20" kesärenkaat e38

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Linttahylje
    replied
    Koko asiat on nyt selvitetty. Mikäs ois sit renkaan merkki ja malli. Edelleen haetaan kestävää laaturengasta hyvillä maantieajo ominaisuuksilla. Suuntavakaa ja hiljainen nyt keskeisimmät kriteerit.

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by Linttahylje View Post
    Miksi 285-35-20 ja 245-35-20 renkaissa on halkaisija eroa. Minun käsittääkseni tuossa ei muutu kuin leveys?:think
    Muuttuuhan siinä nimenomaan profiilisuhde ja sitä kautta halkaisijat.

Tuossa rengaslaskuri johon voit syöttää koot7profiilit ja näet mikä osuu riittävän lähelle nykyistä eturengasta:

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Eikä oo kun, 2,54 cm > http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuuma
    no niin on, tuli nääpivire ton puhelimen kanssa.

Leave a comment:

• Fabsu
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    mulla on takavanne 10" leveä ja hyvin istuu 275 ja 1 tuuma on 2,56cm eli 275 on leveämpi kuin vanne
    Eikä oo kun, 2,54 cm > http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuuma

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    mulla on takavanne 10" leveä ja hyvin istuu 275 ja 1 tuuma on 2,54cm eli 275 on leveämpi kuin vanne
    Last edited by BeamR; 30-10-2014, 14:05. Reason: isot sormet ja pieni elin

Leave a comment:

• Linttahylje
    replied
    Originally posted by conna View Post
    www.vannetukku.fi/rengasinfo.php#laskuri

Minkäs levyinen sun elämäs on? :think
    No onhan se elämä leveetä ku on uimarengas aina mukana ja 7 sarjalaisella päästelee.

Leave a comment:

• conna
    replied

pikkusen veny noille elämää leveämmille braytoneille.
    Minkäs levyinen sun elämäs on? :think
    Last edited by conna; 30-10-2014, 06:25.

Leave a comment:

• Linttahylje
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    245/40-20 eteen ja 275/35-20 taakse. Alkuperäinen Alpina B12 -koko.
    Kiitos informaatiosta! Mutta kun haluaisin ajaa vielä enskesän noilla eturenkailla.
    Ja 275 on kyllä liian kapee on noi 285:kin mallia pikkusen veny noille elämää leveämmille braytoneille.

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    245/40-20 eteen ja 275/35-20 taakse. Alkuperäinen Alpina B12 -koko.

Leave a comment:

• Linttahylje
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Renkaan merkinnöissä profiili meinaa prosentteja leveydestä, joten silloin samalla korkeusprosentilla leveämpi rengas on halkaisijaltaan isompi.

Thank you very much! Nyt voidaan palata aiheeseen, mitkä renkaat sitä laittas!

Leave a comment:

• icecold
    replied
    Miksi 285-35-20 ja 245-35-20 renkaissa on halkaisija eroa. Minun käsittääkseni tuossa ei muutu kuin leveys?:think
    Renkaan merkinnöissä profiili meinaa prosentteja leveydestä, joten silloin samalla korkeusprosentilla leveämpi rengas on halkaisijaltaan isompi.

Leave a comment:

• Linttahylje
    replied

Leave a comment:

• kiljubuu
    replied
    No kyllähän tuo toimii 2-vetoisessa ilman murheita. Tuon verran halkaisijaerolla ei varmasti mikään sähköjärjestelmä mene sekaisin. Itselläkin ollut monesti vastaavalla halkaisijaerolla kaksvetoisessa, ongelmitta pyörineet. Eri asia sitten jos olisi neliveto..

Leave a comment:

• Linttahylje
    replied
    Sori,,! Meni sekaisin tosiaan. Eli edessä pitää aina olla 5 isompi kuin takana?? Eli 275/35 takana 245/35 edessä ei toimi? Onps kumma juttu, mitä mä en nyt ymmärrä.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Kiitoksia hyvistä vastauksista. Edessä on 245/35/20 joten luulisi että 5mm heitto toimisi takanakin eli varmaan 35/40 renkaat sitten natsaa. Renkaassa painotan toimivuutta maantieajossa. Tärkeintä on saada sellainen rengas että auto on vakaa ajettava. Pito ei ole niin tärkeää kuin nämä maantieajo ominaisuudet. Ja kyllä rengas repesi sisäreunasta.

Kyllä sulla on nyt millit ja prosentit sekaisin. Jos laitat taakse 275-285/35, eteen on pakko laittaa 40 sarjalainen. Halkaisijaerosta puhutaan senteissä eikä milleissä.

Leave a comment:

Working...