Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbag pois käytöstä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaamies74
    Newbiemmer
    • May 2014
    • 19
    • Korpilahti

    Airbag pois käytöstä

    Onkohan kellään paperia(todistusta että ilmankin on noita myyty) tai vastaavaa tietoa millä saisi tuon Airbagin poistettua rekisteriotteesta. Kilpaautoo olisin pitämässä valkokilpisenä ja olisi sille muutokselle tarvetta. Auto e36 325 -93???
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Originally posted by Jaamies74 View Post
    Onkohan kellään paperia(todistusta että ilmankin on noita myyty) tai vastaavaa tietoa millä saisi tuon Airbagin poistettua rekisteriotteesta. Kilpaautoo olisin pitämässä valkokilpisenä ja olisi sille muutokselle tarvetta. Auto e36 325 -93???
    Lukeeko rekisteriotteessa, jos autossa on airbag?

    Tuosta omasta -93 325i;stä otin bagiratin pois. Leimamies ei sille nähnyt mitään estettä, ja jo useampi vuosi leimattu tuolla bagittomalla ratilla.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by tmth View Post

      Tuosta omasta -93 325i;stä otin bagiratin pois. Leimamies ei sille nähnyt mitään estettä, ja jo useampi vuosi leimattu tuolla bagittomalla ratilla.
      Ei kuitenkaan laillista, huomasi katsastusmies tai ei sen puuttumista.
      Viimeistään siinä kohtaa jos/kun tapahtuu onnettomuus jossa sattuu henkilövahinkoja ja asia huomataan...artisti maksaa.
      Bagi pitää aina muutoskatsastaa pois varusteista jos sen haluaa laillisesti poistaa (poistosta tulee maininta otteeseen).

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16362
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Ei kuitenkaan laillista, huomasi katsastusmies tai ei sen puuttumista.
        Viimeistään siinä kohtaa jos/kun tapahtuu onnettomuus jossa sattuu henkilövahinkoja ja asia huomataan...artisti maksaa.
        Bagi pitää aina muutoskatsastaa pois varusteista jos sen haluaa laillisesti poistaa (poistosta tulee maininta otteeseen).
        Onnistuuko tämä vain siten että vaihtaa ratin bagittomaan ja käy konttorilla muutoskatsastamassa?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Jaamies74
          Newbiemmer
          • May 2014
          • 19
          • Korpilahti

          #5
          Tänään kävin kottorilla ja vaati että pitää todistaa jollain lapulla että autoja on tehty ilma bägiäkin. Se kuulemma riittää

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Ei kuitenkaan laillista, huomasi katsastusmies tai ei sen puuttumista.
            Viimeistään siinä kohtaa jos/kun tapahtuu onnettomuus jossa sattuu henkilövahinkoja ja asia huomataan...artisti maksaa.
            Bagi pitää aina muutoskatsastaa pois varusteista jos sen haluaa laillisesti poistaa (poistosta tulee maininta otteeseen).
            Mjaa, nimenomaan etukäteen kysyin, että saako ratin vaihtaa. Kun katsastusmies oli sitä mieltä että saa, niin vaihdoin.

            Mistä vuodesta lähtien E36 325i:ssä sitten on aina airbag?

            Ainakin autoni alustanumerolla tarjotaan realoem:stä ratiksi myös bagitönta M-tech II rattia, jollainen autossa on nyt paikallaankin.

            Siinähän oli alunperin tämä retrofit? airbag ratti, jossa valokin on keskimmäisessä puolassa, ja ratti kätkee sisäänsä kaiken? bagiin liittyvän elekroniikan.

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by tmth View Post
              Mjaa, nimenomaan etukäteen kysyin, että saako ratin vaihtaa. Kun katsastusmies oli sitä mieltä että saa, niin vaihdoin.

              Mistä vuodesta lähtien E36 325i:ssä sitten on aina airbag?

              Ainakin autoni alustanumerolla tarjotaan realoem:stä ratiksi myös bagitönta M-tech II rattia, jollainen autossa on nyt paikallaankin.

              Siinähän oli alunperin tämä retrofit? airbag ratti, jossa valokin on keskimmäisessä puolassa, ja ratti kätkee sisäänsä kaiken? bagiin liittyvän elekroniikan.
              Kyllä kyllä, mutta asia pitää muutoskatsastettaessa todistaa/todentaa.

              Originally posted by Jaamies74 View Post
              Tänään kävin kottorilla ja vaati että pitää todistaa jollain lapulla että autoja on tehty ilma bägiäkin. Se kuulemma riittää
              Nimenomaan näin, eli vaatii käytännössä todistuksen maahantuojalta tai jonkin muu luotettavan tahon todistuksen.

              Comment

              • Jaamies74
                Newbiemmer
                • May 2014
                • 19
                • Korpilahti

                #8
                Originally posted by tmth View Post
                Mjaa, nimenomaan etukäteen kysyin, että saako ratin vaihtaa. Kun katsastusmies oli sitä mieltä että saa, niin vaihdoin.

                Mistä vuodesta lähtien E36 325i:ssä sitten on aina airbag?

                Ainakin autoni alustanumerolla tarjotaan realoem:stä ratiksi myös bagitönta M-tech II rattia, jollainen autossa on nyt paikallaankin.

                Siinähän oli alunperin tämä retrofit? airbag ratti, jossa valokin on keskimmäisessä puolassa, ja ratti kätkee sisäänsä kaiken? bagiin liittyvän elekroniikan.
                Mistä sait tuon runkonumerotiedon? Eikös olisi riittävä tieto että se on lisävaruste?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Jaamies74 View Post
                  Mistä sait tuon runkonumerotiedon? Eikös olisi riittävä tieto että se on lisävaruste?
                  Sillä ei ole mitään merkitystä onko lisävaruste tai koska on yleisesti ollut vakiovaruste, koska tämä bagiasia katsotaan aina autokohtaisesti.
                  Eli jos bagi on ollut kiinni kun auto on maahantuojalta luovutettu ja kuuluu siis juuri kyseisen auton varusteisiin, sen saa poistaa ainoastaan muutoskatsastuksen kautta.
                  Tämä taas on mahdollista mikäli ko.automallia on saanut ilman bagia, mutta tästä pitää olla luotettava todistus muutoskatsastettaessa.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16464
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Jaamies74 View Post
                    Eikös olisi riittävä tieto että se on lisävaruste?
                    Ei ole, bägin poisto ei mene helpoimman ja halvimman tien kautta...

                    Comment

                    • tmth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 2194
                      • Kangasala

                      #11
                      Mistä katsastaja tai jokin muu instanssi sitten näkee, onko autossa tehtaalta lähtiessä ollut airbagia vai eikö ole?

                      Tietysti tonkimalla jostain varustelistan, mutta jostain muualta?

                      F10 & R55
                      ex:
                      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by tmth View Post
                        Mistä katsastaja tai jokin muu instanssi sitten näkee, onko autossa tehtaalta lähtiessä ollut airbagia vai eikö ole?

                        Tietysti tonkimalla jostain varustelistan, mutta jostain muualta?
                        Ei näekkään, eikä se ollut pointtikaan (katsastusmiehiltä jää paljon muutakin näkemättä).
                        Se ongelma syntyy vasta siinä kohtaa jos autolla kolaroidaan niin että syntyy henkilövahinkoja ja vakuutusyhtiö huomaa että autossa ei ole bagia vaikka se sen katsastusvarusteisiin kuuluisi.
                        Ne nimittäin asian kyllä 100% varmuudella tarkastaa siinä kohtaa jos tiedossa on vuosikymmeniksi maksettavat korvaukset pysyvästä vammasta/haitasta.
                        Maksumies löytyy sitten ihan muualta.

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          #13
                          Äkkiseltään noin 10 auton otannalla kaikissa -93 puolella valmistetuissa 325i:ssä oli varustelistassa joko S255A Sport-Lederlenkrad Airbag tai S240A Lenkrad Leder Airbag.

                          Tuosta voisi äkkiä päätellä, että ilman bagia noita ei olisi edes tehty?

                          Onneksi omaan on bagillinen ratti olemassa, niin sen voi laittaa takaisin jos alkaa ahdistamaan. Siis minua, ei teitä

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by tmth View Post
                            Äkkiseltään noin 10 auton otannalla kaikissa -93 puolella valmistetuissa 325i:ssä oli varustelistassa joko S255A Sport-Lederlenkrad Airbag tai S240A Lenkrad Leder Airbag.

                            Tuosta voisi äkkiä päätellä, että ilman bagia noita ei olisi edes tehty?

                            Onneksi omaan on bagillinen ratti olemassa, niin sen voi laittaa takaisin jos alkaa ahdistamaan. Siis minua, ei teitä
                            "Arabimallia" taitaa olla ja käsittääkseni -93:sta sai ilmankin tilauksesta(ainakin olen nähnyt -93:n otteen jossa ihan laillisesti oli bagi poistettu)?
                            Eihän tuossa nyt tietenkään itselle ole mitään riskiäkään kun tietää pelisäännöt jos kolahtaa (eli toki melko kalliiksi voi tulla itsellekkin jos vammautuu, mutta kun tämän tietää niin pulinat pois).
                            Joku muu jos ajaa ja kolahtaa, niin voi tulla yllättävänkin kalliiksi jos vakuutusyhtiö välttämättä haluaa "kiristää ruuvia".

                            Comment

                            • intfreak
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 2966
                              • Uusikaupunni

                              #15
                              Lisätään nyt vielä, että pelkkä ratin vaihto ei riitä, kaikki airbagiin liittyvät asiat pitää myös poistaa (mm. yksikkö, merkinnät, anturit...)
                              N62 Money Spender Club

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎