Eli missä kyseinen härpäke E36 korisessa 325i:ssa on? Koitin searchia mutta ei oikeen mitään saatika kuvia?
Konetilasta löytyy. 92-94 malleissa sijaitsee tulipellin takana. Eli +terminaalin takana tulipellissä on kuminen neliömäinen "lätkä" jonka vedät irti. Tämän takaa paljastuu peltinen luukku, joka on muutamalla ruuvilla kiinni. Moottorinohjaus palikat löytyy kaikki sieltä. Kannattaa samalla tarkastaa, että koteloon ei ole päässyt vettä. Tuntuu olevan aika yleistä alkuupään E36 malleissa .
Konetilasta löytyy. 92-94 malleissa sijaitsee tulipellin takana. Eli +terminaalin takana tulipellissä on kuminen neliömäinen "lätkä" jonka vedät irti. Tämän takaa paljastuu peltinen luukku, joka on muutamalla ruuvilla kiinni. Moottorinohjaus palikat löytyy kaikki sieltä. Kannattaa samalla tarkastaa, että koteloon ei ole päässyt vettä. Tuntuu olevan aika yleistä alkuupään E36 malleissa .
omani on -93 ja jonkun kumisen suojuksen otin vänkärin puolelta poies ja sen muovisen suojuksen ruuveilta pois ja siellä näytti olevan johtoa toisen laista plus joku hopeinen laatikko jonka epäilin olevan se poksi kun joskus olin "katsovinani" foorumilta että se oli siellä. Eli siinä hanskalokeroon päin oli se.
On muuten kettumainen saada se ylempi piirilevy siitä päältä pois tieltä, joutuu vääntämään ja nostamaan ja painamaan, mut kyllä se sit onnistuu kun keksii sen taktiikan
On muuten kettumainen saada se ylempi piirilevy siitä päältä pois tieltä, joutuu vääntämään ja nostamaan ja painamaan, mut kyllä se sit onnistuu kun keksii sen taktiikan
Sanoppas mulle kuinka sen ylemmän piirilevyn saa siitä poksista irti. Mä taistelin iha hulluna sen poksin kans ja jouduin luovuttaa, ku pelkäsin että rikon sen!
Vinkkejä kiitos..
-marko-
Ööö... mikä ylempi piirilevy? Mulla ei oo siellä ku se yksi boksi. Lastukin olis jo valmiina, mutta mun boksi ei oo kyl lainkaan ton näkönen avattuna kuin mitä se on noissa kuvissa...
"tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"
Sanoppas mulle kuinka sen ylemmän piirilevyn saa siitä poksista irti. Mä taistelin iha hulluna sen poksin kans ja jouduin luovuttaa, ku pelkäsin että rikon sen!
Vinkkejä kiitos..
-marko-
Vaikea tälleen äkkiseltään selittää, mutta sitä ylimmäistä piirilevyä pitää nostaa takaosastaan ylöspäin, kun siinä mihin liitin tulee kiinni, niin lähtee se ylin liitinrivi irti piirilvyn mukana, siinä se liittimen pää on tavallaan koukun muotoinen, joutuu kyllä pikkuisen ruuvarilla avittamaan että se tulee kunnialla sieltä pois, voin illemmalla piirtää kuvan siitä selventämään, kun tämä ohjeiden antaminen ei ole se vahvin alani
Boschin boksi se on. Taisin käsittää vähän väärin. Luulin ensin, että siellä missä se boksi on, olisi myös joku toinen hässäkkä, mutta tässä taidettiinkin tarkoittaa sitä, että siellä boksin sisällä on kaksi piirilevyä päällekkäin
Mulla kun boksin avaa, niin näkyy ne kaks levyä, mutta päällimmäisenä on sellanen muovi tms. Katottiin vaan että on sen verran kompaktin näköinen paketti ettei parane mennä ite ihan kädettömänä sinne sorkkimaan....
"tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"
Kyllä sen muovijutun siitä pois saa... Ei kuulemma oo kauhean vaikeaa kun keksii vaan sen kikan. KUULEMMA!
Itse en ole vaihtanut kun on Siemensin boxi... :(
Kyllä se avaaminen kädettömältäkin onnistui, auto toimii vieläkin operaation jälkeen Mutta oli kyllä lievästi sanottuna jännittävä operaatio kun elektroniikasta ei oikeen ole muuta kokemusta kuin tietokoneen kasaaminen. Varovasti vaan ja aski norttia kaveriksi niin kyllä se siitä
On muuten kettumainen saada se ylempi piirilevy siitä päältä pois tieltä, joutuu vääntämään ja nostamaan ja painamaan, mut kyllä se sit onnistuu kun keksii sen taktiikan
Voisitko antaa neuvoja sen ylemmän piirilevyn irrottamiseen!
Mulla on sama ongelma, en uskalla väkisin vääntää...
Eli ekaks siitä ylimmän levyn päältä sellanen valkonen suojalevy lähtee pois ihan vaan nostamalla.
Sitten tossa kuvassa keskellä oleva valkonen tappi painetaan ylimmän levyn läpi. Siellä boxin pohjassa on tuossa kyseisen tapin sisällä sellanen pienempi tappi, joka kannattaa vetää vaikka pihdeillä ulos, auttaa pirusti Pienet pihdit on hyvät.
Sitten noi kaks-suuntaset nuolet tossa kuvan etualalla vasemmalla ja oikeella meinaa, että noi kaks levyä lähtee irti toisistaan vaan vetämällä niitä pois päin toisistaan. Levyt ei irtoa kovinkaan kauas koska siel on johtonippu joka yhdistää noi kaks levyä.
Sen jälkeen sieltä kolosta, johon se iso liitin ja käsivarren paksunen johtosatsi tulee kiinni, löytyy kummaltakin sivulta pienet klipsit, kumpaankin pieni talttapäinen ruuvimeisseli väliin, sitten levy on periaatteessa "irti" mutta itellä se ei ainakaan ihan noin vaan irronnut.
Sain sen lopulta irti kun levitin noita kahta levyä erilleen ja samalla ruuvimeisseleillä avitin sieltä aukosta jonne se iso liitin tulee kiinni...
Comment