memebuy23buy

524 td:n käyntiinlähtevyys???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hallu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 75

    524 td:n käyntiinlähtevyys???

    Onko muilla kokemuksia ko. autosta? Auto ei lähde pakkasilla oikein hyvin käyntiin. Hehkut on kunnossa. Onko se auton ominaisuus? Edellinen auto oli 324d ja se lähti aina käyntiin.
  • mr..d
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 32

    #2
    Tarkistappa ruiskutusennakko. Se vaikuttaa todella paljon käynnistyvyyteen. Jos se ei auta, niin vika on moottorin kuluneisuudessa. Tyypillisimmin kuluneet ja vuotavat ventiilit sylinterikannessa aiheuttavat huonon käynnistyvyyden.
    Dieselvoima on mustaa.

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2194
      • kaustinen

      #3
      Eli moottorin kuluneisuus selviää mittaamalla puristukset tai ohivuodot.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • Rocker
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1023
        • Suburb of SUUR-Oulu

        #4
        Katteleppa, meneekö polttoaineen mukana ilmakuplia! Aikas yleinen syy siihen että joutuu sahaamaan käyntiin on särkynyt polttoainesuodattimen pumpun kalvo, eli se jolla pumpataan suodatin täyteen polttoainetta suodattimen vaihdon yhteydessä. E28Td:ssä ja tossa E30 Td:ssä syy löyty siitä.
        T:Tero
        2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
        Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
        EX: 524Tda, 324TdicT
        Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
        ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

        Comment

        • hallu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 75

          #5
          Auto käynnistyy lämpimänä aivan hyvin ja hehkuissa vika ei ole. Kummastuttaa vaan kun muuten pelaa hyvin. Ajatteli Käydä tarkistuttamassa suuttimien kunnon, jos ei auta niin kai se on sitten venttiiliremppa. Onko ko. auto lähtenyt uutena ja vähänajettuna kylmänä käyntiin? Ihmetyttää eniten se kun 324d:n käyntiinlähtevyys on aivan eri luokkaa kuin 524td:n. Onkohan puristus suhteessa eroja ja vaikuttaako asiaan?

          Comment

          • Rocker
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1023
            • Suburb of SUUR-Oulu

            #6
            Originally posted by hallu
            Auto käynnistyy lämpimänä aivan hyvin ja hehkuissa vika ei ole.
            Kummastuttaa vaan kun muuten pelaa hyvin. Ajatteli Käydä tarkistuttamassa suuttimien kunnon, jos ei auta niin kai se on sitten venttiiliremppa. Onko ko. auto lähtenyt uutena ja vähänajettuna kylmänä käyntiin? Ihmetyttää eniten se kun 324d:n käyntiinlähtevyys on aivan eri luokkaa kuin 524td:n. Onkohan puristus suhteessa eroja ja vaikuttaako asiaan?
            Juuri noin se kalvovika oireilee, lämpösenä ku pommi käymään, n.8h ku seisoo niin 10-20sek sahausta että lähtee käymään ->pumppu sillon jo tyhjä, yön yli ku seisoo niin pumppu ja suodatin tyhjä, sitte sahataan jo reilusti pitempään. Kato ny hyvä mies että kulkeeko niitä ilmoja siellä letkussa, anna auton käydä ja varovasti kopistelet siihen suodatinjalkaan vaikka vasaran kumivarrella, ja katos lähteekö ilmoja menenään, jos menee, niin kalvo paskana. Kokeiles tuo ekka ja kerroppa mitä tapahtuu
            T:Tero
            2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
            Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
            EX: 524Tda, 324TdicT
            Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
            ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

            Comment

            • mr..d
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 32

              #7
              Koneessa ei ole vikaa, koska se käynnistyy hyvin lämpimänä. Bemarihan ei hehkuta lämpimänä ja käynnistyminen perustuu silloin puristukseen, eikä hehkutulppiin. Volkkareissa ja volvoissa, joissa siis on sama kone, tulee ongelmat moottori kulumisesta nimenomaan lämpinänä, kun ei pysty hehkuttamaan. Siis jos se kone narahtaa laakistä käyntiin lämpinänä, niin se on varmasti kunnossa.

              Tarkistaisin todellakin sen ennakon ja ettei pumpussa ole ilmoja. Suuttimet ei juuri vaikuta käynnistyvyyteen, savua, käryä ja nakutusta niistä kyllä voi syntyä. Niiden oireiden perusteella kannattaa vasta ruveta kärkiä vaihtamaan.

              Turbodieselissä on sama puristussuhde kuin vaparissakin. Ja sen pitää lähteä käyntiin vaikka 30 pakkasesta kunhan säädöt on kunnossa.
              Dieselvoima on mustaa.

              Comment

              • mr..d
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 32

                #8
                Koneessa ei ole vikaa, koska se käynnistyy hyvin lämpimänä. Bemarihan ei hehkuta lämpimänä ja käynnistyminen perustuu silloin puristukseen, eikä hehkutulppiin. Volkkareissa ja volvoissa, joissa siis on sama kone, tulee ongelmat moottori kulumisesta nimenomaan lämpinänä, kun ei pysty hehkuttamaan. Siis jos se kone narahtaa laakistä käyntiin lämpinänä, niin se on varmasti kunnossa.

                Tarkistaisin todellakin sen ennakon ja ettei pumpussa ole ilmoja. Suuttimet ei juuri vaikuta käynnistyvyyteen, savua, käryä ja nakutusta niistä kyllä voi syntyä. Niiden oireiden perusteella kannattaa vasta ruveta kärkiä vaihtamaan.

                Turbodieselissä on sama puristussuhde kuin vaparissakin. Ja sen pitää lähteä käyntiin vaikka 30 pakkasesta kunhan säädöt on kunnossa ihan siinä missä vaparikin.
                Dieselvoima on mustaa.

                Comment

                • mr..d
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 32

                  #9
                  Koneessa ei ole vikaa, koska se käynnistyy hyvin lämpimänä. Bemarihan ei hehkuta lämpimänä ja käynnistyminen perustuu silloin puristukseen, eikä hehkutulppiin. Volkkareissa ja volvoissa, joissa siis on sama kone, tulee ongelmat moottori kulumisesta nimenomaan lämpinänä, kun ei pysty hehkuttamaan. Siis jos se kone narahtaa laakistä käyntiin lämpinänä, niin se on varmasti kunnossa.

                  Tarkistaisin todellakin sen ennakon ja ettei pumpussa ole ilmoja. Suuttimet ei juuri vaikuta käynnistyvyyteen, savua, käryä ja nakutusta niistä kyllä voi syntyä. Niiden oireiden perusteella kannattaa vasta ruveta kärkiä vaihtamaan.

                  Turbodieselissä on sama puristussuhde kuin vaparissakin. Ja sen pitää lähteä käyntiin vaikka 30 pakkasesta kunhan säädöt on kunnossa ihan siinä missä vaparikin.
                  Dieselvoima on mustaa.

                  Comment

                  • Heikki.Niemi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1180
                    • Kalajoki-Bemareiden mekka

                    #10
                    itellä on kaksi hehkua pimeenä ja silti narahtaa käyntiin pikku starttauksen jälkeen...savuttaa kyllä pirusti mutta kaksi pimeää hehkua aiheuttaa sen...Mulla lämpimänä tuottaa ongelmaa pumpun akselin vuotava stefa hammaspyörän puolipäässä...eli tämmösiä pikku ongelmia...katoppa itekki se stefa ettei sieltä kupli polttoainetta tai vuoda...jos stefa vuotaa niin sillon putkissa ei näy ilmakuplia kuten tuosa minun pumpussa..
                    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                    Ex-320i E30 m20b20 -86
                    Ex-318i E30 m20b20 -87
                    Ex-320i E30 m20b20-83

                    Comment

                    • Happo
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 922
                      • Kauhajoki

                      #11
                      Hyvin lähtee käyntiin pakkasella ihan pikkustarttauksella, tosin hetkenpäästä alkaa vähän yskiskellä, mutta sekin tasaantuu nopeasti. Mutta tosiaan ei mitään sahaamista.
                      Ford S-Max 2.0
                      Kilpuri VW Golf III VR6
                      ex:

                      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                      Comment

                      • hallu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 75

                        #12
                        En ole kerinnyt katsoa vielä mitään, mutta auto kyllä hehkuttaa AINA oli kylmä eli kuuma.

                        Comment

                        • Lakeson
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 649
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Kannattaa tarkastaa pelaako jälkihehku ja että tuleeko pumpun kyljestä löytyvään solenoidiin jännite. Omassa on jälkihehku päällä semmoset 20-30 sekuntia ja samalla solenoidi kääntää pumpusta lisää ennakkoa -> parantaa kylmänä käyntiä. Tuossa ainakin huomaa kun jälkihehku loppuu, niin ajovalot kirkastuu reilusti. Sen solenoidin toimivuus on helppo kokeilla kun vetää siitä vierestä startilta piuhan, ennakko kasvaa, 'kalina' lisääntyy.

                          Testasin vähän alle 20 asteen pakkasessa käyntiin niin lähti samantien kakistelematta, oikein säikäytti. Valkosavustus vaan vaivaa edelleen..
                          Ei mopolla mahottomia..

                          Comment

                          • hallu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2003
                            • 75

                            #14
                            Jos ei pumpun kylkeen tule virtaa niin mistä sen voi vetää? Mkä tämä kalvo on ja mistä sen löytää? Auto käy ja vetää hyvin, ei muuta ongelmaa kuin käyntiinlähtevyys. Luulis että kone on kunnossa kun ei syö öljyäkään juuri ollenkaan (saman verran kuin 324d ja se pelas kuin kello tai pelaa vieläkin).

                            Comment

                            • LASSI-S
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 4918
                              • hattula/hämeenlinna.

                              #15
                              pistetään ny samaan topicciin kun mulla lähtee kylmänä käyntiin just sillä sekunnilla kun avainta edes ajattelee eikä väliä vaikka olis 100 astetta pakkasta ja sama kuumana, aina lähtee heti mut sitten kun moottori kerkee vähänkin jäähtyä niin joutuu sahaan 3-4 sek, hehkut on tiettävästi vanhat ja vaihdon tarpeessa ja auto silti lähtee kylmänä käyntiin tosi hyvin ja kuumana mut 5-10 min seisottamisen jälkeen jo alkaa heikkeneen toi käyntiin lähtevyys eli 3-4 sek joutuu sahaan
                              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                              Comment

                              Working...
                              X