Announcement

Collapse
No announcement yet.

NF -tuotesarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thebluenile
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 122
    • Helsinki

    NF -tuotesarja?

    Vein auton korjaamolle. Sanoin, että OEM osia. Ja vielä toteisin, että auto voi olla pihalla vaikka viikon, jos tilaaminen vie aikaa.

    No, auto olikin teitysti päivässä valmis ja tarvikkeet (mm. jarrulevyt ja mutia jarrun osia) oli jotakin ZF- tuotesarjaa. Ostettu Örum oy:ltä.

    Oma auto on E39 ja jo ikää löytyy. Lienee siis ihan ok valinta tässä vaiheessa tämäkin tuotesarja.

    Vai onko täällä kovin huonoja kokemuksia tästä tuotesarjasta? Ja onko OEM-tasoonkuinka paljon hintaeroa?
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Niin kumpaa sinne nyt oli laitettu NF vai ZF? Alkuperäisellä ja halvalla tarvikkeella on yleensä aika paljon hintaeroa, mutta kun ei tiedä mihin hintaan sulle on ne tarvikkeet myyty, niin ei pysyt sanomaan. Jos oli saman hintaiset, niin sitten jäi korjaamolle hyvä kate. Yleensä jarrupalat tarvikkeena noin 60 euroa, alkuperäiset 100 - 150 euroa. Autostakaan ei tiedä, että millainen on, mutta kyllä keskiverto E39 on jo niin vanha ja elämää nähnyt, että omasta mielestä ei mitään järkeä ostella kalleimpia orkkisosia parin tonnin autoon. Itse en E39 pistäis alkuperäisiä kulutusosia, kuin ehkä johonkin melkein minttikuntoiseen M5:een, ja siihenkin vain silloin, jos ei vastaavaa ole tarvikkeena saatavana.


    Comment

    • thebluenile
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 122
      • Helsinki

      #3
      http://www.orum.fi/tuotteet-2/jarrulevyt-ja-rummut/ kyseessä siis NF-tuotesarja.

      Koko paketti (levyt ja palat) taakse oli töineen vähän yli 500. Käsijarrupala vaihdettiin myös.

      Olen ihan samaa mieltä kanssasi siitä, että kun ajoakin on aika vähän, niin ei kaikkein kalleinta kannata laittaa.

      Lähinnä mieleen tuli tuo hinta/laatusuhde. Kun alustavasti puhelimessa asiasta keskusteltiin, niin OEM osilla osien hinta ei kovin paljon suurempi ollut. Nyt osien hinta 300.

      Originally posted by Bullitt View Post
      Niin kumpaa sinne nyt oli laitettu NF vai ZF? Alkuperäisellä ja halvalla tarvikkeella on yleensä aika paljon hintaeroa, mutta kun ei tiedä mihin hintaan sulle on ne tarvikkeet myyty, niin ei pysyt sanomaan. Jos oli saman hintaiset, niin sitten jäi korjaamolle hyvä kate. Yleensä jarrupalat tarvikkeena noin 60 euroa, alkuperäiset 100 - 150 euroa. Autostakaan ei tiedä, että millainen on, mutta kyllä keskiverto E39 on jo niin vanha ja elämää nähnyt, että omasta mielestä ei mitään järkeä ostella kalleimpia orkkisosia parin tonnin autoon. Itse en E39 pistäis alkuperäisiä kulutusosia, kuin ehkä johonkin melkein minttikuntoiseen M5:een, ja siihenkin vain silloin, jos ei vastaavaa ole tarvikkeena saatavana.

      Comment

      • Tome
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 548
        • Joensuu

        #4
        Melko suolainen hinta takapään jarruremontille. Bemariosasta tilattuna zimmermann levyt ja palat, ja bmw value line -käsijarrun korjaussarja pikkuisen päälle 200e ja reilu tunti töitä korjaamolla, niin ei paljoa yli 300 pitäis tuollaisen remontin maksaa.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎