Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alusta/pyöränkulma ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rare
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 50
    • Seinäjoki

    Alusta/pyöränkulma ongelmaa

    Potilas -79 E12 520/6
    Kävin tarkistuttamassa aurauskulmat oikealle kampeamisen, sekä renkaan sisäreunan kulumisen vuoksi. Myös selkeää levottomuutta havaittavissa. Tulos oli, että auraus on kohdallaan, mutta pystykallistuma ei;heitto puolen asteen luokkaa edessä, mikäli oikein muistan. Ei tässä mitään, mutta kun molemmat renkaat sattuu olemaan samaan suuntaan kenossa ( vasen ulos päin ja oikea sisään päin kallellaan). Alapalloissa ei ollut väljää. Takaiskarien alapäistä on puslat rikki, joten vasen puoli on alempana kuin oikea. Voiko tämä vaikuttaa etupään kulmiin edellä kuvatulla tavalla ?
    Muitakin vinkkejä/ideoita saa esittää mistä lähteä etsimään syytä.
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by Rare
    Potilas -79 E12 520/6
    Kävin tarkistuttamassa aurauskulmat oikealle kampeamisen, sekä renkaan sisäreunan kulumisen vuoksi. Myös selkeää levottomuutta havaittavissa. Tulos oli, että auraus on kohdallaan, mutta pystykallistuma ei;heitto puolen asteen luokkaa edessä, mikäli oikein muistan. Ei tässä mitään, mutta kun molemmat renkaat sattuu olemaan samaan suuntaan kenossa ( vasen ulos päin ja oikea sisään päin kallellaan). Alapalloissa ei ollut väljää. Takaiskarien alapäistä on puslat rikki, joten vasen puoli on alempana kuin oikea. Voiko tämä vaikuttaa etupään kulmiin edellä kuvatulla tavalla ?
    Muitakin vinkkejä/ideoita saa esittää mistä lähteä etsimään syytä.

    alapalkki ei ole rungossa keskellä

    Comment

    • z3
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 273
      • Tre

      #3
      Muutamia arvailuja alapalkin lisäksi:

      Jos siellä on jotain tarvikealatukivarsia vaihdettu, niin niissä on mittatoleranssit suurempia.

      Voi myös olla että siellä "rengaskeskiömötikän"(se napa, jarrut yms. mokkula) kiinnityksissä on pulteilla kumminkin hiuka välystä, niin ne ovat toiseen laitaan menneet.
      - Parin Bemarin kokemuksella -

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #4
        Seurasin kerran vierestä kun Pontiac Firebird Trans Am GTA:han ammattilainen yritti asennella kulmia takaisin kohilleen pienen 'motarilta ojan kautta' örvellyksen jälkeen. Siinä autos oli ihan ...leesti niitä säätöjä, mut niin se vaan lopuks joutu asentaja toteemaan, että "ei tätä saa". Oli sen verran runko kuiteski mutkalla.
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Niin isoja mittatoleransseja ei ole olemassakaan jotka selittävät puolen asteen camperien poikkeamat.
          Alapalkki ei jostain syystä ole oikeassa asemassa. Kaikki on kuitenkin säädettävissä kun vain säädetään eikä säälitellä.

          Comment

          • Rare
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 50
            • Seinäjoki

            #6
            Alapalkissahan siellä luttu oli tukivarren kiinnityspisteen etupuolella. Ei taida paljon muuta vaatia... Joten hyviä ehdotuksia oli. Sen siittä saa kun ajaa "silmät kiinni" soratiellä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎