Announcement

Collapse
No announcement yet.

600-sarjan omistajat ja muutkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    600-sarjan omistajat ja muutkin

    Nyt juttua e24 korista. Alkanut tollanen kiinnostamaan koska siinä ei rahallisesti varmasti häviäisi mitään kun arvo tuskin tippuu nollaan niinkuin autoissa yleensä.

    autotalli.com:sta katsoin että 628 kuluttaisi 6/8/14 l/100km voiko pitää paikkaansa lähellekkään?

    onko osat kalliita? moottori ilmeisesti samakuin 528 ja 525 e28?

    muutenkin auton hyviä ja huonoja puolia esiin.

    sitten vielä vertailua mersun w123 coupeen joka mielestäni olisi vastaava auto. Vähän puolueellinen palsta kysyä tätä, mutta kuitenkin...
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #2
    No tuo autotalli.comin ilmoittamat kulutuslukemat ovat melkoisen epätarkkoja. Oma 528i manuaali söi aikanaan aina yli 10 l/100m ja sehän on samalla koneella ja suht saman painoinen.

    Tiedä sitten onko W123 coupe aikanaan ollu 628CSi:n kilpailija. Mersun puolelta pitäisi katso ehkä SLC mallia e24:n kilpailijana. Kai Bemari on aina urheilullisempi ajaa, kuin Mersu.

    Ruostehan näissä e24-korisissa on aina ongelma, mutta missä 20 vuotta vanhassa autossa se ei olisi ongelma?
    Last edited by pmv; 20-01-2005, 16:00.

    Comment

    • Susiraja
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 361
      • Helsinki

      #3
      Mieluummin kallistuisin tuon bemarin puoleen, kun mersun. Kannattaa käydä mersufoorumilla lueskelemassa paljonko maksaa esim.2,8l twincamin koneen osat ja mitä se kuluttaa ajossa. Ei oo mitään halpaa harrastamista.
      Sporttisuutta noista mersuista on turha ettiä mutta lupsakoita ne on menemään, jos mihinkään ei oo kiire.
      www.finnishcodriver.blogspot.fi

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Alustan ja koneen osat ovat suunnilleen samoja kuin e12 ja e28 joten niihin varmasti löytyy varaosia. Korin osat ovatkin sitten toinen juttu, esim. etulokasuojat ovat herkkiä ruostumaan ja vaikeasti saatavilla uusia. Ruostumisen huomaa helposti kun katsoo konepellin alle, lokarin kiinnitys kohdasta useasti läpimätä, ainakin vanhemmat mallit.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10001
          • KVLA

          #5
          Originally posted by alspe
          Nyt juttua e24 korista. Alkanut tollanen kiinnostamaan koska siinä ei rahallisesti varmasti häviäisi mitään kun arvo tuskin tippuu nollaan niinkuin autoissa yleensä.

          autotalli.com:sta katsoin että 628 kuluttaisi 6/8/14 l/100km voiko pitää paikkaansa lähellekkään?

          onko osat kalliita? moottori ilmeisesti samakuin 528 ja 525 e28?

          muutenkin auton hyviä ja huonoja puolia esiin.

          sitten vielä vertailua mersun w123 coupeen joka mielestäni olisi vastaava auto. Vähän puolueellinen palsta kysyä tätä, mutta kuitenkin...
          Olisi ihan mahtavaa nähdä kutoskoneellinen bensa bemari,jolla edes maantiellä kulutus olisi 6lit/100km.Olisi varmaan Suomen ensimmäinen.Taitaa nuo kulutukset olla mitattu tosiaan autotallissa.Kummanko sitten ostasit,vai Bemarin.

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6
            lisää

            niin itsellä 520 -91 vie kaikenkaikkiaan keskimäärin 10l/100km että en kyllä millään usko että 528/628 menisi vähemmällä.

            Vanhojen ovh. hintojen mukaan se mersu olisi ollut aika halpa verrattuna bemukkaan, eli ei ne samassa luokassa pyöri, kai.

            En ole itse edes koskaan ajanut e24:sta, mutta esim. kuvista katsonut että penkit siinä on varmaan asialliset, myös takapenkit hienosti muotoillut.

            Sen pellit ovat siis heikkoja? Siinä ei ole sinkittyjä kuten e34:ssä on, vai onko siinäkään?

            Minä vuonna muutos tuli e24:ään, kojelauta muuttui ja mitä muuta tapahtui. Yleensähän kannattaa ostaa ns. uudempi malli jossa lastentauteja korjailtu? Motonetistä katson niin osia löytyy kyllä ja varsinkin <-82 oli halpoja, sitä uudempiin taisi osien hinnat nousta.

            Onko se hiljaisempi kärry maantiellä kuin e34?
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #7
              Melkeimpä jos E24:sta hommaa niin kannattaa panostaa ns. ruosteettomaan yksilöön jossa on tekniikassa laittoa kuin toisinpäin.. Etusiivet ~600e/kpl KL:n kautta tilattuna. Tarvikkeita kun ei saa ja orkkikset maksaa.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • jpeltoma
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 600
                • pirkanmaa

                #8
                Olen kanssa seuraillut ko. mallin myynti-ilmoituksia jonkin aikaa. Tuntuu olevan suht harvinainen peli, tällähetkellä ei ole kun muutama aito myynnissä. Ja sitten ne korinvaihdot... niitä on paljon. Niitä sais melkeen ilmaiseksi, mutta itsekkään en ole osannut päättää vielä, kannattaisiko sellaseen sotkeentua. Prosentit on mitä on, ja huhu kertoo että niissä 600 KV:ssä olis just paljon epäselvyyksiä... Mikä on todenäk. saada AKE:sta lappu, ja sillon kai peli on selvä.

                Saksanmaaltakaan ei apua taida helpolla löytyä, ainakin Mobile.de perusteella kaikki alle 5 keur kärryt on schaissee. Ja hyvät maksaa sielläkin aika paljon.
                __________________________________________________ ________________________
                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  Omasta mielestäni näihin E28/E24 kv-hässäköihin ei kannattaisi sekaantua.. tekniikkahan on alustan kanssa about sama mutta muuten puhutaankin sitten ihan eripelistä. Prosentit on monessa varmaan ihan mitä sattuu, sama kun about jokaisen kv-pelin kohdalla

                  Orkkis on aina orkkis.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • jaajo
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 56

                    #10
                    itselläni on tommonen 635 kv-ollut jo 7 vuotta ja eipä ole katsastus ongelmia pahemmin ollut vaikka konekin 3.5. kyllä ne tosiaan kaikki kv:t taitaa lähes laittomia olla, mutta ei ne katsastusmiehet jaksa enää nykyään kun korinvaihtojen teko kiellettiin olla kovin kiinnostuneita jostai 80-luvun alun autoista ja niiden prosenttien ylityksistä. Ja mitä auton hiljaisuuteen tulee, niin ei se ainakaan maantiellä hiljasempi ole kuin E34 ne karmittomat ikkunat kun pakkaa ton ikäsessä autossa helposti jo vähän suhisemaan. uudempi korimalli E24 tuli vuoden 81-lopussa eli muutoksia tuli vähän keulaan ja sisätiloihin.
                    BMW 525i -05

                    ex:540i-98,850i-91,316i-03,520i-97,528i-97,635csi-82
                    M5-90,325i-86,520i-88,518i-85

                    Comment

                    • harri525ixTA
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 101

                      #11
                      Originally posted by alspe
                      Nyt juttua e24 korista. Alkanut tollanen kiinnostamaan koska siinä ei rahallisesti varmasti häviäisi mitään kun arvo tuskin tippuu nollaan niinkuin autoissa yleensä.

                      autotalli.com:sta katsoin että 628 kuluttaisi 6/8/14 l/100km voiko pitää paikkaansa lähellekkään?

                      onko osat kalliita? moottori ilmeisesti samakuin 528 ja 525 e28?

                      muutenkin auton hyviä ja huonoja puolia esiin.

                      sitten vielä vertailua mersun w123 coupeen joka mielestäni olisi vastaava auto. Vähän puolueellinen palsta kysyä tätä, mutta kuitenkin...
                      Mikäli kulutuksella on mitään merkitystä niin hankinta kannattaa unohtaa, koska kokonaiskuluihin verrattuna bensakulut ovat tuommoisissa harrastusvehkeissä mitättömiä. Ja kääntäen, mikäli jo bensarahojen kanssa on tiukkaa niin mistä se raha sitten revitään veteraaniauton arvolle mukaiseen kunnossapitoon

                      W123 coupe, varsinkin 230 neloskoneella, on tekniikaltaan erittäin yksinkertaista ja melko helppoa pitää itsekin kuosissa (pari vuotta askartelin W123 sedanin kanssa). Mielestäni edes 280CE ei ole vastaava kärry 600-bemulle, lähinnä vastaava mese on SLC. Koska suurin osa coupen osista on suoraan vaihtokelpoista sedanien kanssa, ja alustan osat todnäk samoja kuin W123 takseissa, varaosia löytyy paljon ja halvalla. Kärry on muutenkin äärimmäisen kestävä, pl. bensakoneet jotka tuppaavat tarviimaan ison rempan 200-300k välein. 2.8l twincam ei ole erityisen kestävän koneen maineessa, ja osat maksavat. Bensanelonen on halpa rempata. Veikkaisin että W123 coupe-mesen ylläpito on vähintään puolet halvempaa kuin 600-sarjan bemarin.

                      Ja tietty aina pitää ostaa yksilö joka on valmiiksi hyväkuntoinen, ja korinvaihtoyksilöiden jälleenmyyntiarvo on nolla.

                      Comment

                      • energy
                        BTCF Member
                        • May 2003
                        • 1694
                        • Haukipudas, Oulu

                        #12
                        Tuohon harvinaisuuteen liittyen Oulussa on helmi 635CSi ollut myynnissä jo PITKÄN aikaa, eikä varmasti mene vähään aikaan kun hinta nimittäin on muistaakseni 7000e

                        Mutta kun itse kävin sitä pällisteleen (ja melkein harkitseen lainaa) niin aika virheetön tuntui olevan.
                        :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                        :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                        :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                        Comment

                        • jpeltoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 600
                          • pirkanmaa

                          #13
                          Yleensä ei tule sorruttua kiistelemään makuasiaoista, mutta kyllä MUN mielestä 123 Coupe on aika pappis kuussatkun bemarin vierellä. Ja ne mersun penkit...

                          Mulla ei ole kokemusta kuussatkusta, mutta jos liki kaikki tekniikan palikat on viissatasta, niin mikä siinä ylläpidossa maksaa? Tämmösen auton ostaja olettevasti osaa tehä ite remppaa? Moottorit on M30 lohkolla jota on tehty kuuskytäluvulta, ja on toimintavarma jos öljyt on vaihdettu. Kansi voi kulahtaa, mikä on aika tyypillistä bii äm doublejuuta. Eli kuten tossa aikaisemmin mainittiin, kun kattelee koriltaan hyvän niin tekniikan palikoita voi vaihdella suht pienellä budjetilla?

                          Toi juttu katsatumiesten KV-mielenkiinnosta taitaa olla totta. Eikös ne kaikki asemat nykyään ole yksityisomisteisia voittoa tavoittelevia yhtiöitä. Miks ne ampuis itteensä nilkkaan ja käräyttelis maksavia asiakkaita, ja hankkis itelleen vaan harmia. Valvonta tulee AKE:n suunnasta.... Oliks se niin että "valtion asematkin" omistaa nykyään joku investointirahasto tms. pääomasijoittaja...
                          Last edited by jpeltoma; 21-01-2005, 15:19.
                          __________________________________________________ ________________________
                          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #14
                            lisää

                            Kyllähän se niin on että w123 on varmaan aika pappis 600:een verrattuna.

                            Niistä 635csi:n hinnoistahan on ihan hulluja pyyntejä. pörssissä joku huutelee vissiin 14k euroa oliko se nyt -86 ajettu noin 200 tkm!

                            Kyllä saksasta LUULIS 2500-4000 euron väliin löytyvän aika peli ja siihen jotain pari tonnia veroa jos ei ole täydellinen helmi. Vähän laittoa, uudet litkut joka paikkaan ja vähän niveliä ja jarruja, vielä vaikka kansiremppa, niin aika paljon jää vielä 14000 euroon väliä. Mutta kai semmosen arvo on jotain vähän alle 10000 hyvän yksilön.

                            628csi:ssä ei ole motronicia, mutta 635csi:ssä on. Onko sillä koneen käyttäytymisen kannalta mitään väliä?
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • e24
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 628

                              #15
                              itsellä on saksasta tuotu 85vm 635csi ja pettymys oli aluksi aika paha. harmittaa etten itse päässytkään hakemaan autoa vaan tuotatin sellaisen. ihan kuvien ja puhelinkeskustelujen perusteella.

                              rälläkkä oli laulanut jousien kohdalla ja auto oli ylimatala ja iskarit lonksui väljyyttä ja nopeusmittarin piirilevyt oli syöpynyt. ja kuskinoven lukko hyväksyi yhden ja virtalukko toisen avaimen, muut ei sitten kelpuuttanut mitään avaimia... kallistuksenvakaajatapit oli ihan p...... kuten alapallotkin ja vielä kaikenlisäksi absit ei oikein pelittänyt. vika löytyi olemattomiin ruostuneista takapyörien hammaskehistä. ja sisusta haisi aivan hirveelle tupakankärylle. ei pesut ja otsonaattorit auttanut.


                              rupesin remppaamaan autoa:
                              asensin hälärin ja poistin lukot paitsi takaluukun lukon sarjotin virtalukon avaimelle (takaluukussa ohjaava lukkomoottori) pystyy vikatilanteessa ehkä hyödyntämään.

                              vaihdoin alustanosia, tosin auto nousi liikaa... ja hommasin viissatkun mittarioston josta sain piirilevyt omaani.

                              purin sisustan ja aloin verhoilemaan uusiks, kun muuten katkua ei saanut millään pois, ja huomasin että noista (metallisista) pohjatulpista oli jokseenkin harmia kun kaikkien ympärystät oli ruosteensyömät ja tunkinpaikat helmoista oli syöpynyt ja lattiaan nivelletty kaasupoljin jäi käteen. lattiaa repes mukana...
                              noihin auttoi vain pelti ja kuuma lanka migin nokasta.

                              no mutta voiton puolelle päästiin ja viimekesä menikin kivasti, mitä nyt tuli pikkusen liikaa täytettyä ilmastoinnin ainetta ja kompuranjuuresta ilmastoinni letku tussahti...

                              kulutuksesta sen verran että kun satku tai alle on nopeutta niin menee nirpin narpin alle 9l/100km mut kaupungissa ei tarvi ihmetellä jos 17l/100 menee varsinkin jos kalossi painaa enemmän...

                              nyt pirssi on taas remontissa, kun ulkoilmettä piristän ja maalia odotan päällesaavan. tosin ongelmia oli heti tiedossa

                              ja ongelma kuinkas ollakkaan on noi etulokasuojat. tosin ne on ruosteessa sieltä alahelmasta ja sisäpuolelta kaikki lähtöisin ja etupään kiinnityspokkaus (puskurin ja loksun kiinnike kohta) tutun kautta tuohonkin on jo apua tulossa
                              teettätän hiilikuituiset lokarit niin ei tarvi ruosteiden kanssa olla enään tekemisissä.
                              kesällä sit näkee mitä kaikkea päähän on pälkähtänyt.


                              ja mitä tekstin alkuun tulee niin auto on kyllä mielestäni herkkua( pikku vikoja lukuunottamatta ja tuota pientä alku petymystä) tyylikäs ja jees ajella. teitty 225 ja 255 17" nakit joskus vähän hakee =)


                              palatakseni alun pettymykseen: verokarhu ei säälinyt yhtään =(
                              pisti mulle yli 4K€ laskun postissa. toki valitin heti, mutta ei ole vielä kantanut hedelmää...


                              kaikesta huolimatta suosittelen.... itse ainakin pidän isosti !


                              ainiin loksujen hinnoista. tällä hetkellä halvin hinta mitä itse olen kuullut olis 830€ ja saksalasella foorumilla kyselin hintoja niin siel liikutaan nois 600€/kpl
                              Last edited by e24; 21-01-2005, 18:42.
                              käyttis Honda CR-v
                              .... MR2
                              ----------------------------
                              ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎