Announcement

Collapse
No announcement yet.

BILSTEIN B14 - PSS lifetime 50tkm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    BILSTEIN B14 - PSS lifetime 50tkm

    Moi

    Ajattelin kertoa miten pahimmassa tapauksessa käy kun luulee ostavansa alan "parhaalta" valmistajalta alustasarjan.

    Ostin E91 autoon ko korkeussäädettävän sarjan.

    -saman vuoden talvena toinen iskari täynnä vettä joka jäätyi.
    -Bilstein ehdottaa 4-6 viikon "korjaustaukoa" johon en suostu. Toinen vaihtoehto oli ostaa etukäteen uudet etupumput hintaan 416e/kpl +postikulut ja lähettää vanhat tutkittavaksi.

    Koska en jaksanut silloin tapella kaadoin vedet pois ja jatkoin ajelua.

    -kuului kolinaa edestä..yleensä isommissa täyssyissä. Vaihtelin yläjoustinlaakeria ja koiranluita koska en millään uskonut auton uusimpien osien olleen tiensä päässä.

    -Kolina koveni ja viimein hoksasin sen olleen toinen iskareista. Kun iskarista lähtee öljyä pois niin painuessaan pohjaan se osuu kaasupatruunaan. Muuten iskari toimii kohtuu hyvin mutta öljyn vähetessä kolina on helvetillistä.

    Oli juuri mennyt 2 vuotta ja koska en jaksanut tapella bilsteinin kanssa korjautin iskarit suomalaisessa alan BILSTEIN pajassa alle viikossa.

    -Puoli vuotta myöhemmin toinenkin iskari alkoi kolisemaan ihan tosissaan. Sama vika.

    Otin yhteyttä bilsteiniin ja vaikka kolina on molemmissa ollut takuuaikana mutta en ole sitä osien vaihdon sijasta älynnyt eivät korvaa mitään. Ilmeisesti siis on normaalia että virhevastuu ja bilsteinin oletettu elinikä ei siis ole enempää kuin 50tkm. Suomen tiet; osa hiekkaa osa asfalttia eivät sovellu siis bilsteinin monotube iskunvaimentimille.

    EU:n kuluttajasuojassa sanotaan että valmistajan/myyjän on korvattava tai korjautettava tuote niin ettei kuluttajalle koidu siitä suurta haittaa.
    Ilman autoa 4-6vk /~850e ei mielestäni ihan osu tuohon haarukkaan.
    Virhevastuu ulottuu yleensä pidemmälle kuin takuu koska jokaisella tuotteella on jonkinlainen elinkäodote.


    Molemmissa iskareissa iskunvaimentimen sisällä olevasta männänvarresta on pinnoite lähtenyt.
    Voitte arvata onko seuraava sarja ko. merkkiä.
    KUVIA http://tomis1.1g.fi/kuvat/BILSTEIN+PSS14/
    Last edited by Tom1s; 21-07-2014, 15:04.
    F31 328i M-Sport
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Ihan normaalia Bilstein "laatua".

    Comment

    • The_Lightningboy
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 40
      • Kokkola, Kannus

      #3
      Ohhoh??!!
      Itellä B16 M3:ssa, rupes jo arvelluttaan senkin kestävyys, tosin kilometrejä ei ole vielä noin paljon takana.
      Ulkonäkö tolpissa juuri sama.
      G31 520d Xdrive M-Sport -17 Alpine Weiß II
      Ex: E46 M3 Convertible -04 Laguna Seca Blau (19" BBS LM)
      Ex: E39 530iA -01 Cosmos Schwarz
      Ex: E92 335i -07 Alpine Weiß II (Hamann Race Auspuff)

      Comment

      • N.u.t
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 202
        • Seinäjoki

        #4
        Onko tietoa, onko Koni samaa kastia suomen olosuhteissa ?

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #5
          ^selekkis
          E61 520Da

          Comment

          • deemu79
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 453
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by N.u.t View Post
            Onko tietoa, onko Koni samaa kastia suomen olosuhteissa ?
            Ei ole sitten keliolosuhteista kiinni männänvarren kromausten kestävyys, vaan uudet ympäristödirektiivit Euroopassa estää kunnollisen kromauksen tekemisen. Sama asia hydraulisylintereissä, esim. KA-perälautanostimissa ei kestä männänvarret just mitään ja alkaa vuotaa tosi nopeasti vrt. normi kromaus. Kaikenlaisia korvaavia pinnoitteita noihin näköjään yritetty kehittää, en tosin tiedä joko on löydetty ratkaisua..?
            sigpic
            328i Coupe M-Sport -95

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8531
              • Karhe

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Ihan normaalia Bilstein "laatua".
              Ehkä "hieman" liikaa yleistetty.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9872
                • KVLA

                #8
                Originally posted by N.u.t View Post
                Onko tietoa, onko Koni samaa kastia suomen olosuhteissa ?
                Pojalla E39 540:ssä Konin keltaiset Sportit ympäriinsä ja "pyörinyt" nyt useamman vuoden.Kohtapuoliin satku ajettu.Ei vuotoja,eikä mitään muitakaan ongelmia tähän asti.Ei edes jäykkyyksiä ole tarvinnut säädellä.

                Comment

                • deemu79
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 453
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Pojalla E39 540:ssä Konin keltaiset Sportit ympäriinsä ja "pyörinyt" nyt useamman vuoden.Kohtapuoliin satku ajettu.Ei vuotoja,eikä mitään muitakaan ongelmia tähän asti.Ei edes jäykkyyksiä ole tarvinnut säädellä.
                  Ittellä kanssa parhaat kokemukset Koni Sporteista ja ei tarvinut koskaan ruuvata jäykemmälle.
                  sigpic
                  328i Coupe M-Sport -95

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17423
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by N.u.t View Post
                    Onko tietoa, onko Koni samaa kastia suomen olosuhteissa ?
                    Mulla E46 touringissa meni molemmat takabilsteinit alle 3 vuodessa vuotaviksi. 2 vuotta on takuu... Toki niillä ajettiin melkein 100tkm. Vaihdoin tilalle taakse Konit, ja ajoin niillä 5 vuotta ja 150tkm ilman ongelmia. Edessä Bilsteinit kestivät tuon 200tkm ja 7 vuotta.
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      #11
                      Originally posted by deemu79 View Post
                      Ei ole sitten keliolosuhteista kiinni männänvarren kromausten kestävyys, vaan uudet ympäristödirektiivit Euroopassa estää kunnollisen kromauksen tekemisen. Sama asia hydraulisylintereissä, esim. KA-perälautanostimissa ei kestä männänvarret just mitään ja alkaa vuotaa tosi nopeasti vrt. normi kromaus. Kaikenlaisia korvaavia pinnoitteita noihin näköjään yritetty kehittää, en tosin tiedä joko on löydetty ratkaisua..?
                      Kyllähän korvaavia pinnoitteita löytyy. Vitusti vaan kalliimpia (esim.DLC).
                      Jälleen kerran hyvä osoitus miten eu nakertaa itse eu alueen taloutta.
                      Täällä ei saa tehdä mitään kunnolla ja valmistajat jotka teettää osat Kiinassa (jossa myrkkyjä ei säästellä) hyötyvät..
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • deemu79
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 453
                        • Helsinki

                        #12
                        ^
                        Juurikin näin.
                        sigpic
                        328i Coupe M-Sport -95

                        Comment

                        • maverick999
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 919
                          • Rauma

                          #13
                          Ainoastaan yksistä seteistä kokemus, mutta e46 oli ostettaessa alla Bilsteinit, toinen etuiskari meni nopeasti paskaksi, alkoi kolisemaan ja jumittamaan, öljyt oli pihalla kun irrotin.
                          Last edited by maverick999; 25-09-2015, 19:50.
                          Respect your elders

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Samaa kauraa H&R:llä. Parissa kuukaudessa E91:n coilover etutolppa paskana. Oli vielä ensimmäinen sarja mitä olen H&R:ää ostanut. Piti myös maksaa uusi tolppa ja vanha lähettää sitten tarkistukseen. Saa nähdä miten käy. Vaikka halpis alustat ei ole ajettavuudeltaan kaksisia, niin kyllä ne tuntuu paremmin kestävän
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • estervainaa
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 665
                              • Kuopio

                              #15
                              Bilsteineista ei kokemusta, mutta koni sportit vaihdoin e46:ta pois takaa keväällä, kun toinen pumppu vuosi. Edessä vielä tuntuvat toimivan. 4,5v ja 200tkm noilla olen ajanut.
                              -89 "m5" rataprojekti
                              -02 transporter syncro
                              -01 e53 3.0i
                              -93 318is rataprojekti nro II

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎