Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjauskulmien säätö, uudet vanteet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiik
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 497
    • Vantaa

Ohjauskulmien säätö, uudet vanteet?

Kohta vaihtuu alle uudet kesävanteet ja uusi alusta... Onko nämä modernit ohjauskulmiensäätölaitteet sellaisia, että eivät naarmuta vanteiden pintaa?

Eli siis uskaltaako / voiko säätöön mennä uusilla vanteilla vai pitäisikö mennä talvivanteilla?
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

Mulla on ainakin sellaset kynsimalliset antureiden aluslevyt mitkä tarttuu vanteen ulkoreunaan naarmuttamatta niitä.
    Varsinkin erikoisempien vanteiden kanssa käytän vielä varmuudeksi teipin palasia kynsissä, ettei tuu mitään jälkiä.

Saahan toki kaikella mahdollisella tehtyä jälkiä mutta jos tekijää vähänkään kiinnostaa mitä tekee, niin naarmuja ei synny.

Comment

• Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9995
      • KVLA

Kannattaa varmaan ensin käydä pajalla katsomassa laitteet,jos yhtään jännittää.Olen nähnyt sellaisenkin kiinnityksen,että se "valosilmän kolmiojalka" nojasi vanteeseen kolmella tapilla.Niissä oli pehmustekumit päissä.Ja se kehikko kiristettiin vanteeseen sellaisilla koukkupäisillä pannoilla renkaan kulutuspinnasta.Ei todellakaan jättänyt mitään jälkiä.Mutta näitä on varmaan sen sataa sortimenttia.

Comment

• rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

Ei kannata pitää itsestäänselvyytenä että ei tule skraiduja. Mulla jäi aikoinaan 19" vanteisiin jäljet jotka valitettavasti sitten huomasin vasta myöhemmin. Kyllähän se harmitti kun muuten ei ollut mitään jälkiä.

Comment

• Smistik
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1130
          • Kanta-Häme

Mulla tuli jäljet. Se laite oli kiinni vanteen ulkokehässä aika teräväreunaisilla "kynsillä" Sitten kun tollasen kiristää, niin väkisinkin uppoaa se reuna lakkaan. Monesti olen kysynyt tällä palstalla, missä on kunnon säätäjä raportteineen, lisäpainoineen ja autoa vahingoimattamaton työtapa, niin kukaan ei tiedä?!? Ei ole?

P.S. Sama kysymys koskee rengasfirmoja.
          ex E91 320d käsiaskilla
          ex E46 330dat
          japski
          ranu

ex E30 316i 4d

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢