Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrunesteen kuivakiehunta piste, missä korkea?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skal Tura
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 7
    • Vantaa

    Jarrunesteen kuivakiehunta piste, missä korkea?

    Elikkä tällästä infoa kaipailisin, kun ei noissa purkeissa tahdo lukea että mistä sitä infoa edes lähteä hakemaan?

    Kuivakiehunta pisteellähän tarkotetaan sitä kun se on 'puhdasta' DOT4:sta tai vastaavaa, eli ei ole päässy kondensio vettä tjsp sekaan.

    Silikoni pohjasia nesteitä ei missään tapauksessa tulis käyttää myöskään, vaan ihan 'perinteisen' tyyppistä korkeella kuivakiehunta pisteellä...

    Motonetin nesteissä ei lue mitään siitä esimerkiksi.
    Castroilin nesteissäki tais olla aika alhanen erään lähteen mukaan että halpis nestettä voi löytää paljon korkeemmalla.

    Tällästä nestettä mua opastettiin etsimään ainakin
    Mitäs muut on käyttäny jarrunesteen kiehumisen estämiseen?

    Kiitos jo näin etukäteen
    (etten ois vaan ihan metsässä kuitenkaan?)
    E28 2.0 -83

    "True knowledge is to know ones extent of ignorance"
  • mattijus
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 70

    #2
    ATE Super Blue Racing jarrunestettä ollaan käytetty ESa Bemarissa, eikä
    ongelmia kiehumisen kanssa.

    Comment

    • Skal Tura
      Newbiemmer
      • Feb 2005
      • 7
      • Vantaa

      #3
      Kiitos, missäköhän hintaluokassa toi on?

      Kellään muuta tietoa muista ja helpommin saatavilla olevien aineitten kiehunta pisteistä?
      E28 2.0 -83

      "True knowledge is to know ones extent of ignorance"

      Comment

      • Freak
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2539
        • .

        #4
        Ferodo Racing DOT 5.1. Kiehumispiste näyttäis olevan 260 ja hinta täällä 9,36 eur / 0,5 l.
        Sporttiautosta saa EBC-jarrunestettä jolla pitäisi olla 307 C kiehumispiste. Hinnasta ei tietoa, mutta sehän selviää soittamalla.
        Lautamäki myy ainakin Motulia jolla on myös 307 C kiehumispiste. Ja hintaa sillä 15,50 eur / 0,5 l joka on sikahalpaa verrattuna vaikka siihen castrollin kisanesteeseen.

        Tuo Motul voisi olla kova sana tai sitten tuo EBC, jos sillä vain on hinta kohdallaan
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • M_Power
          Moderator
          • Jul 2003
          • 2758
          • Espoo, HML

          #5
          Itselläni on Motul RBF 600 Factory Line 100% syntettiset jarrunesteet.
          Valmistajan ilmoittama kiehumispiste 312 C.
          Erityisesti suunniteltu kestämään korkeita lämpötiloja teräs- ja hiilikuitujarruissa.

          On muistaakseni yli puolet halvempaa kuin tuon Castrol:n paras ja lähes vastaavaa.
          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
          Team vier Zylinder!

          Comment

          • mattijus
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 70

            #6
            Originally posted by Skal Tura
            Kiitos, missäköhän hintaluokassa toi on?

            Kellään muuta tietoa muista ja helpommin saatavilla olevien aineitten kiehunta pisteistä?
            Hinnasta ei ole mitään tietoa, rahalla ollaan ostettu
            Ostopaikkana Outokummun Varaosa. Käyt jossain läheisessä varaosaliikkeessä, kysyt hinnan ja pyydät tilaamaan jos hinta OK.
            Aine on vielä miellyttävän sinistä, kun vaihdat nesteet niin ei ole epäselvää onko vanhat nesteet tulleet ulos.

            Comment

            • kv
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 85
              • Simpele

              #7
              Originally posted by M_Power
              Itselläni on Motul RBF 600 Factory Line 100% syntettiset jarrunesteet.
              Valmistajan ilmoittama kiehumispiste 312 C.
              Erityisesti suunniteltu kestämään korkeita lämpötiloja teräs- ja hiilikuitujarruissa.

              On muistaakseni yli puolet halvempaa kuin tuon Castrol:n paras ja lähes vastaavaa.
              Erittäin hyvä hinta/laatu suhde. 5 vuotta käyttäny ilman ongelmia.
              Vaihto/vuosi, toimii myös radalla.

              Comment

              • Skal Tura
                Newbiemmer
                • Feb 2005
                • 7
                • Vantaa

                #8
                eihän noista mikään oo silikoni pohjasta paskaa?
                et kaikki on ihan 'kunnollista'?

                Toi Motul RBF 600 vaikuttas hyvältä, tai sitten jos vähä halvempaa...
                täytyy käydä kyselemässä
                E28 2.0 -83

                "True knowledge is to know ones extent of ignorance"

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎