Announcement

Collapse
No announcement yet.

mahle-bbs alut kiiltämään....?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

    mahle-bbs alut kiiltämään....?

    elikkäs ostin e28 bemun ja siinä tuli 3 sarjaa aluja mukaan...rupesin tarkemmin katsomaan että yhdet alut ovat mahle-bbs 7 1/2x14 hunajakenno alut...joku tiesi sanoa että kyseiset vanteet ovat harvinaiset/erikoiset...mahtaakohan pitää paikkaansa? ja sitte itse asiaan kyseiset vanteet ovat todella hyvässä kunnossa,mutta ne pitäisi saada kiilloitettua.
    hiekka paperia en viitsisi käyttää koska en haluaisi että mahle-bbs tekstit saati muutkaan merkit kuluu yhtään. onko vanteita mahdollista saada kiiltämään ilman hiekka paperia...? asiasta tietävät voisivat ilmottaa jos tietävät jonku keinon saada alut kiiltämään ilman paperia. ei vanteiden välttämättä tarvi kiiltää peilin lailla,mutta kun saisi ees jonkulaista kiiltoa vanteisiin...

    minun vanteet eivät ole kuvan vanteet,mutta samanlaiset...
    Last edited by anza(kla); 18-09-2007, 07:08.
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Noh, harvinaiset ja erikoiset... Kuinka sen nyt kukin haluaa käsittää. Noita vanteita on ollut kuitenkin melkoisen paljon liikenteessä varsinkin E12:n alla.
    Tokikaan ei nyt ihan jokapäiväinen näky enää nykyään.

    Eikös nuo kannattais pitää ihan alkuperäisen näköisinä. Vanhat maalit veks ja uutta tilalle ja alle pyörimään.
    Tuo kuva muuten taitaa olla 13"-vanteesta, jos en nyt ihan väärin katsonut.
    Hienot vanteet kuitenkin kunnon oldschool-vehkeeseen. Tosin 97% täällä kirjoittavista sanoisi noita ihan liian pieniksi.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 970
      • kokkola

      #3
      oldschoolia siitä oonki tekemässä....=) piti tehä jo e30,mut se sit vaa jotenki tuli tehtyä semmonen "teini rassi"...=) mä ajattelin että jos nuo sais ees jollain tavalla kiiltämään ja teetän 5mm levitys palat,ja hommaan matalemmat kumet (205/40 14r) tällä hetkellä tais olla 195/60 14r... ja sitte laitan ihan tonttiin ton bemun....=) jos sais vielä jotai tehtyä tekniikalle....=)

      Comment

      • nixu
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 55
        • Savo

        #4
        Hei nyt sinä oot käsittäny täysin väärin... jos laittaa tuommoset järkevän kokoset vanteet, ni niille pittää ola järkevän kokoset renkaatki, ei vanhaan autoon umpikumirenkaita. Jottai 195/70-14 tai 225/65-14 täyttävät lokarin kaaret mukavasti, eikä oo jyrät ajella. jenkkirenkaista varmaan löytyy mukavia kokoja 14" tuuman vanteelle. Makuasioista ei pitäs kiistellä, mut tässä yks näkemys.
        524 TD -85
        RR -76 perille asti

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #5
          Eli jos ne täytyy saada kiiltämään ilman hiomista, niin kannattaa ostaa hiomavahaa. Itse kokeilin kerran myös tuota tapaa. Eli pesu, hiomavahaa säästelemättä, armotonta kiillotusta ja lopuksi tavallinen vaha perään. Saa suht kiiltäväksi.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • anza(kla)
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 970
            • kokkola

            #6
            pitää huomenna hakee hiomavahaa....pitää kokeilla jos se onnistus...eikö se kannattas ensiks vetää maalin poisto ainetta reilusti pintaa ja sit hinkata vanhat maalit pois ja sit pestä ne ja sit sitä sun ehottamaa hioma vahaa...????

            pitää kahtoo ku saa vanteet kiillotettua ja hommattua alustan,ni sit rueta kattelee renkaita...se pitäs kyllä saaja ihan tonttiin ja sit jokku hyvän kokoset renkaat,että täyttää kaaret nätisti....=)

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              #7
              Siis itse kiillotin tuon pelkän "huulen" omista vanteista. Siinä oli sellainen hopeahko maali päällä (tai pelkkä lakka) ja kiillotuksen/vahauksen jälkeen kiiltää kyllä ihan eri lailla. Eli en poistanut sitä vanhaa maalia. Luonnollisesti jos omistasi on maali kulahtanut tai väri on joku muu, niin kannattaa poistaa vanha maali. Luultavasti kiiltää vieläkin paremmin. Ja kiiltääkin...tuli mieleen että nuo omien vanteiden keskiöt oli maalaamatonta alumiinia ja hapettunut niin paljon että huh...Hiomavahan ja kiillotuksen jälkeen näki oman kuvansa. Lopputulos riippuu ihan paljonko jaksat hinkata ja kannattaa vetästä sitten tavallinen vaha vielä perään, ettei ole vähänajan päästä samanlaiset.
              Edelleen kannattaisin hiomapaperin kanssa kiillotusta, mutta tuokin tapa toimii ihan ok.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • anza(kla)
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 970
                • kokkola

                #8
                joo,pitää vetästä se vaha sit perään.... kiitos hyvistä neuvoista...=)
                huomena pitää hakee sitä hionta tahnaa ja rueta työstään....=) laitan sit ku ne on valmiit ennen ja jälkeen kuvia jos lopputulos on haluttu....=)

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  #9
                  höpö höpö

                  Originally posted by anza(kla)
                  pitää huomenna hakee hiomavahaa....pitää kokeilla jos se onnistus...eikö se kannattas ensiks vetää maalin poisto ainetta reilusti pintaa ja sit hinkata vanhat maalit pois ja sit pestä ne ja sit sitä sun ehottamaa hioma vahaa...????

                  pitää kahtoo ku saa vanteet kiillotettua ja hommattua alustan,ni sit rueta kattelee renkaita...se pitäs kyllä saaja ihan tonttiin ja sit jokku hyvän kokoset renkaat,että täyttää kaaret nätisti....=)
                  Noilla vanteilla et saa autoasi, kunnon alustalla IKINÄ tonttiin. Ellet halua mexikan-lookkia Sen verran vielä -- topicin vanteita en alkaisi pilaamaan saadakseni toivomaasi lopputulosta.

                  Comment

                  • anza(kla)
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 970
                    • kokkola

                    #10
                    niin no,no niin...=)

                    Comment

                    • Freak
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 2560
                      • .

                      #11
                      Kaverilla oli reilu kymmenen vuotta sitten E28 520i, jossa oli tuollaiset vanteet. Vanteet oli maalattu reunoilta hopeaksi ja puolat auton korin värillä (tummansininen metalli). Autoon tuli Sachsin alustasarja ja ne vanteet 205/60 14 -renkailla. Omistajan mukaan auto tipahti noin 6 cm johon osaltaan vaikuttivat halkaisijaltaan alkuperäistä matalemmat renkaat.
                      Auto oli välistä liiankin matala. Pakoputki raapi maata vähän väliä hiekkatietä ajettaessa, mutta isolla tiellä se oli hyvä ajaa.
                      Siihen aikaan kukaan osannut haaveilla mistään 17 tuumaisista vanteista tai 40-sarjalaisista renkaista ainakaan käyttöautoon. Tämä yhdistelmä oli ajalleen tyypillinen ja todella hienon näköinen. Todellinen Old School.
                      Eli suosittelisin sulle just 205/60 14 -rengasta. Ei liian matala, mutta ei myöskää mikään traktorin rengas. Tyyliin sopiva, jos siis sen ajan tyylistä pitää.
                      Last edited by Freak; 01-08-2005, 12:48. Reason: Typo
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • anza(kla)
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 970
                        • kokkola

                        #12
                        mä pidän sen ajan tyylistä....=) ei tuo rengas koko kuulosta ollenkaa hullummalta...=) ois mulla tohon 8 1/2" etu vanteet ja taka vanteet 10" borbetin e:t hyvillä renkailla...mut ei mua oikee kiinosta nuo "huuli vanteet" koska niitä näkee melkee joka autos..kyllä se oldschool olla pitää....=) kattoo millaset noista mahle-bbs:istä tulee,jos vaikka myis pois ne borbetit...

                        Comment

                        • Saarikoski
                          R.I.P.
                          • Feb 2005
                          • 726
                          • KOKKOLA

                          #13
                          Kokkolassahan oli se...se....prkl....mikäs sen firman nimi nyt olikaan? Kuiteski nii ne voi "niklata" alumiinin päälle jos vaan hiekkapuhaltais ensin puhtaaks...

                          Ja valmiiks jo näsäviisastelijoille NIKLAAMISELLA en meinaa niklaamista, tiiän et alumiinia ei voi niklata mut samallailla pinnottaa...

                          Comment

                          • anza(kla)
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 970
                            • kokkola

                            #14
                            sano vain rohkeesti....=)

                            Comment

                            • Saarikoski
                              R.I.P.
                              • Feb 2005
                              • 726
                              • KOKKOLA

                              #15
                              En muista nyt kyllä mut katos tosta

                              Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ja palveluita aiheesta anodisointi kiilto. Katso ja vertaa!


                              linkistä ja soita huomenna pariin paikkaan jos ne tekis alumiinin kiilto-anodisointia auton vanteille...sit se riippuu vissiin jonku verran et mitä seosta just ne sun poltsit on jne mut näin...niin ja mistäs luin en muovikuulapuhalluksellakin alumiinistä tulis kiiltävä, jos puhaltais ensin muovikuulalla ja kiillotuskoneeseen fareklaa vitusti, ajais pari tuntia/vanne ja sit lakka päälle ettei hapetu samana iltana mataks niin ois aika pling pling...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎