memebuy23buy

BBS RS vanteiden purkaminen/kasaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kama
    BTCF Member
    • Dec 2002
    • 1264
    • Savonmua

    BBS RS vanteiden purkaminen/kasaaminen

    Mitäs kommervenkkejä noiden 3-osaisten vanteiden purkaminen/kasaaminen vaati. Ainakin sen erikoisavaimen, mikä lienee tarkka tyyppi?
    Mites onko siellä osien välissä joku tiiviste että pysyy ilmat tubeleksessa?
    Ja sitten on tietty tarve leveämmälle reunalle, mitähän niitä saisi? Reunan haluttu koko 3x17", 34 pulttinen. ebayssä ei oo viime aikoina näkyny.

    Siinäpä kyssäreitä näin aluksi.
    E24 - M88/3 N/A
    E85 - M54 Supercharged
    G26 - M50 Supercharged
    IG:kamamikko
  • Koolj_bmw4life
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 711
    • Salo,SUOMI

    #2
    Loctiten 243sta laitan ainakin itse pulttien kierteisiin, kun tässä olis nyt tarkoitus vaihtaa pultit omista vanteista: titaaniset--> kromattuihin.



    Tuon pitäisi olla ihan asiallista hömmöä.

    tuolta voit kysellä reunoja:





    jaska

    Comment

    • Jonde
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 222
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by kama
      Mitäs kommervenkkejä noiden 3-osaisten vanteiden purkaminen/kasaaminen vaati. Ainakin sen erikoisavaimen, mikä lienee tarkka tyyppi?
      Mites onko siellä osien välissä joku tiiviste että pysyy ilmat tubeleksessa?
      Ja sitten on tietty tarve leveämmälle reunalle, mitähän niitä saisi? Reunan haluttu koko 3x17", 34 pulttinen. ebayssä ei oo viime aikoina näkyny.

      Siinäpä kyssäreitä näin aluksi.
      Eipä noihin mitään erikoisia avaimia tarvi, itse käytin 8mm ja 10mm 12-kulmaisia normaaleja hylsyjä. Ja kyllä sielä välissä on joku tiiviste (ilmeisesti kuminen rengas) , en osaa tarkemmin sanoa koska en ottanut osia toisista erilleen.

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Ite purin 2-osaiset BBS:t juurikin 10mm hylsyllä, ei pidä säikähtää niitä muttereita vaikka näyttävätkin omituisilta...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • b1mm3r
          Newbiemmer
          • Nov 2009
          • 23
          • suomi

          #5
          Originally posted by Gonzalez View Post
          Ite purin 2-osaiset BBS:t juurikin 10mm hylsyllä, ei pidä säikähtää niitä muttereita vaikka näyttävätkin omituisilta...
          moron
          millä sait keskiöt irti ulkokehästä?
          ZX12-R -03
          e39 520 -96

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by b1mm3r View Post
            moron
            millä sait keskiöt irti ulkokehästä?
            Jos tarkoitat 2 osaista RC (style 5) vannetta ?
            Kumivasaralla lähtee jos ahdistaa.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • b1mm3r
              Newbiemmer
              • Nov 2009
              • 23
              • suomi

              #7
              Originally posted by jannmann View Post
              Jos tarkoitat 2 osaista RC (style 5) vannetta ?
              Kumivasaralla lähtee jos ahdistaa.
              joo kyllä kokeilin jo sitäkin... pitäis varmaan antaa lämpöä nii lähtis paremmin?
              ZX12-R -03
              e39 520 -96

              Comment

              • esa`pentula
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1390
                • Tampere

                #8
                ei lämpöä, lisää kumivasaraa. on varmana piukassa jos ei koskaan irroitettu..

                täällä foorumilla saa soiled nimimerkiltä lippejä.

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Originally posted by b1mm3r View Post
                  joo kyllä kokeilin jo sitäkin... pitäis varmaan antaa lämpöä nii lähtis paremmin?
                  Rengas päälle, pari pulttia kiinni ja liinalla vielä löysästi johonkin kiinteeseen esimerkiksi tolppaan kiinni. Ilmaa sisään ja pöhähdyksen saattelemana vanne osissa.

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3196
                    • Saarijärvi

                    #10
                    Minä mainostin toisessa threadissa, että lähtevät helposti kun nykäisee vaan sopivan puupöllin päälle. Mutta nytpä kävi tuossa niin, että yksi kappale oli kovin hapettunut ja piti melkein päivän verran pitää rako kosteana ATF:stä, että irtos.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      ------------------
                      Last edited by jannmann; 27-02-2012, 01:55.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Sami.
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 2527
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by esa`pentula View Post
                        ei lämpöä, lisää kumivasaraa. on varmana piukassa jos ei koskaan irroitettu..

                        täällä foorumilla saa soiled nimimerkiltä lippejä.
                        Miks ei lämpöä?? Itellä ainakin saunan jälken irronnu oikeen kivasti kehät.

                        Ja soiledilta ei tänne päin ainakaan kehiä löytynyt, vaan menivät kaikki kuulemma omiin rojekteihin..
                        eDIRTY
                        kliks

                        Comment

                        • b1mm3r
                          Newbiemmer
                          • Nov 2009
                          • 23
                          • suomi

                          #13
                          Originally posted by Sami. View Post
                          Miks ei lämpöä?? Itellä ainakin saunan jälken irronnu oikeen kivasti kehät.

                          Ja soiledilta ei tänne päin ainakaan kehiä löytynyt, vaan menivät kaikki kuulemma omiin rojekteihin..
                          joo eipä lähteny kuminuijalla.... eli illalla sauna tulille ja vanne kainalossa saunaan ja siis kyseessä 2-osanen vanne... kiitosta vastanneille... palaan asiaa ku saan irti... EHJÄNÄ... tuossa tuli semmonen mieleen noista kiillotettavista kehistä, kun ei morssilla taho irrota nii mitä muuta vois kokeilla, iha ku ois "paistettu" muovi tuohon huulen päälle, ja jos kuvia pitää liittää nii ei onnistu, ei oo nää kompuutterit vahvin puol
                          ZX12-R -03
                          e39 520 -96

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #14
                            -------------------
                            Last edited by jannmann; 27-02-2012, 01:55.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • b1mm3r
                              Newbiemmer
                              • Nov 2009
                              • 23
                              • suomi

                              #15
                              Originally posted by jannmann View Post
                              Ite hion sitä "lakkaa" 120 paperilla kevyesti jotta morssi puree paremmin. Auttoi ainakin mun tapauksessa.
                              Sit miula oli liian hiano paperi:think tonnisella alotin ja sit morssia, eikä lähteny... mut löyty hyvä yhistelmä, morssi ja höyrypainepesuri
                              ZX12-R -03
                              e39 520 -96

                              Comment

                              Working...
                              X