Vieläkö jossain tehdään luotettavasti jarrulevyjen sorvauksia? Kyseessä vähän erikoisempi tapaus mihin ei saa levyjä mistään motonetistä, niin ihan ekana ei tule uusien osto kysymykseen. Levyt kuitenkin sen verran paksut että olisi varaa tasoittaa ja poistaa olake.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen sorvaus
Collapse
X
-
Noita jarruja on merkkiliikkeissäkin tosiaan sorvattu. Napasorvissa. Jos pyörän navassa on joku hullusti niin siinä paikalla sorvattu. Sen jälkeen ei ole kieroksi vetänyt.
Aikanaan kuulemma yleistä että ei montaa tuhatta kilsaa päästy ja levyt kierot , toistensa perään sama juttu. Rengas pois ja paikalla koneistettu.
Nähny en ole. Kuullut vain että tämmöstä on tehty.
Tommosella linkin koneelle sitä tehäänLast edited by vaappu; 03-02-2019, 12:50.mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Kyllä sorvataan, tosin aika vähän enää kun jarrulevyt on niin halpoja. Tuollaisissa tapauksissa, missä osat on hakala saada/kalliita, niin silloin siinä vielä on järkeä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMinimimitathan niissä levyissä on, että ei niistä kovin mahdottomia voi sorvata. Toki varmaan aika moni tässä maassa ajelee alle minimimittasilla jarrulevyillä.
Joku 2mm olake varmaan ja hieman urille kulunut. Aika lähellä rajaa voi olla, mutta onhan nuo levyt aika vahvat. Ei tule muutenkaan varmaan koskaan tuohon autoon enää tuhansia kilometrejä mittariin niin ei suurta väliä. Ei viittis maksaa jotain tonnia kappale uusista levyistä, jos niitä edes saa mistään.
Edit. Takana joku 1,2-1,3mm ja edessä 1,6-2mm
Kai noissa vähintään tuon verran on varaa kulua? 35mm paksut keskiöön pultattavat levyt.Last edited by bemu2000; 03-02-2019, 20:20.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJoku 2mm olake varmaan ja hieman urille kulunut. Aika lähellä rajaa voi olla, mutta onhan nuo levyt aika vahvat. Ei tule muutenkaan varmaan koskaan tuohon autoon enää tuhansia kilometrejä mittariin niin ei suurta väliä. Ei viittis maksaa jotain tonnia kappale uusista levyistä, jos niitä edes saa mistään.
Edit. Takana joku 1,2-1,3mm ja edessä 1,6-2mm
Kai noissa vähintään tuon verran on varaa kulua? 35mm paksut keskiöön pultattavat levyt.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJoo kyllä mäkin veikkaan että 2mm puoleltaan on varmaan kokolailla minimissä. Autohan on SL55 Brabus K8 Alconin jarruilla
Tuossa bemarin jotakuinkin vastaavan kokoinen laikka. Samoin vastaavankokoisilla laikoilla varustetuissa audeissa alaraja näyttää olevan myös -2mm. Kyllä se taitaa olla niin että varsin moni ajelee loppuun kihnutetuilla levyillä....
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOn se aika hurjaa ettei levy saisi kulua kuin millin puoleltaan. Kyllähän se lähes aina vähintään tuplat pidemmälle ajetaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostAika yleinen harhakäsitys, että jarrulevyissä on monta milliä kulutusvaraa.
Comment
-
Comment