittuu... Jos autoa kuormittaa (laittaa esim. puhaltimen, radion, takalasin lämmityksen ja valot yhtäaikaa päälle.) , niin tyhjäkäynti käy niin alhaalla, ettei jaksa enää pysyä käynnissä. Käytin auton piuhassa, muttei näkyny mitään... Sanoivat humbauksen johtuvan todennäköisesti tyhjäkäyntimoottorista. Ja "kaasuläpästä", joka olis niin likanen, että vaikuttas käyntii. En oo kerenny vielä tutkimaan tilannetta. Käynnistettäessä tekee samoin, kun sinullakin.
e36 325 -94Last edited by kyy; 19-01-2005, 17:17.BMW 325i E36 -94
-
-
Jossain hel..tin vaikeessa paikassa imusarjan alla oli jokin mitä huoltomies kutsui "tyhjäkäyntisuuttimeksi" tms. joka pikkuhiljaa saattaa tukkeutua ja aiheuttaa mokomaa. Itselläni oli aikoinaan -91 vuoden 325i:ssä tuollainen tapaus.. huoltomies lykkäsi kätensä jonnekin imusarjan alle ja 5 minuuttia ähistyään sai kouraansa jonkin puhdistettavan, kiiltävän noin 15 senttiä pitkän schydeemin..
Samalla käynnillä kyllä vaihdettiin Lambda-tunnistinkin, joten en tiedä kummasta oli käynnin huojuntaan enemmän apua.
Pahoittelen vastaukseni epätarkkuutta, toivottavasti tästä on edes jotain apua.
Comment
-
-
Kokeileppa myös sitä että otat ilmamassanmittarille tulevan johdon irti ja pistät käymään. Jos käynti parani, vika saattaa myös olla siinä ilmamassanmittarissa. Mitä tätä foorumia oon lukenut niin noi tyhjäkäynti ongelmat tuntuu olevan aika yleisiä ja vika saattaa olla miljoonassa eri osassa...."tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"
Comment
-
-
Minulla oli -94 320:ssä joskus samantapaista ongelmaa. Kylmänä käynnistettäessä nosti kierrokset kahteen tonniin, josta ne sitten vähitellen laskivat koneen lämmetessä. Kun kone lämpesi kunnolla, niin esim. liikennevaloihin pysähtyessä tyhjäkäynti rumppasi muutaman kerran 400-1000 kierroksen välissä ja tasoittui sitten johonkin 600 kierrokseen. Muutaman kerran jopa sammui risteykseen, kun kierrokset karkasivat liian alas.
Vika oli kaasuläppäpotentiometrissä, osa maksoi merkkiliikkeessä 67 euroa. Sen uusimisen jälkeen ei ole kierroksia rumpannut, mutta kylmällä säällä ilman moottorin esilämmitystä kierrokset käyvät parin sekunnin ajan tavallista korkeammalla. Se on kuulemma näiden koneiden ominaisuus.
Comment
-
-
Originally posted by toofastforyouKokeileppa myös sitä että otat ilmamassanmittarille tulevan johdon irti ja pistät käymään. Jos käynti parani, vika saattaa myös olla siinä ilmamassanmittarissa. Mitä tätä foorumia oon lukenut niin noi tyhjäkäynti ongelmat tuntuu olevan aika yleisiä ja vika saattaa olla miljoonassa eri osassa....Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
Comment