Korjautui kun herkistelin satulat ja vaihdoin palat. Palojen merkistä ei mitään käryä.
Eivät olleet palat edes lopussa vielä mutta jotain hämminkiä niissä oli.
Osa paloista kitisee melkoisesti. Eihän satula jumittele? Voisi hyvin olla, että saanut lämpöä ja siksi alkanut tarttumaan jarrupalasta pintaa levyyn. Kitinää voi yrittää poistaa laittamalla kuparirasvaa jokaiseen metalli-metalli kontaktiin (ei tietenkään levyn ja palan väliin), usein auttaa vinkumissiin. Tätä varten on myös olemassa vaimennusmattoa, tosin joitakin paloja ei saa millään hiljaiseksi paitsi vaihtamalla toisen merkkiset palat.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Osa paloista kitisee melkoisesti. Eihän satula jumittele? Voisi hyvin olla, että saanut lämpöä ja siksi alkanut tarttumaan jarrupalasta pintaa levyyn. Kitinää voi yrittää poistaa laittamalla kuparirasvaa jokaiseen metalli-metalli kontaktiin (ei tietenkään levyn ja palan väliin), usein auttaa vinkumissiin. Tätä varten on myös olemassa vaimennusmattoa, tosin joitakin paloja ei saa millään hiljaiseksi paitsi vaihtamalla toisen merkkiset palat.
Tarkistus. Levyt ostettu 5.3.2018 eBaysta, Saksasta. Halvemmasta päästä kylläkin. Ja kertaalleen on viime syksynä kaikki pantu pilkkeiksi, rasvattu tapit, hiottu vähän palojen pintaa, mätetty kuparia ja jarrurasvaa. Kitinä helpotti hieman, hetkeksi. Palojen merkkiä en tiedä/muista, pintaa edelleen reilusti. Liekö nuo levyt sitten jotain mitäsattuu helposti syöpyvää patarautaa... Omituinen ilmiö, onhan noita levyjä ollut, halpoja ja kalliita, muttei tuommoista ole ennen kohdalle osunut.
palasta paistuu osa levyn pintaan kun pysäytät auton. Siitä musta väri/pisteet.
Kun katsot levyn pintaa tarkemmin, näet että siinähän esiintyy noi mustat täplät pystysuorien viivojen kohdalla suurimmalta osiin.
ts. jos kävisit ajamassa hki-roi-hki välin välillä pysähtymättä poistuisi noi jäljet, mutta tulisi takaisin kun ajaa kulma-ajoa kaupungissa ja lopuksi pysähtyy.
Kitinä taas johtuu palojen värähtelystä levyn pinnalla.
Estokonsteina on ne jouset mitkä tulee palojen väliin/palan ja satulan väliin.
Ja myös eri matskusta tehdyt palat.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Itse en kyllä vielä ole yhteenkään autoon saanut paloista tarttumaan normaali ajossa tuon näköistä jälkeä. Toki jos ajaa kaupungissa kuin radalla ja aina tiukan jarrutuksen jälkeen pitää auton jarruilla paikallaan, niin voihan se tarttua. Itsellä on normaaliajossa kyllä ihan kiiltävät levyt vaikka ruutukaavalla pyörisikin enemmän. Joku yksittäinen piste saattaa jossain kohti levyä olla. Jumittava satula/liukutapit puolestaan saa kyllä paloista tarttumaan materiaalia.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mulla tuli automaatissa tuollaisia jälkiä, jossa on vähän kovemmassa käytössä jarrut(ehkä), mutta palat oli motonetista jotkut tarvikkeet, levyistä ei tietoa, jäi myös tuollaisia jälkiä jne. Satuin löytää kaapista nyt oem palat, vaihdoin, niin tuo tuollainen pinta/jälki lähti pois. Voisi kuvitella niin kuin tuossa aikaisemmat kommentoinut, että palaa jälki ja kun on vähän huonompaa palaa kuin esim oem tai todella laadukkaat tarvikkeet, että niissä paloissa on siinä materiaalissa jotain
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Okei. Aletaan purkamaan ongelmaa vaihtamalla jotkut lähtökohtaisesti paremmat palat.
Teoriaa tukee myös se, että vaikka auto on lämpimässä parkkihallissa normi työpäivän, niin liikkeelle lähtiessä aluksi on samankaltaista rohinaa, kuin olisi levyt ruosteessa.
Satulan en usko jumittavan, on sitä sen verran rasvattu ja herkistelty.
Comment