Potilaana E53 3.0d.
Vaihdoin etupäähän uudet ATE:n levyt ja palat. Heti rempan jälkeen moottorin käynnistettyäni tehostimen tullessa peliin mukaan huomasin, että poljin painuu oudon syvälle. Ajattelin järjestelmään päässeen ilmaa kun painoin jarrumännät sisään, joten vaihdoin perään jarrunesteet kaikkiin kulmiin. En kuitenkaan päästänyt missään vaiheessa järjestelmää tyhjäksi.
Ei muutosta. Ilmasin etupään vielä toistamiseen, eikä ollut ilmakuplia lainkaan. Ei vaikutusta.
Poljin on paikallaan polkiessakin pehmeä ja painuu pitkään painaessa lähes pohjaan saakka. Ajossa jarrutuntuma varsin pehmeä, eikä lainkaan niin tehokas kuin kuuluisi olla. Aivan kuin olisi edelleen ilmaa tai vuoto. Vuotoa en löytänyt ja ainakin kummankin satulan jarruletkut ovat täysin kuivat ulkopuolelta.
Poljin oli siis pehmeä heti palojen vaihdon jälkeen, jo ennen jarrunesteen vaihtoa. Palojen vaihdon ajan järjestelmä oli suljettuna koko ajan. Tuli mieleen, että jarrunesteen säiliön korkki oli kiinni kun painoin jarrumännät sisään. Olisiko pääsylinterin tiiviste tms. ottanut kipeetä?
Ideoita mistä voisi olla kyse ja mitä tutkia seuraavaksi? Ilmaa järjestelmässä ei mielestäni ole, eikä sitä sinne palojen vaihdossa olisi pitänyt missään vaiheessa päästäkään.... Ideoita mistä voisi olla kyse?
Vaihdoin etupäähän uudet ATE:n levyt ja palat. Heti rempan jälkeen moottorin käynnistettyäni tehostimen tullessa peliin mukaan huomasin, että poljin painuu oudon syvälle. Ajattelin järjestelmään päässeen ilmaa kun painoin jarrumännät sisään, joten vaihdoin perään jarrunesteet kaikkiin kulmiin. En kuitenkaan päästänyt missään vaiheessa järjestelmää tyhjäksi.
Ei muutosta. Ilmasin etupään vielä toistamiseen, eikä ollut ilmakuplia lainkaan. Ei vaikutusta.
Poljin on paikallaan polkiessakin pehmeä ja painuu pitkään painaessa lähes pohjaan saakka. Ajossa jarrutuntuma varsin pehmeä, eikä lainkaan niin tehokas kuin kuuluisi olla. Aivan kuin olisi edelleen ilmaa tai vuoto. Vuotoa en löytänyt ja ainakin kummankin satulan jarruletkut ovat täysin kuivat ulkopuolelta.
Poljin oli siis pehmeä heti palojen vaihdon jälkeen, jo ennen jarrunesteen vaihtoa. Palojen vaihdon ajan järjestelmä oli suljettuna koko ajan. Tuli mieleen, että jarrunesteen säiliön korkki oli kiinni kun painoin jarrumännät sisään. Olisiko pääsylinterin tiiviste tms. ottanut kipeetä?
Ideoita mistä voisi olla kyse ja mitä tutkia seuraavaksi? Ilmaa järjestelmässä ei mielestäni ole, eikä sitä sinne palojen vaihdossa olisi pitänyt missään vaiheessa päästäkään.... Ideoita mistä voisi olla kyse?
Comment