Announcement

Collapse
No announcement yet.

rakennustaitoisia moottoripajoja??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mpower003
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 947
    • Vantaa

    rakennustaitoisia moottoripajoja??

    '04 M3 kaipaa lisäpotkua. harkinnassa olis jonkinsortin ahdin lisättynä tohon rotteloon, onko kellään tiedossa missä/kuka olis pätevä tekemään työn? yhteystietoja nääspliis. demec on tiedossa ja professional motor ei kuulemma enää ala niihin hommiin.
    #1 - MB E 320cdiA "chipped" '04 / #2 nissan primera sportwagon '01 / #3 citroen jumper hdi '04
    ____________________________
    osa existä: corvette convertible c5 auto '99, Subaru STi "type 20 modified" '05, MB C 270cdi a stw '02, 300ZX tt manual '91, '05 9-3 aero black, land cruiser '05, e46 m3 cabrio '04, e46 m3 coupe '04, e39 m5 '00, corvette c5 '01, e39 530d m-sport '02, m coupe '98, slk 230k '99, e36 323i coupe m-tech '96
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    #2
    vai lisää tehoja....

    ps. ei taida olla rahasta pulaa, kun kattoo noita edellisiäki autoja

    mitenkä ois sellanen, että esim. kävisit saksassa laitattamassa g-powerilta jotaki mukavaa kesällä??
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------

    Comment

    • NCmotorsport
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 645
      • Naantali

      #3

      Comment

      • Simo69
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 119
        • Joensuu

        #4
        Toi street turbohan tekee noita turbon asennuksia ja muita virityksiä....
        eli... www.Streetturbo.fi

        Comment

        • e36next
          BTCF Member
          • May 2004
          • 1574
          • Hattula

          #5
          Onhan noita pajoja tuolla Saksassa enemmänkin, siis näitä, jotka noita remmejä, turboja ja tekniikkaswappeja tekee. Sitten esim. Norjasta löytyy ESS-motorsport, jolta taitaa löytyä valmis ahdinpaketti e46 M3:een, yhteen CSL:ään ovat jo ainakin tehneet sen. Myös Ruotsista löytyy osaavia pajoja kun lueskelee esim. Bilsport-lehteä. Tiedä sitten tuosta ESSin paketista, kuinka laillinen se on Suomessa, jos tehot alkavat nelosella ja väännöt vitosella.
          BMW M3 e90 6-spd ´08 Silverstone II
          Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Vision Automatic SW ´20
          Ford Fiesta 1.0 Ti-VCT 80hv "Ahvenisto - 1.52 Edition" ´13

          Comment

          • mpower003
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 947
            • Vantaa

            #6
            tuntuis olevan hankalaa saada kiinni puhelimitse... pitää soitella uudelleen, kiitos vinkeistä!
            #1 - MB E 320cdiA "chipped" '04 / #2 nissan primera sportwagon '01 / #3 citroen jumper hdi '04
            ____________________________
            osa existä: corvette convertible c5 auto '99, Subaru STi "type 20 modified" '05, MB C 270cdi a stw '02, 300ZX tt manual '91, '05 9-3 aero black, land cruiser '05, e46 m3 cabrio '04, e46 m3 coupe '04, e39 m5 '00, corvette c5 '01, e39 530d m-sport '02, m coupe '98, slk 230k '99, e36 323i coupe m-tech '96

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              Originally posted by e36next
              Onhan noita pajoja tuolla Saksassa enemmänkin, siis näitä, jotka noita remmejä, turboja ja tekniikkaswappeja tekee. Sitten esim. Norjasta löytyy ESS-motorsport, jolta taitaa löytyä valmis ahdinpaketti e46 M3:een, yhteen CSL:ään ovat jo ainakin tehneet sen. Myös Ruotsista löytyy osaavia pajoja kun lueskelee esim. Bilsport-lehteä. Tiedä sitten tuosta ESSin paketista, kuinka laillinen se on Suomessa, jos tehot alkavat nelosella ja väännöt vitosella.
              saisko sitte mitenkään muokkaamalla sitä dynolappusta pienemmille tehoille

              vai kun on jo jossaki tilastossa tehot mitä tolla satsilla saa niin tuolla taas ylittyy tehorajat...Miks suomessa pitää olla kiellettyä tuo ku muualla tollaset sallitaan...Entäjos joku tulee saksasta ja ajaa suomessa kolarin ja sitte tehot on mitä on. Ja jos suomalainen tekee saman , niin vakuutus korvaa, mut perii sulta takasi

              on se niin väärin...minusta nuo tehot pitäs asetaa alustan ja jarrujen yms. mukaan, eikä mitn +20% sääntöjä

              no mitäpä näille lakipykälille mahtaa...joko noudattaa tai soveltaa niitä omaan toimintamalliin kuten parhaaksi katsoo
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • Slow_M3
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 779

                #8
                Nojoo, uusissa autoissahan ongelmia tuottaa päästöt (1700e /testi vtt:llä tai muulla akkreditoidulla testipaikalla) joiden pitää olla tarpeeks alhaiset,raha menee vaikka testissä reputtais. TUV-merkinnällä varustettu setti taas ei tarvi mun tietääkseni noita testejä uusiks mutta harva niistä seteistä taas menee siihen 20% tehohaarukkaan.. oja siellä, allikko täällä.

                En tiedä miten joku semmonen kikkailu onnistuis jos asennuttais tuv-hyväksytyn setin ja rajottais kiekkaluvun siten että max teho jäis laillisiin arvoihin... jos siten sais käytettyä valmistajan virallista dynokäyrää ja tuvia hyväksi konttorilla..

                Toinen tapa vois olla jos löytäis valmistajan joka tekee niin säälittävää ahdinsettiä että se menee heittämällä suomessakin läpi ja sais varsinaiseen asennukseen ne nuhaset paprut mukaan..

                Edit: Saa ämmästä aika hyvin vaparinakin lisää tehoa jos rahaa on ns. liikaa
                Last edited by Slow_M3; 27-01-2005, 15:12.
                sigpic

                Comment

                • ///Mikko
                  Pornographer
                  • Jan 2003
                  • 3202
                  • Helsinki

                  #9
                  Ulkomaillahan sitä kokemusta taitaa enempi löytyä.

                  MK Motorsportilla näyttäsi olevan n. 55 hv / 40,4 kW, 300 km/h, + 30 Nm vapari paketti

                  Jenkeistä, ihan esimerkkinä, osu silmään tälläinen setti ja tietenkin kovasti lehdistössä hurrattu Dinan S1,2,3 M3 vapari paketti

                  Paljoltihan se riippuu, paljonko haluaa käyttää rahaa ja kuinka plajon sitä tehoa pitää saada.


                  Ja F/I osastolla ESS joku uusi paketti Vortech V25Q ahtimella lupailee:

                  Boost pressure: 5.5 PSI
                  Horsepower: 435/450 DIN (Stock 333/343) (preliminary development results)
                  Torque: 440 NM (Stock 365) (preliminary development results)

                  Eli n 450 hp.

                  Tässä se Ruotasalinen M3 CSL


                  Active Autowerken M3 paketti


                  G Powerin ahdin setti lupailee taas tälläistä:

                  Output: 350kW (476hp) / 7000 rpm
                  Max. torque: 510 Nm / 3950 rpm
                  V-Max: 310 km/h dep. on ratio
                  0-100 km/h: approx. 4.7 sec.

                  This engine conversion is only possible with adjusted G-POWER sport brake system, G-POWER spring strut suspension G3-RS and with rims starting at 18 inch size.

                  G Powerin sivut


                  Ja veilä EVOSPORTIN 600hp setti joka hintansa puolesta on jo aika levoton ($25 000), ja faq

                  Saatavuus yms yms on taas ihan juttu..
                  E84 BMW X1 2.0d XDrive
                  Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
                  ex: BMW E46 330CiA Individual

                  Comment

                  • vleivo
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 708
                    • Zürich Switzerland

                    #10
                    Suosittelisin kellenersiä tai mk-motorsporttia.

                    Ja niemenoomaan lyhyemmällä perävälityksellä 3.91 ja sitten ne +30hp eli jossain siinä 375hp vaparina ja lyhyemällä perällä. Pitäis mennä suht kevyesti alle 5sec 0-100 ja 12 puolelle 0-400m. eli esimerkiksi c5 vette jää kevyesti ja z06 kin(405hp) pitää polkea kunolla jos ohi yrittää.

                    Toinen vaihtoehto on mk-motorsportin hiilikuitu intakki kitti +55hp eli nyt liikutaan jo lähellä 400hpta, ja siihen lyhyempi perävälitys 45% lukolla, ja lähtee kyllä sitten sen verran että joo o, ja mahtava ääni hiilikuitu intakista.

                    Itse en lähtisi ahtamaan s54 jo pelkästään sikis että puristussuhde on niin korkea (11.5:1), ja tähän yhdistettynä 8000rpm kierrokset niin ei minusta kannata, ja myös kampiakselin laakerit joutuvat melko koville ahdetussa S mootorissa, näitä on vaihdettu useassa usa m3e46 sissa jo ilmankin ahdinta.
                    1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                    1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                    1991 Ford Mustang GT 5.0
                    1994 BMW M5 3.8
                    2011 H-D Fatboy Special
                    2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                    Comment

                    • mpower003
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 947
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by vleivo
                      Suosittelisin kellenersiä tai mk-motorsporttia.

                      Ja niemenoomaan lyhyemmällä perävälityksellä 3.91 ja sitten ne +30hp eli jossain siinä 375hp vaparina ja lyhyemällä perällä. Pitäis mennä suht kevyesti alle 5sec 0-100 ja 12 puolelle 0-400m. eli esimerkiksi c5 vette jää kevyesti ja z06 kin(405hp) pitää polkea kunolla jos ohi yrittää.

                      Toinen vaihtoehto on mk-motorsportin hiilikuitu intakki kitti +55hp eli nyt liikutaan jo lähellä 400hpta, ja siihen lyhyempi perävälitys 45% lukolla, ja lähtee kyllä sitten sen verran että joo o, ja mahtava ääni hiilikuitu intakista.

                      Itse en lähtisi ahtamaan s54 jo pelkästään sikis että puristussuhde on niin korkea (11.5:1), ja tähän yhdistettynä 8000rpm kierrokset niin ei minusta kannata, ja myös kampiakselin laakerit joutuvat melko koville ahdetussa S mootorissa, näitä on vaihdettu useassa usa m3e46 sissa jo ilmankin ahdinta.
                      joo toi vaikutti ihan järkevältä. ja mullakin on noi kampuranlaakerit vaihdettu, tehtaan takuuna lähes uutena. tosin en nyt taas enää tiedä mitä tulee tapahtumaan, uus vette kiinnostais ja hintakin laski aika reilusti c5 mallista!
                      #1 - MB E 320cdiA "chipped" '04 / #2 nissan primera sportwagon '01 / #3 citroen jumper hdi '04
                      ____________________________
                      osa existä: corvette convertible c5 auto '99, Subaru STi "type 20 modified" '05, MB C 270cdi a stw '02, 300ZX tt manual '91, '05 9-3 aero black, land cruiser '05, e46 m3 cabrio '04, e46 m3 coupe '04, e39 m5 '00, corvette c5 '01, e39 530d m-sport '02, m coupe '98, slk 230k '99, e36 323i coupe m-tech '96

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎