memebuy23buy

Millä keinolla aluvanteen reuna kiiltäväksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    #16
    Originally posted by tepi_
    Eli nostellaas taas vanhaa,mulla ois tossa noi peltivanteet joista pitäis toi reuna saada kiiltämään,onnistuuko ihan samoilla keinoin ku alumiini? ja kuinka nopeasti mahtaa tämmöset peltiset hapettua?
    Peltivanteet . No vilkaseppas jarrulevyjä auton pesun jälkeen. Eli siinä ajassa ne muuttuu kusenkeltaisiksi ilman lakkaa.

    Comment

    • tepi_
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2182
      • TKu

      #17
      Originally posted by ex-VAG
      Peltivanteet . No vilkaseppas jarrulevyjä auton pesun jälkeen. Eli siinä ajassa ne muuttuu kusenkeltaisiksi ilman lakkaa.
      Jees,mutta reagoiko lakka siis tässä tapauksessa paremmin peltivanteeseen kuin aluvanteeseen? Eli lakalla toi asia ois hoidossa,eikä hävitä sitä kiiltoa niinku aluvanteessa?

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #18
        on kova homma, vielä kovempi kun aluissa. lakka pysyy ihan yhtä hyvin (tai huonosti) kun aluvanteessakin ja heikentää kiiltoa samalla tavalla. aika hyvä tulee noinki jos kestää hermot hinkata mutta peilikiiltoa ei silti saa... käytännössä taitaa kromauttaminen olla peltivanteilla "se" juttu.
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • turomu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 310
          • Kuusamo

          #19
          Onko kiillotuskokemusta kenelläkää siitä, jos vanteet (2-osaiset ac snitzerit) on hiekkapuhallettu ja maalattu? Vaikeuttaako hiekkapuhallus kovasti kiillotusurakkaa?
          X3 30d M-sport
          exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2174
            • Himas

            #20
            Kiillotuksesta

            Eli jos kiillotatte niin aluvannetta kuin peltivannetta, niin käyttäkää nyt perkule vaikka crc:tä, niin ei ne teidän räkäalumiinivanteetkaan hapetu (ei herneitä, itellä 200e vanteet). Se "vesihiomapaperihan" menee tukkoon jos siinä ei käytä vettä tai jotain muuta nestettä. Ei sen tarvii olla välttämättä vettä, joku luiru öljy tai muu vastaava (esim. juuri joku crc) käy vähintään yhtä hyvin.

            Ja ihan turhaa aloittaa millään 300 hiomapaperilla, ellei vanteet ole ihan perunapeltoa. Jonkun vanteen reunan luulis tulevan aika hätäseen, jos on sorvi käytettävissä (mulla ainakin on ).

            Jep, jep! Ei muuta tällä humalalla!

            Ps. ja kkyllä, töihin aamula
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #21
              Originally posted by turomu
              Onko kiillotuskokemusta kenelläkää siitä, jos vanteet (2-osaiset ac snitzerit) on hiekkapuhallettu ja maalattu? Vaikeuttaako hiekkapuhallus kovasti kiillotusurakkaa?
              Voi olla aika kuoppaset jos hiekkapuhallettu, lasikuula, aluminioksidi ym. eri juttu. Ota maalia pois jostakin huomaamattomasta kohdasta ja kurkista millanen pinta alla on!
              ...

              Comment

              • ankkuli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 938
                • Hyvinkää

                #22
                Originally posted by mikron
                Ja ihan turhaa aloittaa millään 300 hiomapaperilla, ellei vanteet ole ihan perunapeltoa. Jonkun vanteen reunan luulis tulevan aika hätäseen, jos on sorvi käytettävissä (mulla ainakin on )
                taitaa olla aika harvassa ne, joilla on sorvi makuuhuoneen nurkassa. rohkeempihan laittaa vanteen vetävälle akselille ja kone käyntiin-> pykälä päälle-> kotisorvi käytössä. ite en ole uskaltanu

                käsipelillä on taas turha hinkuttaa naarmuja tai koloja alle 180 paperilla (siis jos ei ole mahdollisuutta täyttää kuoppia jotenki). pianhan sen huomaa, onko käytettävä papru/menetelmä liian karkeeta. ja tuskin vesihionnan aikana mikään hapettua kerkiää, joten vettä vaan kehiin.

                kiillotin sitte tällekin keväälle yhdet vanteenreunat, ja niihin käytin yhden nollan teräsvillaa ja kiillotuslaikkoja, ihan yhtä työlästä kun vesihionta paperillakin. vanteet oli ainakin mun mittakaavalla laadukkaat schnitzerit, joissa oli jo alun perin ollu kiiltävä& lakattu rauna. kun lakan sai pois, niin tuli todettua, että aika syviä sorvausjälkiä oli niissäkin, ja tosi karkeella olis saanu ottaa, jos olis peiliä halunnu. ei auto muutenkaan ole näyttelykunnossa niin sai kelvata.
                Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                Comment

                Working...
                X