Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaukosäätimen patteri kulahtaa hetkessä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    Kaukosäätimen patteri kulahtaa hetkessä!

    Voikohan noissa kaukosäätimissä olla jotain oikosulkuvikaa tms., koska eka patteri kesti vajaan vuoden, seuraava pari kuukautta ja tää vika lopahti ihan saman tien. Vikalla patterilla en saanu kertaakaan ovia auki/kiinni ja ledi loisti ihan himmeesti pari kolme kertaa. Ajotietokonekaan ei ehtiny herjata kuin kerran lopussa olevasta patterista. Vaikee uskoa, että kaupan hyllyltä otetut patterit ois noin surkeita, vaikka nekään aina kuulemma pitkien säilytysaikojen takia uudenveroisia ole.

    Toisella avaimella en oo voinu oikeen testata, koska siin on nappulat aivan solmussa.

    Auto siis E38 ja kyseessä avaimen kaukosäätö.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Kauankos teillä on nuo patterit kestäny?
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      #3
      kestää

      Kauankos teillä on nuo patterit kestäny?
      E39:ssä kestäny yli vuoden....

      Comment

      • reportteri
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 64

        #4
        kannattaa varmaan vielä kerran vaihtaa paristo,varta,duracel tm. laadukas merkki,mutta älä ainakaan samsungin paristoja.voihan se olla että on saannut kosteutta,tiivisteen välistä ,kondensiovettä ja siitä aiheutuneita oikosulkuja sekä hapettumia joista sähkölaitteet niin tykkääävät,tai muuten vain saannut turpiinsa.en ole ikinä avannut moista kapinetta.
        ---------------------------------

        **BMW320i coupe 97**
        --

        Suzuki gsx750 F 95

        --

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Joo se patteri minkä elektroniikkaliikkeestä käteeni sain oli joku hwa hwong, joten kai se pitää knebbaa kuuseen. Ei siellä avaimen sisällä mitään kovin kummosen näköstä ole, joku piirilevy vaan. Kai se pitää purkaa ne 2 avainta ja yhdistellä sitten parhaat osat jos ei muu auta.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Nyt näyttäs toimivan taas kaukosäätö.

            Otin eka avaimesta, jossa näppäimet rikki sisuskalut toiseen ja testasin aikasemmin ostamallani New Sun-patterilla. Näytti toimivan hienosti...mutta vain 2 kertaa ja sitten ei sanonut enää mitään. Vaihdoin tilalle uuden Vartan, joka maksoi itse asiassa vähemmän kuin toi valmiiksikuollut "uusi aurinko" ja nyt tuntuu toimivan hienosti taas. Vika oli siis vain uudessa patterissa, joka oli jo valmiiksi p**kana.

            Vinkkinä patterinvaihtoo, että patteri kannattaa vaihtaa nopeasti, sillä jos avain on ilman patteria yli 1 min, niin pitää se initialisoida uudelleen. Ohjeet http://www.bmwtips.com/tipsntricks/P...s/ProgKeys.htm

            Jossain toisessa topicissa oli puhetta näppäinmaton vaihdosta. Jos sellasen ehjän löytää tai ottaa jostain toisesta avaimesta, niin ei näyttäs olevan vaikea vaihtaa. Ekaks nostaa vaan piirilevynpalasen pienellä ruuvarilla ylös (antaa patterin olla paikallaan) ja sitten kaivaa sen näppiksen irti (liimalla kiinni, jottei tuu likaa avaimen sisään).
            Last edited by KFZ-Koenig; 28-01-2005, 14:18.
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • Laud
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 335
              • Espoo

              #7
              Missäs malleissa avain lautautuu aina ollessaan virtalukossa?
              E36 320i coupé (M50TU)

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Oisko sitten niissä uudemmissa, joissa on avaimessa se sinivalkonen penarimerkki? Jossain uudemmissa ei ainakaan patteria voi vaihtaa...
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎