Mielenkiintoisen näköinen "sorvi". Jotenkin kyllä luotan enempi kunnon perinteiseen jykevään sorviin. Mutta asiantuntemusta ja kokemusta ei ole tuosta laitteesta, joten ei siitä sen enempää.
Omassa E39:ssä suoristettiin takalevyt kun ravisti niin pirusti. Sen jälkeen on kohta 50tkm ajettu ilman ongelmia. Motarillakin on tullu jarruteltua reippaasti.
Tuota noin... Ainakin E34 huoltoohjelmassa sanotaan että palat ja levyt vaihdetaan aina molemmat. Itse olen tätä käyttänyt aina eikä ole ikinä jarrut tärissyt / kitissyt. ja HUOM! joka kerta levyt ovat olleet kuluneet erittäin paljon.
Toisaalta viimeksi vaihdoin EBC:n levyt eteen ja taakse ja kaikki palat nuita vihreitä hommeleita ja käsijarrukengät. Antaas katsoa kuinka nuo kestää! Ainakin jarruteho on huomattavasti parempi kuin alkuperäisissä.
Tuli sit uusittua eteen levyt ja palat Motonetin kamoilla eli palat orkkikset Juridit ja levyt muistaakseni APS:t. Vanhojen levyjen sorvaus ois maksanu sekin 80€. Nooh alkuun toimi ihan hyvin ja nyt on vinkassu kaupunkiajossa taas useemman kerran. Just ton sa***nan vinkunan takia vaihdoin uudet osat!!! Liukutapit ja pellit on viel vanhat, kun näyttivät olevan silmämääräsesti hyvässä kondiksessa eli ei mitään pykälää. Vedin ne tapit hienolla hiomapaperilla puhtaaks ja laitoin niihin lopuks teflonspraytä, jottei takertelis ja palojen taakke niihin kumeihin laitoin kitinää estävää rasvaa.
Millähän noi vinkunat vois saada tuolta lopullisesti pois? Onko jollain auttanut niiden tappien vaihto kenties vai oisko noi Koivusen maahantuomat levyt jotain aivan shittiä?
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Ite laitoin kolmeysiin motonetin palat ja levyt, olivat jotain Qh merkkisiä, vinku niin saatanasti. Laitoin liimattavat kitinälevyt jarrupaloihin ja kitinät hävis! Mut ku viimekeväänä kävin saksassa ajelemassa, niin levyt meni kieroksi ku tein muutaman kunnon jarrutuksen. Sorvasin sit ne töissä, otin pari kymppiä pois. Värinä hävisi. Nyt ajellut suomessa jo 30000km sen jälkeen, eikä ongelmia.
Mielenkiintoista. Mitkä ihmeessä ovat "liimattavat kitinälevyt". siis liimataan jarrupaloihin? Itsellä kitisee myös nuo Motonetin jarrupalat eikä jaksaisi mokoman takia tehdä suurta urakkaa.
Mielenkiintoisen näköinen "sorvi". Jotenkin kyllä luotan enempi kunnon perinteiseen jykevään sorviin. Mutta asiantuntemusta ja kokemusta ei ole tuosta laitteesta, joten ei siitä sen enempää.
Omassa E39:ssä suoristettiin takalevyt kun ravisti niin pirusti. Sen jälkeen on kohta 50tkm ajettu ilman ongelmia. Motarillakin on tullu jarruteltua reippaasti.
Ammattikoulussa oli tommonen ja kyllä sillä tuli ihan hyvää jälkeä. Omasta mielestäni levyjen sorvailu kuuluu muutenkin osastoon "pikafiksaus", joten en sitä kellekkään suosittele. Levyjen minimipaksuus tulee yleensä vastaan jos on vähänkin vanhempi levy tai pahasti urille kulunut -> ei ole laillinen enää.
E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Voiko kulahtaneet liukutapit/pellit aiheuttaa jarrujen vinkunaa????
Kaikki muut osat jo uusia ja kitinänvaimennuskumit ja -rasva jo paikallaan! Kovalla jarrutuksella saa vinkunan pois hetkeksi, mutta tulee uudestaan, jos jarruttelee kevyesti.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment