Edit: nyt kun muistelen niin nuo renkaat oli aikoinaan vianorilla jossain halpiskampanjassa ostettaessa, liekö ollu erässä jotain pikku vikaa
Renkaan liikkuminen vanteella
Collapse
X
-
Esim. viime kerralla joutuvat pyöräyttämään toista takarengasta vanteella kun eivät saaneet vissiin painoilla hoidettua
tämän jälkeen kaikki oli taas ok.
Edit: nyt kun muistelen niin nuo renkaat oli aikoinaan vianorilla jossain halpiskampanjassa ostettaessa, liekö ollu erässä jotain pikku vikaa
Last edited by alpine3; 09-03-2015, 14:21.
-
En ole merkannut kun nyt vasta viikonloppuna nousi elin otsaan noitten kanssa kun alko taas tärinä tuntua ja ajattelin täältä kysellä ideoita, mutta nyt on neljäs talvi menossa näitten kanssa ja joka talvi sama juttu. Syksyllä tasapainotus jolloin joka renkaassa epätasapainoa. Tämän jälkeen kaikki kunnossa jonkun aikaa ja sitten alkaa taas pikkuhiljaa täristää. En jaksa uskoa että aina ja joka renkaasta lähtisi painoja irti. Ja tasapainotuksen jälkeen kaikki on kuitenkin kunnossa ja kesävanteilla-ja renkailla tätä ongelmaa ei ole, että ei luulisi alustastakaan johtuvan :thinkOriginally posted by Supa View PostKai ne on nyt merkattu että oikeasti liikkuvat eikä tärinöiden lähde ole joku ihan muu?
Leave a comment:
-
On merkattu tussilla jäljet, alussa oli liikkunut melkein puoli kierrosta. Pari kk päästä useamman tasapainoituksen jälkeen liikkui noin 10cm kuukauden aikana. Tehoa oli autossa tosin n.380hv joka varmasti edesauttoi asiassa.Originally posted by Supa View PostKai ne on nyt merkattu että oikeasti liikkuvat eikä tärinöiden lähde ole joku ihan muu?
Leave a comment:
-
Kai ne on nyt merkattu että oikeasti liikkuvat eikä tärinöiden lähde ole joku ihan muu?
Leave a comment:
-
Mulla oli myös tätä ongelmaa NS-2:lla ja muistelen, että oli myös Hankookeilla (S1 Evo), mutta en ole ihan varma. Ei kuitenkaan tartte tehokasta autoa tai venyä eikä muutakaan kummempaa ajotapaa. Vanteetkin oli orggikset.Originally posted by Pazi88 View PostJep mulla kans ns2:n kanssa oli tota pyörimisongelmaa.
Leave a comment:
-
8,5 tuumanen vanne takana ja 7,5 tuumanen edessä, 225/45-17 ympäriinsä. Unohin alussa sanoa että rattikin tutisee eli etusetki tekee samaa, ilmeisesti jarruttaessa liikahtavat :think
Leave a comment:
-
Ainakaan minulla ei ollut yhtään venyä, olikohan 8,5" vanne ja 255/35 rengas.Originally posted by killerbmw View PostOnko kuin paljon pojilla venyä ollut noissa kumeissa. Venytetty kapea kumi leveällä vanteella ei talvella tahdo pysyä paikallaan muuta kuin liimalla. Oli sitte linglong tai michelin ongelma on sama. Ehkä suurempi todennäköisyys kuitenkin kinukissa.:think Sama ongelma saattaa tulla myös kesällä jos painetta ei ole riittävästi.!!
Leave a comment:
-
Onko kuin paljon pojilla venyä ollut noissa kumeissa. Venytetty kapea kumi leveällä vanteella ei talvella tahdo pysyä paikallaan muuta kuin liimalla. Oli sitte linglong tai michelin ongelma on sama. Ehkä suurempi todennäköisyys kuitenkin kinukissa.:think Sama ongelma saattaa tulla myös kesällä jos painetta ei ole riittävästi.!!
Leave a comment:
-
Nyt olisi tulossa alle ns-20 20":nä, toivottavasti ei olisi samaa ongelmaa. Pitääpä muistaa sanoa asentajalle että säästelee asennusrasvan kanssa.Originally posted by Pazi88 View PostJep mulla kans ns2:n kanssa oli tota pyörimisongelmaa. Mut kun en enään käyttäny liikkeessä asennettavana, vaan laitoin itse renkaat vanteelle laimean saippuaveden kanssa, niin ei ole enään pyöriny vanteella.
EDIT ja maltto olla reilummin kiihdyttelemättä muutaman viikon asennuksen jälkeen
Leave a comment:
-
Jep mulla kans ns2:n kanssa oli tota pyörimisongelmaa. Mut kun en enään käyttäny liikkeessä asennettavana, vaan laitoin itse renkaat vanteelle laimean saippuaveden kanssa, niin ei ole enään pyöriny vanteella.Originally posted by harossi View PostMulla oli 335i:ssä alkuperäisvanteilla 255/40-18 nangkang ns-2:t, ja ne ei pysyneet paikoillaan vanteella. Kävinköhän neljästi tasapainottamassa uudestaan. Lopulta merkkasin tussilla jäljet renkaaseen ja vanteeseen niin paljastui tuo renkaan liikkuminen.
Luulen että tuo johtui osaksi liiasta asennusrasvasta+tehokas auto..
EDIT ja maltto olla reilummin kiihdyttelemättä muutaman viikon asennuksen jälkeen
Leave a comment:
-
En kokeillut eri renkailla kun auto kerkesi mennä kaupaksi. Ainakaan vanteissa ei ollut minulla vikaa. Uskoisin että sinne oli lätkitty ihan reippaasti asennusrasvaa. Ajan kanssa se liikkuminen väheni, mutta ei loppunut kuitenkaan kokonaan.
Leave a comment:
-
Mulla oli 335i:ssä alkuperäisvanteilla 255/35-18 nangkang ns-2:t, ja ne ei pysyneet paikoillaan vanteella. Kävinköhän neljästi tasapainottamassa uudestaan. Lopulta merkkasin tussilla jäljet renkaaseen ja vanteeseen niin paljastui tuo renkaan liikkuminen.
Luulen että tuo johtui osaksi liiasta asennusrasvasta+tehokas auto..Last edited by harossi; 09-03-2015, 10:49.
Leave a comment:
Leave a comment: