Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstein vs Koni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kisalmi
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 5

    Bilstein vs Koni

    Olen uusimassa autooni iskunvaimentimet + jouset.Onko täällä kokemuksia
    bilsteinin sprint ja h&r 40/15 paketista,vaihtoehtoinen sarja olisi
    koni sport ja eibach 30/25.Tarkoitus olisi saada toimiva alusta päivittäiseen
    ajoon.Autoni on 530d touring.
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Originally posted by kisalmi
    Olen uusimassa autooni iskunvaimentimet + jouset.Onko täällä kokemuksia
    bilsteinin sprint ja h&r 40/15 paketista,vaihtoehtoinen sarja olisi
    koni sport ja eibach 30/25.Tarkoitus olisi saada toimiva alusta päivittäiseen
    ajoon.Autoni on 530d touring.
    Tuosta onkin juttua (löytynee searchilla), mutta tuo 40/15 tiputus ei oikein innosta omalta kohdalta. Bilsteinilla löytynee 30/15 pudotus kuin Sachsiltakin (muistaakseni). Hyviä merkkejä molemmat, mutta touring puolelta ei ollut kokemuksia noista sarjoista. Sedan E39 puolella em. sarjoja on kehuttu. Pistä M-alusta, niin toimii varmasti. Maksanee 2000 euroa.

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      itse ainakin laittasin bilstein ja h&r...
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        #4
        Nykyisessä on Sprintit, ja edellisessä oli Koni Sportit, molemmat autot on E30. Mun mielestä Konit on kyl tavallisessa ajossa mukavammat. Bilstein Sprintit on vähän niiku pintakovat, eli pienetkin epätasaisuudet tuntee ratissa jotenkin herkemmin. Rengasmerkki ja koko on aika lailla sama, tai oikeestaan Konien kanssa oli matalammat renkaat, mutta silti ne tuntu mukavammilta.

        Voi olla tietty vähän makuasiakin, eikä mua tuo Sprinttien kovuuskaan häiritse, mutta tällaisen havainnon vaan olen tehnyt.


        Comment

        • samtheMan
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 4759
          • Tikkaslovakia

          #5
          Ei juuri tuohon automalliin mutta omakohtainen kokemus E30 325:sesta ja koni+eibach setistä - ja suosittelen!
          Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
          PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #6
            Kaverin e34:ssa on koni eibach alusta ja hienosti toimii. Mulla oli muinoin autossa
            bilstein sprintit ja intrax jouset ja auto oli niillä tosi matala ja etuiskarit sai hakea takuuseen 2kertaa ja takuun loputtua ostaa uudet. Eli ainakaan kovan madalluksen kanssa nuo ei kestänyt.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • kp21121
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 240
              • Tampere

              #7
              Bilstein vai Koni?

              Minulla on madallettu E34 525i '95 ja etuiskarit lienevät entiset (ovat jäässä jatkuvasti, sulavat plussakeleillä).

              Ostaako siis suosiolla Bilsteinin Springit vai onko syytä miettiä joitain Konin iskareita? En ole asiantuntija, ei ole iskareita vielä ennen tarvinnut ostaa, joten onko boiden iskareiden suhteen jokin nyrkkisääntö?

              En ehkä varsinaisesti kaipaa mitään rataiskareita, näillä Suomen teillä tärkeintä olisi kestävyys ja mukavuus kuopissa. (Vaikka kuinka väistelisi, niin joskus myös osuu).

              Hakukoneilla haettuna löytyy lähinnä keskusteluita englanniksi. Siellä tuntuu olevan hivenen ristiriitaista tietoa.

              Comment

              • 426Hemi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 621
                • Pälkäne

                #8
                Mulla on nykyisessä E34:ssä bilsteinit. Itse tykkään noista, ei ole pintakovat mutta silti jämäkät. Ja mitään kivirekifiilistä ei tule.

                Kun taas, yhdessä madalletussa E34:ssä mulla oli Konin jäykkyyssäädettävät iskarit. Ne oli taas vähän päinvastoin; suht pintakovat ja vaikka säädön ruuvvas löysimmälle, niistä ei oikein "mukavia" saanut. Auton madalluskin oli maltillisempi kuin nykyisen.

                Tosin onhan koko paketilla (=myös jousilla) aina merkitystä tuohon lopulliseen fiilikseen ja ajotuntumaan.

                Itse tosin en muista malleja noista em. osista eli postauksen hyödyllisyysarvo lähentelee nollaa..

                Mikset laita samanlaisia iskareita mitkä siellä nyt on/oli?
                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17522
                  • Turku

                  #9
                  Molemmista kokemuksia sigun toukassa ja suosittelen Koneja. Kestävät kauemmin ja ovat pehmeämmät.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10037
                    • KVLA

                    #10
                    Ei ole kokemusta kuin Koneista.Jäykkyyssädettävät Koni-Sportit ainakin toimii mielestäni hyvin näissä V8-koneisissa E39:ssä.Laitoin ex.540:een,sekä nykyiseen ämmäläiseen.Eikä minusta ainakaan mitenkään pintakovat.Jäykkyyssäädöt molemissa autoissa "puolivälissä" lähtöasetuksina.

                    Jostain tosin luin taannoin,että Koneissa olisi ollut jotain takuuongelmia.Essonbaarin juttujako???

                    Comment

                    • kp21121
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 240
                      • Tampere

                      #11
                      Kiitoksia vastauksistanne ja kokemuksistanne. Tilasin Koni Sportit, hintaeroa oli noin 30 euroa kappaleelta Bilsteiniin. 250€ kpl.

                      Siskolla on E39:ssä ollut Bilsteinien kanssa hieman ongelmia, joutunut ostamaan kahdet tai kolmet lyhyen ajan sisään. Lopulta osti myös uudet jouset, jos ne olisivat olleet aikansa eläneet ja aiheuttaneet moista.

                      Suoraan sanottuna en muista mitkä itsellä on nyt alla, selviää kun menen korjauspaikalle vaihtamaan Nuo ovat olleet siitä lähtien ehjät kun ostin auton 2007 (oli juuri vaihdettu) kilometrejä siitä lähtien 70000.

                      Comment

                      • kp21121
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 240
                        • Tampere

                        #12
                        Jaha, Sachshit oli edellinen omistaja pistänyt. Made in Germany.

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Molempia merkkejä, Bilsteiniä ja Konia ollu, ja molemmat toimivat oikein mainiosti tiputetun alustan ja jäykempien jousien kanssa. Bilsteinitkin kestävät kunhan on ehjät haitarikumit suojaamassa ja varmistaa ettei tolpan sisään jää vettä joka jäätyy(ei tosin ongelma useimmissa sovelluksissa).
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • kp21121
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 240
                            • Tampere

                            #14
                            Hyvä tuo haitarikumimuistutus, tilasin uudet.

                            Konit sen sijaan lähtivät bumerangina takaisin, sillä ei E34:een ('95) tehdä lainkaan Konia. Sorvaamalla ja muulla olisi saanut sopiin, mutta takuuthan sellaisessa raukeaa. Ikävä tilausvirhe, vaikka nimenomaan tähän malliin tilasin.

                            No, sadan euron säästö siis ja Saschit huomenna autoon. Sadan euron säästö tuli tarpeeseen, kun yläpään laakeripakat kolmen pultin kiinnityslevyineen olivat lähes puhkiruostuneet, vaikka auto muuten on erinomaisessa kunnossa.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by kp21121 View Post
                              Hyvä tuo haitarikumimuistutus, tilasin uudet.

                              Konit sen sijaan lähtivät bumerangina takaisin, sillä ei E34:een ('95) tehdä lainkaan Konia. Sorvaamalla ja muulla olisi saanut sopiin, mutta takuuthan sellaisessa raukeaa. Ikävä tilausvirhe, vaikka nimenomaan tähän malliin tilasin.

                              No, sadan euron säästö siis ja Saschit huomenna autoon. Sadan euron säästö tuli tarpeeseen, kun yläpään laakeripakat kolmen pultin kiinnityslevyineen olivat lähes puhkiruostuneet, vaikka auto muuten on erinomaisessa kunnossa.

                              No olisko ollut paha vaihtaa koneille sopivat uudet laakerit... Tuskin on ihan uudet enää ne vanhatkaan?
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎