Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hydraulikäsijarru ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shawela
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 366
    • Oulu

    Hydraulikäsijarru ongelma

    Olen asentanut e36 avoon kyseisen vempeleen. Auto on alunperin 325. Nyt siinä on kuitenkin e46 330 jarrut edessä ja takana.
    Ongelmana on, että käsijarru on löysä eikä ota juurikaan. Se on asennettu abs pumpun jälkeen jarruputken väliin ennen y haaraa. Aina kun jalkajarrua pumppaa, niin saa käsijarruun paineen joka häviää käsijarrua muutamia kertoja vedettäessä.
    Onkohan järjestelmässä vielä ilmaa vai onko nuo aina tuommosia? Voiko olla jokin yhteensopivuusongelma?
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5258
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by shawela View Post
    Olen asentanut e36 avoon kyseisen vempeleen. Auto on alunperin 325. Nyt siinä on kuitenkin e46 330 jarrut edessä ja takana.
    Ongelmana on, että käsijarru on löysä eikä ota juurikaan. Se on asennettu abs pumpun jälkeen jarruputken väliin ennen y haaraa. Aina kun jalkajarrua pumppaa, niin saa käsijarruun paineen joka häviää käsijarrua muutamia kertoja vedettäessä.
    Onkohan järjestelmässä vielä ilmaa vai onko nuo aina tuommosia? Voiko olla jokin yhteensopivuusongelma?
    Kyllä tossa nyt on jotakin ilmaongelmaa ja mietippä ajatuksen kanssa miten tuon kuuluu toimia. Tuosta en saa nyt ihan kiinni että miten tuo on tehty.

    Onko e36 abs muka yhdellä linjalla taakse?
    Tuon pitäisi toimia siten että kässärin sylkkä on linjan välissä eli siinä on edestä tuleva liitäntä ja taakse päin omansa.
    Heti kun vähän vedät kässäristä pitäisi männän tukkia edestäpäin tuleva linja, ja paineen päästä ainostaan taaksepäin.

    Näitä lienee muutamaa sorttia mutta ooppa varovainen jos kyseessä joku kiinan ihme että kässärin mäntä ei työnnä topparina olevaa seger rengasta tai muuta systeemiä pellolle kun jalkajarrua poljetaan kunnolla.

    Kannattaa pitää mielessä että jarrujärjestelmässä on hatusta 150- 250 bar painetta kun akillesjänne on tiukalla...

    Paras olisi laittaa erilliset satulat käsijarrulle.
    Last edited by Urpo_rotta; 25-04-2018, 15:35.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11096
      • Oulu

      #3
      Ainakin ilman luistonestoa olevissa e36:ssa on vain yksi linja taakse.

      Meillä oli ainakin kiinanihme käkkärin kanssa ongelma tuollain samalla lailla asennettuna, että ekan kerran kuin kahvasta tempas reilummin, niin siellä männässä oleva 1-suunta venttiili hajos ja käkkärin kahva meni pehmeeksi. Jalkajarrut pelas, kun pari kertaa pumppas.

      Ongelma ratkesi vaihtamalla kinkki sylkkä wildwoodin versioon ja on sen jälkeen pelannu kuten pitää. Wildwoodin sylkkä oli mitoiltaan 1:1 sama mitä kinkkiversio, eli ei oo hankala arvata mistä hydraulikäppärin sylinteristä ovat kopionsa tehneet.
      Last edited by Pazi88; 25-04-2018, 21:50.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Itse harkitsisin kyllä kaksi kertaa laitanko auton jarrujärjestelmään kiinalaisia halpaosia.. Itsellä on ajossa pettänyt E39 jarruletku vanhuuttaan ja autossa ei kyllä juuri ollut jarruja sen jälkeen.. Onneksi petti hitaassa nopeudessa, ei motarilla.. Olisi voinut tulla melkoinen ylläri kun olisi pettänyt ennen jyrkkää ramppia motarilla.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • shawela
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 366
          • Oulu

          #5
          Kävin kaikki linjat läpi kunnolla jarrua polkien. Käsijarrun sisäänmenoliittimeen syntyi hitaasti tippa kun käyttöjarrua polki täysillä. Uusin liittimen ja sain sen vuotamattomaksi. Ilmasin niin että nippa auki ja tempaisin käsijarrun. Sen jälkeen nippa kiinni ja jalkajarrulla pumppasin käsijarrun ylös. Kun kummatkin puolet oli kymmenkunta kertaa ilmattu, niin käsijarru tuntui aika hyvältä.
          Eli sisäänmenoliittimestä käsijarru imi vähitellen ilmaa järjestelmään.
          Samalla vaihdoin kahvan vaakatasoon, jolloin nykäisyyn tuntui saavan enemmän voimaa.

          Vaikea täällä Oulussa harrastella, kun ei meinaa mistään löytää oikeanlaisia liittimiä ja letkuja. Eikä viittis aina tilata netistä ja odotella viikkoja.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎