Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustan päivitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Alustan päivitys

    Autona E91 330xd -06 ja alla koni sport + h&r madallusjouset(n.30mm). Kaipaisin pienempää kallistelua kaarreajoon. Jäykemmillä vakaajilla tähän saanee apua, mutta ilmeisesti tämä tekee levottomaksi suoralla. Onko muita miinuksia? Olisin kuitenkin valmis tekemään kyseisen muutoksen...Laitetaan sitten kiertoon jos tulee aivan karmea. Onko suosituksia mitkä vakaajat olisi hyvät? Kannattaako laittaa eteen ja taakse vai riittäisikö vain eteen? Lueskelin myös poikkituen asennuksesta, mutta yleinen mielipide tuntuu olevan, että se on melko turha aparaatti. Alkaako alusta vaatimaan jotain muita muutoksia, kun yllä mainittu setup + jäykemmät vakaajat?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16484
    • Asikkala

    #2
    Mihin perustuu että tekee suoralla levottoman ? Paksummat vakaajat vaan, taakse paksuutta lisää prosenteissa enemmän kuin eteen niin puskeminenkin vähenee. Riippuu tietysti mitä kokoja on saatavissa.
    En siis tiedä e9x:stä mitään mutta noin yleensä.

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Mihin perustuu että tekee suoralla levottoman ? Paksummat vakaajat vaan, taakse paksuutta lisää prosenteissa enemmän kuin eteen niin puskeminenkin vähenee. Riippuu tietysti mitä kokoja on saatavissa.
      En siis tiedä e9x:stä mitään mutta noin yleensä.
      Muistin tuon kommentin vähän väärin "Laitoin aiempaan E46 330i:hin H&R vakaajat, alkuperäisten tilalle. Autosta tuli tottakai aika huikea ajettava mutkiin ja ratapäivillä eron huomasi selkeästi. Haittapuolena koen, että autosta tuli hieman levottavampi hallittava normaalissa ajossa. Jos ajaminen on urheilullista tuon tuosta, mukana on myös rata-ajoa ja autolla ei pitkää matkaa ajeta niin mikä ettei. Muuten en laittaisi, menee rahat vaan hukkaan."

      Tällaista settiä olen katsellut "Reinforced stabilizers front 27MM and rear 19MM". Olen aivan aloittelija näissä alustan asioissa, joten nuo mitat ei sano mitään. Mitäs jos tuollainen setti konit+h&r jouset+vakaimet on alla, tarvitaanko esim.säätömahdollisuuksia etuiskareiden yläpäähän camber-kulmille, ettei geometria menisi ihan kuralle? Pahoittelen jos olen aivan hakoteillä. Nykyiseen ajotuntumaan kaipaisin myös lisää ohjausvastetta.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16484
        • Asikkala

        #4
        Vakiona näyttää olevan 26,5 ja 13 mm. vakaajat, edessä paksuus kasvaa 0,5 mm ja takana 6 mm ja mikä oleellisempaa niin poikkileikkauspinta-ala kasvaa takana 133 mm2 -> 283 vs. edessä 551 -> 572. Mitähän tuo reinforced tuo mukanaan eteen kun poikkileikkauspinta-ala kasvaa edessä vain 3 % ja takana 112 % ?!

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #5
          0.5mm ero voi olla yli 3kg painoa lisää

          Jos jossakin tapauksessa pelkän etuvakaajan ero voi lisätä painoa yli 3kg koska esim. E46 325ti Compakt etuvakaaja on 26.5mm ja E46 M3 Avo etuvakaaja on 27mm ja painoa ero tulee siitä kun M3 vakaaja on loppuun asti kananlulle asti sen 27mm, monet vakaajat ovat vain sen vakaajan pidemmän suoraosuuden täysimittaisia ja loppu pätkä ohnee kanaluuta kohti. Tälläisiäkin eroja voi olla 0.5mm vakaaja eroissa.

          Originally posted by jr66 View Post
          Vakiona näyttää olevan 26,5 ja 13 mm. vakaajat, edessä paksuus kasvaa 0,5 mm ja takana 6 mm ja mikä oleellisempaa niin poikkileikkauspinta-ala kasvaa takana 133 mm2 -> 283 vs. edessä 551 -> 572. Mitähän tuo reinforced tuo mukanaan eteen kun poikkileikkauspinta-ala kasvaa edessä vain 3 % ja takana 112 % ?!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎