Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalavaroitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Jarrupalavaroitin

    Vaihdoin jarrupalat ja takaa oli jarrupalojen kuluneisuuden varoittimen sensoripää sulanut möntiksi palan hahloon.

    Onko tuossa johdossa muuta älyä kuin signaalin katketessa varoitusvalo syttyy ?
    Vai onko jarrupalan päässä joku vastus siinä sensoripäässä ?

    Nimittäin, kytkin johdot yhteen, jarrupalavaroitin sammuu testerillä mutta jonkin ajan kuluttua syttyy kaikki..ABS, ASC ja jarrupalan varoitusvalo. Johdot irti ja palaa vain palavaroitin valo.

    E46 330 -00
    Last edited by BMW525Xda; 17-03-2019, 19:06.
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #2
    Joo on siellä vastus. Tälläinen osui joskus silmiin, en tiedä onko kaikissa antureissa samanlainen kytkentä ja sama vastus.


    Tässä kulahtanut anturi, kirkas osa on 470 Ohm vastus.

    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      Thanks. Vahvisti epäilykseni. Kävin vielä testailemassa ja samat edellä kirjoittamani toistuvat. Täytyy hakea oem johto huomenna marmorilta. Kokeilen sitten pitääkö tuo olla jarrupalassa kiinni vai voiko roikkua jossain nipparilla, turha kapistus tuossa harrasteautossa kun paloja tulee seurailtua tiuhaan ja vaihdettua kun puolet kulutettu. Takajarrussa ottanut radalla lämpöä niin että sulattanut anturipään.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        E46 sukupolven autossa jarrupala-anturin pitäisi kyllä olla yksinkertainen katkeava johdin. Piiri on suoraan mittaristolle, ei DSC-modulille, kuten uudemmissa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #5
          Taisi tuo kaksivaiheinen tunnistin tulla E60 aikakauden laitteisiin. Semmoinen tunne, että nykyään on palattu vanhaan yksi piiriseen takaisin.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            #6
            Originally posted by zakspeed View Post
            Taisi tuo kaksivaiheinen tunnistin tulla E60 aikakauden laitteisiin. Semmoinen tunne, että nykyään on palattu vanhaan yksi piiriseen takaisin.
            G vai jo myös F-sarjassa? Mistä veikkailet moista?

            edit. tsekkasin huvikseen mitä tuosta on kerrottu f-sarjan osalta(sama info aukesin myös g-sarjan kohdalta). Tuossa on vain mainittu että tunnistimia on kahdenlaisia, 1 ja 2 toimisia. Tiedä sitten missä mitäkin on käytetty. Ilmeisesti 6mm kohdalla tulee toinen ja toinen 4mm kohdalla jos kyseessä on kaksitoiminen.

            Last edited by fraatti; 17-03-2019, 23:43.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              E46 sukupolven autossa jarrupala-anturin pitäisi kyllä olla yksinkertainen katkeava johdin. Piiri on suoraan mittaristolle, ei DSC-modulille, kuten uudemmissa.
              Hyvä huomio. Taitaa olla myös niin että etu- ja takapäätä ei ole erotettu toisestaan näissä vanhemmissa?
              edit. tuossa olikin kytkis josta asia selviää...

              Last edited by fraatti; 18-03-2019, 01:27.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by fraatti View Post
                Taitaa olla myös niin että etu- ja takapäätä ei ole erotettu toisestaan näissä vanhemissa?
                Ei ole eroteltu. Anturit on sarjassa mittaristolta maihin tai mittaristolta mittaristolle.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #9
                  Tähän.

                  Johdot yhdistämällä on nyt pelannut kuitenkin ilman vikakoodeja ja mittariston valoja. vikavalot syttyivät ehkä siksi että auto oli pukeilla ja eturenkaat eivät luonkollisesti pyörineet, sekoitti järjestelmän ?.

                  Comment

                  • Dabbler
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 102
                    • Lpr

                    #10
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Thanks. Vahvisti epäilykseni. Kävin vielä testailemassa ja samat edellä kirjoittamani toistuvat. Täytyy hakea oem johto huomenna marmorilta. Kokeilen sitten pitääkö tuo olla jarrupalassa kiinni vai voiko roikkua jossain nipparilla, turha kapistus tuossa harrasteautossa kun paloja tulee seurailtua tiuhaan ja vaihdettua kun puolet kulutettu. Takajarrussa ottanut radalla lämpöä niin että sulattanut anturipään.
                    Itse olen käyttänyt ainakin onnistuneesti E61:ssä uutta anturia nippusiteellä sidottuna sopivaan paikkaan, en tykkää kun anturin joutuu yleensä vaihtamaan vaikka vain "herkistelee" jarrut eli ottaa palat pois ja putsailee paikat.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10057
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by Dabbler View Post
                      Itse olen käyttänyt ainakin onnistuneesti E61:ssä uutta anturia nippusiteellä sidottuna sopivaan paikkaan, en tykkää kun anturin joutuu yleensä vaihtamaan vaikka vain "herkistelee" jarrut eli ottaa palat pois ja putsailee paikat.
                      Itse en ole koskaan joutunut jarruja "väliherkistelemään". Eli kun jarrut rempataan,vaikka vain palojen vaihto,niin silloin paikat putsataan ja herkistellään kunnolla. Ei niihin jarruihin mitään ylimääräisiä väliputsauksia tarvi tehdä,kun tekee kerralla sen homman kunnolla. Ja tällöin myös anturit uusitaan.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎