Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kitkarenkaat liukkaat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

Originally posted by jani73
    Onkos nastarenkaat enää äänekkäitä 500- ja tai 5-sarjan bemuissa?

Mulla on jotkut kuluneet nastarenkaat, eikä ne ainakaan pidä juurikaan havaittavaa ääntä, kuin korkeintaan jonkun rotvallin vierellä ajaessa, jolloin ääni heijastuu kivetyksestä sivulasin kautta sisään.
    ei ole. nimim. e39 nastoilla. Uusi e-mersukin on äänekkäämpi

Comment

• sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

Löytyyköhän Nokian uutta rsi kitkaa tollasessa koossa? Olis ainakin huippu rengas vaikkakin arvokas.
      Mulla on tos omassa 225/45 17 hankook kitkat ja hyvin niilläkin pärjää.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

Kawasaki zzr1100 fighter

Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

Comment

• mpower003
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 947
        • Vantaa

mulla on dunlopin winter sport m3:t ja hyvin olen pärjännyt. edessä 225/45 18" ja takana 255/40 18". olleet helvetin hyvät (paitsi jäällä/ tamppautuneella pinnalla) ja märällä asfaltilla pitävät paremmin kun kesänakit. en enää muista minkä, mut jonkun saksalaislehden testivoittajarenkaat.
        #1 - MB E 320cdiA "chipped" '04 / #2 nissan primera sportwagon '01 / #3 citroen jumper hdi '04
        osa existä: corvette convertible c5 auto '99, Subaru STi "type 20 modified" '05, MB C 270cdi a stw '02, 300ZX tt manual '91, '05 9-3 aero black, land cruiser '05, e46 m3 cabrio '04, e46 m3 coupe '04, e39 m5 '00, corvette c5 '01, e39 530d m-sport '02, m coupe '98, slk 230k '99, e36 323i coupe m-tech '96

Comment

• henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

Originally posted by antti79
          Itselläni on Nokian hakkapeliitta Q kitkarenkaat, tosin hieman pienemmät mitä olet etsimässä eli 215/50/16, mutta noilla ainakin pito on ihan kohtalainen. Noita Nokialaisia voi kyllä löytyä myös kyselemästäsi kokoluokasta.
          anaki niitä uusia nokian kitkoja on 225/40/18...niiyä on kehuttu maailman turvallisimmiksi kitkoiksi, en muista mitä tyyppiä nuo nokialaiset ovat...joku rsi tai sinne päin
          Last edited by henri; 30-01-2005, 11:18.
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88

E46 330Cd (projekti V.2)

----------------------------

Comment

• henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

Originally posted by mpower003
            mulla on dunlopin winter sport m3:t ja hyvin olen pärjännyt. edessä 225/45 18" ja takana 255/40 18". olleet helvetin hyvät (paitsi jäällä/ tamppautuneella pinnalla) ja märällä asfaltilla pitävät paremmin kun kesänakit. en enää muista minkä, mut jonkun saksalaislehden testivoittajarenkaat.
            muilla pinoillahan kitkat ovat paremmat kuin nastat paitsi juuri, jää/tampattu lumi ja sitte sellanen lumi mikä on lähellä plussaa joka on satanut kovan lumen päälle noille teitten pinnoille, itellä tuntuu , että se rangas on liukuu sinä uuden lumen ja tienpinnan välissä
            Ex. E30 320i 2d GTS -88

E46 330Cd (projekti V.2)

Comment

• Tapio
              Newbiemmer
              • Jun 2004
              • 23

Originally posted by KFZ-Koenig
              Onkos tuo leveys ulkonäön takia vai tarviiko autos välttämättä leveämmät? Talvirenkaissahan tunnetusti kapeus tuo lisää pitoa, eikä päinvastoin.
              Kyllä se ainakin minun tapauksessa on pelkästään ulkonäköasioita. Käytännössä Suomessa ei ole mitään järkeä ajella moisilla renkailla talvella, kapeampi toimii paremmin myös kitkapuolella. Olen kuitenkin ajanut yli 10 vuotta ylikokorenkailla myös talvelle, joten tottunut olemaan tarkka.

Comment

• Tapio
                Newbiemmer
                • Jun 2004
                • 23

Originally posted by mpower003
                Ovatko nuo v nopeusluokkaa? Onko mitään testitietoja verrattuna Pirellin Wintersporttiin verrattuna? Ajattelin vaan että maksaako vaivaa vaihtaa vai onko lopputulos sama. Itselläni ei koskaan ole ollut Dunloppeja.

Comment

• mpower003
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 947
                  • Vantaa

Originally posted by Tapio
                  Ovatko nuo v nopeusluokkaa? Onko mitään testitietoja verrattuna Pirellin Wintersporttiin verrattuna? Ajattelin vaan että maksaako vaivaa vaihtaa vai onko lopputulos sama. Itselläni ei koskaan ole ollut Dunloppeja.
                  ovat kyllä, olen ajellut muutamaan otteeseen 265 mittarinopeutta, ihan ok mut vähän vetelät siinä vaudissa jo testitiedoista en muista muuta kun et rengasliike josta kävin ne tilaamassa näytti lehden jossa testi oli. eikä muuta tullu katsottua kun et noi olivat ykkösenä.
                  #1 - MB E 320cdiA "chipped" '04 / #2 nissan primera sportwagon '01 / #3 citroen jumper hdi '04
                  osa existä: corvette convertible c5 auto '99, Subaru STi "type 20 modified" '05, MB C 270cdi a stw '02, 300ZX tt manual '91, '05 9-3 aero black, land cruiser '05, e46 m3 cabrio '04, e46 m3 coupe '04, e39 m5 '00, corvette c5 '01, e39 530d m-sport '02, m coupe '98, slk 230k '99, e36 323i coupe m-tech '96

Comment

• Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

Mulla oli autossa (325xi) kanssa sellaiset melkein uudet pirelli snowsportit kiinni puolipäivää, sitten saivat kenkää, ei niillä voinut ajaa. Auto meni minne sattui, ihankuin olis ajanut laakereiden päällä. Nyt on Michelin X-Ice ja pitoa riittää.

Ps. ÄLÄ VAAN OSTA MITÄÄN PIIKKIRENKAITA, VAAN SUOMI NASTATTOMAT.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

Comment

• Tapio
                      Newbiemmer
                      • Jun 2004
                      • 23

Originally posted by Convertible
                      Mulla oli autossa (325xi) kanssa sellaiset melkein uudet pirelli snowsportit kiinni puolipäivää, sitten saivat kenkää, ei niillä voinut ajaa. Auto meni minne sattui, ihankuin olis ajanut laakereiden päällä. Nyt on Michelin X-Ice ja pitoa riittää.

Ps. ÄLÄ VAAN OSTA MITÄÄN PIIKKIRENKAITA, VAAN SUOMI NASTATTOMAT.
                      Toi laakereiden päällä on hyvä vertauskuva, juuri sellaiselta tuntuu. Aivan kuin ei olisi tiessä kiinni lainkaan.

Comment

• nevas
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 63

Miunulla e46tosessa nuo kyseiset pirellit 225/40/18" ja kyllä ne minusta kitkarenkaaksi pitää ihan riittävästi, ajellut toisten autoilla jossa michelinin ja nokian kitkaa, ei merkittävää eroa minusta ole mutta sillä jäätiköllähän saa olla varovainen. Onhan siinä vähän turhan jämäkkä se lamelointi mutta ei ainakaan "huoju".

Comment

• Tapio
                          Newbiemmer
                          • Jun 2004
                          • 23

Originally posted by nevas
                          Miunulla e46tosessa nuo kyseiset pirellit 225/40/18" ja kyllä ne minusta kitkarenkaaksi pitää ihan riittävästi, ajellut toisten autoilla jossa michelinin ja nokian kitkaa, ei merkittävää eroa minusta ole mutta sillä jäätiköllähän saa olla varovainen. Onhan siinä vähän turhan jämäkkä se lamelointi mutta ei ainakaan "huoju".
                          Ovatko juuri samat eli 240 Snowsport, mielenkiintoista että sinun autossasi toimivat.

Comment

• nevas
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 63

[QUOTE=Tapio]Ovatko juuri samat eli 240 Snowsport, mielenkiintoista että sinun autossasi toimivat.

Kyllä on juuri sama rengas kun Pirelli ei minun kokoa tee muuta kun juuri tuota 240 Snowsportia. Ja sitäkin kannattaa vertailla leveissä talvikumeissa että millaset kuviot niissä on, meinaan kun sitä joutuu välillä tuolla sohjossakin kahlaamaan kun joissakin ei ole sitä reilumpaa uritusta lähes ollenkaan, voipi kivasti kellua sohjon päällä, tässä Pirellissä tämä on ainakin hallinnassa.

Comment

• harri525ixTA
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2004
                              • 101

Moro, ylikokorenkailla ajelevat (tarkoitan tässä noinniinku yli 225), mitä renkaita teillä on käytössä ja miten toimivat mielestänne. Itselläni on ollut Nokiaa ja Micheliniä aiemmin ja toiminut hyvin, nyt otin alle uuteen E60 malliin Pirellin 235/18 Snowsport 240 ja tuntuvat todella liukkailta melkein kelillä kuin kelillä, mitä kokemuksia itse kullakin on?? (niin ja tiedossa on se, että noin isot eivät koskaan toimi Suomen keleissä yhtä hyvin kuin ns. normaalit...)
                              mun 225/55R16 Hakkapeliitta Q:t oli aluksi todella liukkaat märällä asvaltilla,
                              mutta jokusen sadan kilsan jälkeen alkoi pitää paremmin. ilm. siinä on joku
                              silikoni tms. kerros jonka pitää ensin siitä pinnasta kulua ennenkuin pitää.
                              erittäin hyvät nakit kaikin puolin.

Comment

• henri
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 5752
                                • Kiuruvesi/Iisalmi

[QUOTE=nevas]
                                Ovatko juuri samat eli 240 Snowsport, mielenkiintoista että sinun autossasi toimivat.

Kyllä on juuri sama rengas kun Pirelli ei minun kokoa tee muuta kun juuri tuota 240 Snowsportia. Ja sitäkin kannattaa vertailla leveissä talvikumeissa että millaset kuviot niissä on, meinaan kun sitä joutuu välillä tuolla sohjossakin kahlaamaan kun joissakin ei ole sitä reilumpaa uritusta lähes ollenkaan, voipi kivasti kellua sohjon päällä, tässä Pirellissä tämä on ainakin hallinnassa.
                                nämä bridgestonet lm-22 mitkä mulla on, niin sellasella märällä lumella ei pidä kunnolla, puskee ja ei ota pitoja tai muutenki kun on satanut paljo lunta
                                Ex. E30 320i 2d GTS -88

E46 330Cd (projekti V.2)

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡