Kesärenkaat tyhjenee jatkuvasti, neuvoja?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Meinaat että ei ole ollut alimittaiset?
    Aikalailla näyttää mun silmään kapoisilta tuolle vanteelle.
    No hieman, mutta ei pitäisi vaikuttaa kun pahempiakin on nähty.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by Pinxi View Post
    No onhan ne alimittaiset, mutta ei vaikuta juuta eikä jaata vuotamiseen jos vanteet ja kumit on kunnossa.
    Joo ei kyllä pitäisi vaikuttaa mutta kun sanotaan että ei ole alimittaset ja kuitenkin on.
    Joku voi vielä joskus kuvitella että ihan normin mukainen ja sitten tulee sanomista kun ilma ei pysykkään syystä tai toisesta.

Jokos Quasimodo sai vanteille uudet kumit? Pitääkö nyt ihan samalla tavalla?

Leave a comment:

• Skunkki^
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    No onhan ne alimittaiset, mutta ei vaikuta juuta eikä jaata vuotamiseen jos vanteet ja kumit on kunnossa.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post

Renkaat ei ole ollut "alimittaiset" vanteelle:

Leave a comment:

• QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Thorodos View Post

QUASIMODO, onko sulla ollu kans tuota ongelmaa että karkaa vanteen ja renkaan välistä ilma, ja paikkaus aineella oot korjannu?
    En tiedä mistä välistä se ilma pois on tullut.

Tiivistyspinta vanteessa on ollut puhdas:

Renkaat ei ole ollut "alimittaiset" vanteelle:

Vesiastissa kuplia ei tullut mistään..

Itse epäilen, että kehien välistä vuotaisi.
    Mutta en käsitä miten kaksi kertaa takarengas on tyhjentynyt täysin hetkessä kesken ajon. Jos tuo vanne hieman elää ajossa + sauma vuotaa hieman?:think

Eturenkaisiin lisäsin marketista ostamani paikka-aineen. Eli aine, joka lisätään venttiilistä tyhjään renkaaseen, lisätään ilmaa, ajetaan hetki, tyhjennetään, täytetään ja valmis. Auttoi minulla eturenkaiden vuotoon. Nyt kun renkaat otettiin vanteilta pois, niin paikka-aine lähti pesemällä pois.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Mitä minulla on vuotanu renkaan ja vanteen välistä, niin se renkaan tiivistyspinta vanteessa on vaan ollu niin huonokuntoinen, että ei ihme jos vuotaa. Esimerkkikuva

Eipä noihin auta muu kuin hapettumien poisto ja maalaus. Paikka-ainetta kun laittaa, niin ei se kovin pitkä-ikänen ilo ole ja viimestään seuraavassa renkaanvaihdossa on sitten ongelmia.

Leave a comment:

• Thorodos
    replied
    Joo ite oon kyllä nyt 100% varma, että vuotaa vanteen ja renkaan välistä.. Toivottavasti ny pysyis ilmat sisällä. Kolmesta liikkeestä oon kyselly missä tehdään paljon rengashommia, ja kahdessa ei tiedetty esim liimauksesta mitään ja tuossa yhdessä tiedettiin, mutta suositteli tuota paikkausainetta laittaa..

QUASIMODO, onko sulla ollu kans tuota ongelmaa että karkaa vanteen ja renkaan välistä ilma, ja paikkaus aineella oot korjannu?

Alkaa vaa kyrpimää ku on laitettu koko kierros uusia kumeja vanteille ja jos sitte jonkun epäammattimaisuuden takia menee pilalle renkaat ja rahat menee hukkaan..

Leave a comment:

• rakkuj
    replied
    Originally posted by savukone View Post
    Suosittelisin vaihtamaan rengasliikettä. Eli mene johonkin osaavan kumikorjaamoon, missä se rengas korjataan oikeasti eikä vaan pistetä paikka-ainetta. Jos ko. puljun renkaankorjaus tapahtuu tolla mömmöllä, niin hyvin paljon mahdollista että sitä vuotoakaan ei oikealla tavalla osata etsiä. Oma villi veikkaus on että vuotaa sieltä renkaan ja vanteen välistä.
    Onkos rengaspuolella kiireitä?
    Odottaisi yksi rengassarja vanteille laittoa.

Leave a comment:

• savukone
    replied
    Suosittelisin vaihtamaan rengasliikettä. Eli mene johonkin osaavan kumikorjaamoon, missä se rengas korjataan oikeasti eikä vaan pistetä paikka-ainetta. Jos ko. puljun renkaankorjaus tapahtuu tolla mömmöllä, niin hyvin paljon mahdollista että sitä vuotoakaan ei oikealla tavalla osata etsiä. Oma villi veikkaus on että vuotaa sieltä renkaan ja vanteen välistä.

Leave a comment:

• QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos on kyse siitä aineesta mitä oletan,niin onnea seuraavaan renkaan vaihtoon.
    Tarkennatko hieman.

Laitoin omiin eturenkaisiin tällaiset marketin paikkausaineet eikä mitään ongelmia.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Jos on kyse siitä aineesta mitä oletan,niin onnea seuraavaan renkaan vaihtoon.

Leave a comment:

• Thorodos
    replied
    Eilen kävin lykkäämässä puol purkkia rengasta kohti paikkaus ainetta.. Ja tämä liikkeen suosituksesta, ovat kuulemma itse noita "korjailleet" noin.. Jää nähtäväks menikö kumit kokonaa pilalle vai alkaako ilma pysymää..

Leave a comment:

• QUASIMODO
    replied
    Sama ongelma oli itsellä viime kesänä.

Renkaat vuotivat hiljalleen ja välillä hetkessä kesken ajon aivan tyhjäksi. Viimeisen kerran motarilla, jonka jälkeen koko kumi oli selvä.

Käytin ne Vianorilla onsimmäisen kerran kun rengas tyhjeni kesken ajon, jossa ihmettelivät aikansa ja renkaat oli vesiastiassakin, mutta vuotopaikkaa ei löytynyt.

Vakuuttelivat, että johtuisi siitä, että liian kapea kumi liian leveällä vanteella. 225/35-kumi 9x18" vanteella.

Itse arvelen, että kehien saumakohdasta vuotaa, mutta tiedä sitten:think

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Ilmaa renkaisiin ja upotus veteen, ei tarvi arpoa vuotokohtaa.

Leave a comment:

• Thorodos
    replied
    Juu eli kun tuosta kylmästä ilmasta puhuin, niin epäilin vaan sitä että eihän lämpötilat voi vaikuttaa noin paljon.. Tarvin vaan jonkun sanomaan ettei voi vaikuttaa nii paljoa että saa sen unohtaa.. Ja renkaista 2/4 on tällähetkellä tyhjentyny, ei kaikki. Tuo nyt on oikeastaan ainut vaihtoehto että ilma tulee vanteen ja renkaan välistä pihalle, että liimaukseen vien nuo luultavasti..

Leave a comment:

Working...