Announcement

Collapse
No announcement yet.

Style 32 maaliongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

Originally posted by Morriz View Post
    No jos siitä nyt täytyy alkaa vänkäämään niin mun näytöltä erottuu ainaki useampi naarmu, kivenisku, kuluneet pultinkolot ja nuo renkaatki mä vaihdatin noihin. Neitseellistä on vain mun horoskooppimerkki ja kanttareita ei täällä mettäkulmalla kyllä ole. On se kyllä ihme ettei laadukas nokialainen kännykkäkamera oo vanginnu jokaista naarmua vuonna -08, mutta kyllä kun ihan silmällä tuota kuvaa katsoo niin niitä virheitä maalipinnasta löytyy.

Tästä toisen puolen keissi tyhjällä kuluneella renkaalla jonka jälkeen vaihdatin uudet kumit. Kuva syyskuu 2006.

Lyökää vain faktaa tiskiin, mutta minä olen siinä uskossa, että nuo oli alkuperäsellä maalipinnalla.

Harmi etten ottanu tuota maalipinnan palasta talteen, voisin lähettää sen Hemin laboratorioon tarkempiin tutkimuksiin.
    Ei täällä sentään mitään selvännäkijöitä olla, vaan kommentit tulee annettujen tietojen+kuvien pohjalta.
    Tuo antamasi kuva joka tapauksessa antaa kuvan maalipinnaltaan täysin virheettömästä ja kulumattomasta vanteesta ja sitähän ei tämän ikäinen käytetty vanne voi olla muutakuin jos maalipinta on jossain kohtaa uusittu (edelleen vertaa ritariässän vanteenreunaan)?
    Sekin tietenkin herättää ihmetystä, miksi vasta nyt näiden kaikkien vuosien jälkeen vanne alkaa itsestään kuoria jos kuitenkin kyseessä on tehdaspinta( ja ei, ”Suomen erityisolosuhteet” eivät tätä selitä)?
    Last edited by Hemi; 04-02-2015, 14:54.

Comment

• Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4987
      • 013

Mulla mitkä kolmekakkoset on, niin vanteiden historia on tiedossa koko elinkaarelta ja ei ole käsitelty uudelleen. Ovat 1998 autosta jossa olivat ensiasennusvanteina. Etuvanteista ei kuoriudu tuo brilliant väri mutta takasista kyllä. Tämä alkoi n.2009/2010 aikoihin.

Niitä katsellessa tulee mieleen että oisko pohjustus jotenkin epäonnistunut kun väri lähtee isoina palasina ja pohja on ehjä valkea. Etuvanteissa on pari kanttiosumaa eikä ole lähtenyt kuoriutumaan väri.

Muistelen että tästä on aiemminkin keskusteltu

Comment

• ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3519
        • Raisio

Mun kuvan vanne on reunoiltaan tästä sarjasta kaikkein huonoin ja pari noista vanteista on edelleenkin täysin reunanaarmuttomia eli ei kaikki aja vanteita katukiviin.

Jotenkin toi maali on rapeaa ja molemmista omistamistani sarjoista käyttäytyy samanlailla ja irtoilevan maalin alla jopa liiankin sileää pintaa eli ei ihme jos irtoaa ja ns liimautuminen noiden maallikerrosten välillä jäänyt vajaaksi.

Onhan noita maalilastuamisia ollut autojen koreissakin, tulee mieleen eräs italialainen paku, jossa 2000-luvun alkupuolella oli joissain väreissä kiusaksi asti lohkeiluongelmaa.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

Comment

• ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3519
          • Raisio

Maalin nouseminen pinnasta lähtee sellaisista kohdin johon ei ole kohdistunut mitään iskua, esim noiden puolien kulmista/nurkista/reunoista, ei niistä kohdin joihin tullut joku pikkuruinen hipaisu/raapaisu vaikka mennyt pohjamaaliin/alumiiniin asti.

Comment

• naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1688
            • vihti

Mulla on kanssa tollaset jotka oli nimenomaan tolla "brilliant hypersuper highgloss" värillä ja maalit oli hyvin pysynyt valikka niissä oli kevyttä kanttariosumaa joka vanteessa ja takavanteissa jonkunverran kiveniskua lipoissa.

Talvella ne oli puhalluksessa ja pulverimaalauksessa kun halusin noi kanttarijäljet pois ja vähän tummempaa "highgloss" väriä niille, no takavanteista tuli hyvät mutta etuvanteista oli sitte kuulemma puhalluksessa irronnnut jotain "kittiä" yms. filleriä ja takavanteen kanssa vierekkäin ollessa huomaan selkeästi että etuvanteissa epätasaisempi pinta. Onko edes mahdollista että näitä oli teltaalla tasoteltu jollai vai onko etuvanteet vaan pehmeämmästä materiaalista tehty?
            E39 523i Turbo

Comment

• cor
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 55
              • Helsinki

Eksyin tälle alueelle juurikin samasta ongelmasta kun aloittaja ja kappas, sama vanne, sama ongelma.

kolmesta (yksi siis vararenkaana) alkanut pinta hilseilemään. Ei muutenkaan mitkään ruusut enää, mutta odoista paikoista lähtenyt hilseilemään.

Eli yleinen ongelma näemmä näissä vanteissa. Nyt kun joudun muutenkin renkaat irroittamaan niin kyselen tarjouksia ja menevät puhallukseen sekä maalaukseen.
              530da e39 touring, Vw corrado

Comment

• Patriot
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 274

Täysin identtinen ongelma. Turun seudulla pitää keksiä joku paikka mihin lykätä vanteet ja sitten vaan uusi kierros Nankangeja päälle. Olikos tuolle värille joku tietty koodi?
                E39 540iA M62TUB44

Comment

• r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

Originally posted by Janza182 View Post
                  Saman on kokenut mun omistamat Style 32 17" koossa.
                  Jännä sinänsä että etuvanteet on lähes virheettömässä kunnossa, mutta takavanteista (1" leveämmät) juuri samalla tavalla lähtenyt pinta. Mun vanteet oli se ns. kiiltävämpi versio.

Tarkoitus ollut pitkään kunnostaa nuo pulverimaalaamalla, mutta kun ne on ollut "lainassa" viimeisen 5v. niin eipä ole aikaiseksi saanut
                  Mulla oli myös yksi 17" setti joista 9" takavanteista kuoriutui alkuperäinen maali samalla tavalla. Eli eiköhän se ole jo tälläkin otannalla melko selvää että tehtaalta on tullut sutta.

Toisaalta, jos se maali siinä pinnassa on kymmenenkin vuotta pysynyt niin ehkä se on objektiivisesti ajatellen tehtävänsä jo täyttänyt.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3519
                    • Raisio

Samaan ongelmaan törmättiin jälleen, tällä kertaa UglidugliStyle 38 vanteissa.

Comment

• ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3519
                      • Raisio

Taas lastuteltu yhdet style 32 lähes kokonaan vastaavanlaiselle pohjamaalille.

Mikäs maalisävy olis kaikkein lähinnä alkuperäistä?

Comment

• ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3519
                        • Raisio

Taas osteltiin yksi setti 8/9" setti e39 mitoilla. Tällä kertaa melkein pilalle puhalletut ja tietenkin yksi vanne kiero vaikkei pitänyt... No asiaan.

Kuka ja missä saa alkuperäisen tai lähes brilliant sävyn pintaan vai löytyy jokaisen maalaamon värikartasta???

Edit; päästin itseni helpommalla, viimeistelin hienon ja tyylikkään patinamaalauksen. End of yksinkeskustelu.
                        Last edited by ritariässä; 25-09-2018, 00:39.

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎