Announcement

Collapse
No announcement yet.

alipaine jarrutehostimen poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    alipaine jarrutehostimen poisto

    Onkos tuollainen alipaine jarrutehostimen poisto mahdollista vm. 89 e30 kopassa?

    Jos pystyy osoittamaan että uudet jarrut on tehokkaammat ilman tehostusta kuin alkuperäiset tehostimella...?

    Onko täällä ketään joka olisi onnistunut poistamaan laillisesti tehostimen autosta jossa ei ole rinnakkaismallia ilman tehostinta?
    Aprilia RSV4
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    #2
    Originally posted by jannmann View Post
    Onkos tuollainen alipaine jarrutehostimen poisto mahdollista vm. 89 e30 kopassa?

    Jos pystyy osoittamaan että uudet jarrut on tehokkaammat ilman tehostusta kuin alkuperäiset tehostimella...?

    Onko täällä ketään joka olisi onnistunut poistamaan laillisesti tehostimen autosta jossa ei ole rinnakkaismallia ilman tehostinta?
    Pedalbox on katsastuksessa hyväksyttävä laite,ei nähnyt katsuri mitään ongelmaa E21 kanssa kun sitä kysyttiin että voiko heittää romukoppaan alkuperäset systeemit.

    Teholtaan vastaava pitää olla uusi järjestelmä.

    Toki kannattaa mennä varmistamaan omalta katsastuskonttorilta,pyydä vaikka lausunto asiasta ni ei voi "syödä sanojaan" ku teet muutokset ja ei hyväksykään enää :think
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • kalz
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 118
      • Jyväskylä - Kuhmoinen

      #3
      Milloin olet Osku mahdollisesti leimannut pedalboxilla?
      Itse tiedustelin juuri tuosta tehostajan poistosta viime syksynä ja vastaus oli kielteinen.
      Sama kielteinen vastaus tuli myös pedalboxin kohdalla, koska viime vuonna voimaan tulleissa päivitetyissä pykälissä ei enään tunneta käsitettä pedalbox. Samainen katsuri oli henkilökohtaisesti tiedustellut näistä ja oli perehtynyt juuri päivittyneisiin pykäliin varsin kattavasti.

      Mitä kysyin myös mahdollisista kiertoteistä niin katsurin mielestä sillä hetkellä ainut keino olisi esittää kysyisen muutos operaation aloituksen tapahtuneen jo tovi sitten. En nyt enään muista oliko kyseessä 2015 vai 2016 loppuvuotena ja minä kuukautena viimeistään. Mutta joka tapauksessa menisi uusien pykälien käyttöönoton siirtymän piikkiin.

      Asian kiinnostaa myös itseäni ja on edelleen varsin ajankohtainen vaikka en hetkeen ole päätäni tällä asialla vaivannut.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10037
        • KVLA

        #4
        Olisiko mahdollista rakentaa "siirtosarjalla" se varsinainen pääsylinteri tehostajineen autoon sisälle. Esim. koelaudan alle hanskalokeron paikalle? Olisi sitten pytty pois tieltä konehuoneesta ja saisi sinne haluttua lisätilaa. Esim. sitä V8 konetta varten. Putkiahan tuossa joutuisi rakentelemaan sekä kiinnikkeitä. Liekö sitten nykyisillä Trafin säännöillä olisi mahdollista(kaan).

        Toki tämä ei ollut suoranainen vastaus aloittajan kysymykseen. Eli tällähän tuo tehostin ei poistuisi,jos se olisi se ykkös prioriteetti. Mutta jos konehuoneen tilantarve on ainoa syy tehostajan poistoon,niin "asetuksien salliessa" tuo pääsylinterin siirto voisi olla vaihtoehto. Jos pyttyä ei tosiaan saa poistaa.
        Last edited by Heguli 31; 26-02-2017, 12:50.

        Comment

        • ThemeJ
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 997
          • Turku/Raahe

          #5
          Originally posted by jannmann View Post
          Onkos tuollainen alipaine jarrutehostimen poisto mahdollista vm. 89 e30 kopassa?

          Jos pystyy osoittamaan että uudet jarrut on tehokkaammat ilman tehostusta kuin alkuperäiset tehostimella...?

          Onko täällä ketään joka olisi onnistunut poistamaan laillisesti tehostimen autosta jossa ei ole rinnakkaismallia ilman tehostinta?
          Tehostinta ei saa poistaa, jos sellainen on autossa alkujaan ollut eli jarrujen pitää olla tehostetut kuten alkuperäisetkin. Pedalboxi ei ollut ainakaan vielä vuosi sitten mitenkään erityisemmin kielletty, mutta tehostin pitäis Trafin mielestä silti olla vaikka sen miten perustelis. Muistaakseni jarrupainetta ei saanut voida säätää ajon aikana. Voi olla, että sais poikkeusluvalla poistaa mutta siihen varmaan pitää olla hyvät perustelut.
          Asia on noin vuosi sitten Trafilta kysytty eikä perustu mihinkään esson huhuun, voi toki olla että nyt jos kysyy uudestaan niin ei onnistu. Pykälissä ei ole boxi mainittu moneen vuoteen.
          Bmw E30
          Bmw 2000Touring Scrap
          Ex. Bmw E30 316
          Ex. Bmw E36

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by ThemeJ View Post
            Tehostinta ei saa poistaa, jos sellainen on autossa alkujaan ollut eli jarrujen pitää olla tehostetut kuten alkuperäisetkin. Pedalboxi ei ollut ainakaan vielä vuosi sitten mitenkään erityisemmin kielletty, mutta tehostin pitäis Trafin mielestä silti olla vaikka sen miten perustelis. Muistaakseni jarrupainetta ei saanut voida säätää ajon aikana. Voi olla, että sais poikkeusluvalla poistaa mutta siihen varmaan pitää olla hyvät perustelut.
            Asia on noin vuosi sitten Trafilta kysytty eikä perustu mihinkään esson huhuun, voi toki olla että nyt jos kysyy uudestaan niin ei onnistu. Pykälissä ei ole boxi mainittu moneen vuoteen.
            Jos tehostin on sitten sopivasti lämpösuojan alla "piilossa" niin saattaisi mennä läpi. Eihän sitä e39:kään pengota näkyviin. Riittää kun jarrut pitää mitä vaaditaan?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2041
              • Riihimäki

              #7
              Tai suolestaa siitä tehostimesta sisuskalut pois niin ei haittaa toimintaa, edellyttäen että tila löytyy.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #8
                Originally posted by racing02 View Post
                Tai suolestaa siitä tehostimesta sisuskalut pois niin ei haittaa toimintaa, edellyttäen että tila löytyy.
                Tila on tässä se suurin ongelma. Toiseksi jarrut on vakioita huomattavasti tehokkaammat ja saavuttaa ilman tehostusta alle 35kg poljinvoimalla saman tehon kuin vakiot.
                Aprilia RSV4

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎