Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vielä vanteiden kiillotuksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dre
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1805
    • Heinävesi

    Vielä vanteiden kiillotuksesta

    Eli tarkotus olisi kiillottaa omista aluista reunus. Vanteet ovat artec ms ja searchilla löytyikin jo jotain infoa. Eniten jäi askarruttamaan että kannattaako sitä kiillotettua osaa nyt sitten lakata uudestaan vai ei? Kun asia oli jakanut mielipiteitä vähän puolin ja toisin. Ja toinen epäselvyys että joutuuko nuo vanteet hoitamaan jollain hoitoaineella 2vk-1kk välein niin kuin joku väitti ja mitenkä vanteet kestää talven yli säilytyksen? Eli ovatko jo ensi kesänä ihan paskaks hapettuneet?

    Homma olisi tarkotus suorittaa tasapainotuskoneessa, niin ei tarvitse käsiä aivan rakoille hinkkailla.
  • BMWJuge
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 534
    • Jyväskylä

    #2
    Oon funtsinu ihan samaa viime aikoina. Itellä suunnitelmissa kiillottaa
    koko vanne mutta nimenomaan mietityttäny tuo kunnossapito puoli.
    Eletään vaan vaikka piruuttaan

    Comment

    • nut
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1613
      • Vaasa/Kauhajoki

      #3
      Kyllä ne lakkaamattakin ihan jees kunnossa pysyy kunhan pesee & vahaa aina toisinaan, ainakin näin kesällä. Talven suolakelit on sitten asia erikseen.
      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        pesee ja vahaa ennen varastoon viemistä, sillä kun se jarru pöly on talven siinä pinnassa, niin on varmasti tiukassa...

        Ja se lakka kyllä suojaa sitä hyvin, mutta ei sen jälkeen enään kiillä kuin papin kulli..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Surina
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 222
          • Lohja

          #5
          Lakkapinta eroaa heti, hivenen tummempana.
          kiiloitetut on sitten jatkossa helppo kiilloittaa uuestaan
          x53

          Comment

          • Venture
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 278
            • Kempele

            #6
            Vanteita mä en oo koskaan menny hiomaan. Mut vanhan moponi koneen kopat kiillotin 16 kesäsenä. Luoja niitä sai hioa. Hion maalit pois ja pinnan nelisataselle(Kiillon takia sain yhdensuuntaisia "vetoja") jonka jälkeen käänsin YA:n puutyöluokasta "kiillotusvahaa"(Kaupasta ei moista löytynyt (kiinteä valkoinen mötikkä)) jota sulatin porakoneessa kiinni olevaan puuvillalaikkaan, jolla lopullinen kiilto saatiin. Kiiltävähän siintä tuli ja nätti. Peilata sai lohkoista sen jälkeen. Mutta tosiaan sitteni itse asiaan. Kiilto huononi kuukausien päästä ja ens kesänä sain näyttää lohkoille uudestaan puuvillalaikkaa ja suihkutin tällä kertaa siihen lakan päälle(Lakka oli maalaajani mielestä jotain Special alumiinille sopivaa lakkaa. Sain kuulemma viimeisen erän sitä).
            Kävin just tallissa katsomassa konetta. Tällä hetkellä kiilto vielä osittain tallella. Liekkö tuosta enää huononemaan. Kyllähän siintä vielä peilaili mutta eihän se vertoja vasta kiilloitetulle pinnalle vedä. Naarmuja ja sumeutta näkyi(Liekkö vika pohjissa vai missä lie).
            Mutta ainakin minun mielestäni lakka "sinetöi" kiillon, ainakin osittain.

            Comment

            • dre
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1805
              • Heinävesi

              #7
              Originally posted by nut
              Kyllä ne lakkaamattakin ihan jees kunnossa pysyy kunhan pesee & vahaa aina toisinaan, ainakin näin kesällä. Talven suolakelit on sitten asia erikseen.
              Joo, no eli ne ei mene siis ihan paskaks ensimmäisen kuukauden jälkeen jos jättää lakkaamatta. Vanteilla ei ajeta talvella, joten silloin ei pitäisi olla ongelmia.

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                Näinhän se on et jos haluaa tosissaan kiiltävät ei niitä voi lakata. Todella hyvää tulosta kun hakee kannattaa hioa vesipaperilla 600-2000 ja sitte jo mainitulla huomalaikalla ja sellasella kovalla kiillotusvahalla joita saa wurthilta tämän jälkeen vielä venolilla tai vastaavalla tahnalla viimeistelee ja vaha päälle niin tulee virheetön peilipinta. Ite kiillotin mp.n rungon talven aikana näin ja onhan siinä hommaa.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎