Eli nostellaas taas vanhaa,mulla ois tossa noi peltivanteet joista pitäis toi reuna saada kiiltämään,onnistuuko ihan samoilla keinoin ku alumiini? ja kuinka nopeasti mahtaa tämmöset peltiset hapettua?
Peltivanteet . No vilkaseppas jarrulevyjä auton pesun jälkeen. Eli siinä ajassa ne muuttuu kusenkeltaisiksi ilman lakkaa.
Peltivanteet . No vilkaseppas jarrulevyjä auton pesun jälkeen. Eli siinä ajassa ne muuttuu kusenkeltaisiksi ilman lakkaa.
Jees,mutta reagoiko lakka siis tässä tapauksessa paremmin peltivanteeseen kuin aluvanteeseen? Eli lakalla toi asia ois hoidossa,eikä hävitä sitä kiiltoa niinku aluvanteessa?
on kova homma, vielä kovempi kun aluissa. lakka pysyy ihan yhtä hyvin (tai huonosti) kun aluvanteessakin ja heikentää kiiltoa samalla tavalla. aika hyvä tulee noinki jos kestää hermot hinkata mutta peilikiiltoa ei silti saa... käytännössä taitaa kromauttaminen olla peltivanteilla "se" juttu.
Onko kiillotuskokemusta kenelläkää siitä, jos vanteet (2-osaiset ac snitzerit) on hiekkapuhallettu ja maalattu? Vaikeuttaako hiekkapuhallus kovasti kiillotusurakkaa?
Eli jos kiillotatte niin aluvannetta kuin peltivannetta, niin käyttäkää nyt perkule vaikka crc:tä, niin ei ne teidän räkäalumiinivanteetkaan hapetu (ei herneitä, itellä 200e vanteet). Se "vesihiomapaperihan" menee tukkoon jos siinä ei käytä vettä tai jotain muuta nestettä. Ei sen tarvii olla välttämättä vettä, joku luiru öljy tai muu vastaava (esim. juuri joku crc) käy vähintään yhtä hyvin.
Ja ihan turhaa aloittaa millään 300 hiomapaperilla, ellei vanteet ole ihan perunapeltoa. Jonkun vanteen reunan luulis tulevan aika hätäseen, jos on sorvi käytettävissä (mulla ainakin on ).
Onko kiillotuskokemusta kenelläkää siitä, jos vanteet (2-osaiset ac snitzerit) on hiekkapuhallettu ja maalattu? Vaikeuttaako hiekkapuhallus kovasti kiillotusurakkaa?
Voi olla aika kuoppaset jos hiekkapuhallettu, lasikuula, aluminioksidi ym. eri juttu. Ota maalia pois jostakin huomaamattomasta kohdasta ja kurkista millanen pinta alla on!
Ja ihan turhaa aloittaa millään 300 hiomapaperilla, ellei vanteet ole ihan perunapeltoa. Jonkun vanteen reunan luulis tulevan aika hätäseen, jos on sorvi käytettävissä (mulla ainakin on )
taitaa olla aika harvassa ne, joilla on sorvi makuuhuoneen nurkassa. rohkeempihan laittaa vanteen vetävälle akselille ja kone käyntiin-> pykälä päälle-> kotisorvi käytössä. ite en ole uskaltanu
käsipelillä on taas turha hinkuttaa naarmuja tai koloja alle 180 paperilla (siis jos ei ole mahdollisuutta täyttää kuoppia jotenki). pianhan sen huomaa, onko käytettävä papru/menetelmä liian karkeeta. ja tuskin vesihionnan aikana mikään hapettua kerkiää, joten vettä vaan kehiin.
kiillotin sitte tällekin keväälle yhdet vanteenreunat, ja niihin käytin yhden nollan teräsvillaa ja kiillotuslaikkoja, ihan yhtä työlästä kun vesihionta paperillakin. vanteet oli ainakin mun mittakaavalla laadukkaat schnitzerit, joissa oli jo alun perin ollu kiiltävä& lakattu rauna. kun lakan sai pois, niin tuli todettua, että aika syviä sorvausjälkiä oli niissäkin, ja tosi karkeella olis saanu ottaa, jos olis peiliä halunnu. ei auto muutenkaan ole näyttelykunnossa niin sai kelvata.
Comment