Tässä kesän tulessa suomen tunnetusti "huippupintaisilla" teillä ajaessa on alkanut pikkuhiljaa taas ärsyttämään sigun ämmän alustan kivirekimäisyys. Alusta itsessään on ihan sopivan jäykkä, H&R -30/-15 jouset ja Bilstein B8 iskarit. Ongelma on läpitunkevat tärinät ja jysähdykset, esim erityisen karkea asfaltti aiheuttaa melkoisen jyrinän ja karheus tuntuu auton sisällekkin. halkeamien ylitys saa aikaan kovahkon kumean jysähdyksen. Mukulakivelle tuolla ei edes viitsi mennä. Em. seurauksena sisustakin on alkanut nitisemään ärsyttävästi kylänopeuksissa. Vika ei ole iskareissa tai jousissa, molemmat alle 20tkm ajettuja ja 535i:ssa vastaava alusta about samalla madalluksella menee kuin sukkasiltaan. Ylätukilaakerit myös silmämääräisesti ok kunnossa. Mitkä muut alusta osat/puslat vaikuttaa em. ongelmiin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
"Kivireki" alusta e34
Collapse
X
-
Ongelma on nuo iskarit, Bilsteinit on jäätävän pintakovat pompottimet. Omaani laitoin Sachs super touringit ja tuntuu kuin olisi kaikki tiet tehty uusiksi. Eihän se toki ole niin tukeva, mutta kun en radalla ajele niin parempi noin.
Onkohan nuo B8:sit purettavat, eiköhän joku (Kittelä?) osaa ne säätää paremmiksi? Kaverilla joskus oli Integrale jossa oli Bilsteinit, kauhea pompotin ja se sitten säädätti ne uusiksi Kittelällä. Taisi siitä vähän parempi tulla.
EDIT: Nyt luin uudestaan tuo sun tekstin. Onko 535:ssa samalla osanumerolla B8:sit?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostMiten rengastus? Onko samat molemmissa?
Ainoa ero noissa oikeastaan on jouset, 535:sen jousien merkkiä en tiedä (punaiset, aiemman omistajan laittamat), madallus kuitenkin käytännössä sama.Last edited by Jucke; 31-05-2014, 22:42.E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOngelma on nuo iskarit, Bilsteinit on jäätävän pintakovat pompottimet. Omaani laitoin Sachs super touringit ja tuntuu kuin olisi kaikki tiet tehty uusiksi. Eihän se toki ole niin tukeva, mutta kun en radalla ajele niin parempi noin.
Onkohan nuo B8:sit purettavat, eiköhän joku (Kittelä?) osaa ne säätää paremmiksi? Kaverilla joskus oli Integrale jossa oli Bilsteinit, kauhea pompotin ja se sitten säädätti ne uusiksi Kittelällä. Taisi siitä vähän parempi tulla.
EDIT: Nyt luin uudestaan tuo sun tekstin. Onko 535:ssa samalla osanumerolla B8:sit?E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Originally posted by Jucke View PostTäytyy vielä tarkistaa mutta muistaakseni on samalla numerolla. Toisessa ex-535i:ssä oli myöskin B8:sit eikä vastaavaa ongelmaa joten kyllä vika on jossain muualla todennäköisesti.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKuinka vanhat B8:sit 535:ssa on? Olisiko Bilstein jäykentänyt setuppia uudempiin iskareihin?E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMulla on e39:ssä B4:set ja on todella pintakova ja asfaltin jyrinä kuuluu. Veljellä on Sachsit ja menee kuin sukkasillaan.E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostHaha, itselle juuri tilattu Bilsteinin B8 eibachin jousilla. Saas nähdä jyriseekö.
Topicin aloittajalle miten ois vaikka kw v1 uusilla vakio yläpäillä ja puslat oem kamaa niin ei pitäisi jyrinöitä esiintyä.
Omassa autossa on jonkun M5Board gurun pusla setuppi on oem:ää ja uretaania "oikeissa" paikoissa, ei jurise mutta on mukavan jämäkkä. Toki itsellä D2coilit nykyisellään melko tiukattunakin, mutta ei jurise siltikään.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostTopicin aloittajalle miten ois vaikka kw v1 uusilla vakio yläpäillä ja puslat oem kamaa niin ei pitäisi jyrinöitä esiintyä.
Omassa autossa on jonkun M5Board gurun pusla setuppi on oem:ää ja uretaania "oikeissa" paikoissa, ei jurise mutta on mukavan jämäkkä. Toki itsellä D2coilit nykyisellään melko tiukattunakin, mutta ei jurise siltikään.).
Kokeilen ehkä jotain toista jousisettiä vielä tai sitten ajelen tuolla kunnes rikastun, ei tuo nyt niiiin huono ole. Mutkapätkillä istuukin sitten erittäin napakasti tiessä kyllä.E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
Comment