Announcement

Collapse
No announcement yet.

Täplikäs jarrulevy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1854
    • Lappeenranta, Finland

    Täplikäs jarrulevy

    Mikä tekee jarrulevystä tuommosen täplikkään? Pysäytystehoa on ihan normaalisti, mutta kitinää ja kirskuntaa enemmän kuin tarpeeksi...


    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Taitaa olla niin lopussa levy että paistaa läpi ?

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1854
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Taitaa olla niin lopussa levy että paistaa läpi ?
      No kun ei oo. Ei kahta vuotta ikää vielä noilla.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Ihan mielenkiinnosta: Millainen pala siellä on?
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Joskus oli hieman saman näköistä E34:ssä.

          Korjautui kun herkistelin satulat ja vaihdoin palat. Palojen merkistä ei mitään käryä.
          Eivät olleet palat edes lopussa vielä mutta jotain hämminkiä niissä oli.

          Comment

          • Tikkunen85
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 892
            • Paltamo

            #6
            Originally posted by 525iiäxä View Post
            No kun ei oo. Ei kahta vuotta ikää vielä noilla.
            En tiiä hämääkö kuva mutta meleko kuluneilta nuo näyttää. Näkys olevan pykälää jo ihan reilusti

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Osa paloista kitisee melkoisesti. Eihän satula jumittele? Voisi hyvin olla, että saanut lämpöä ja siksi alkanut tarttumaan jarrupalasta pintaa levyyn. Kitinää voi yrittää poistaa laittamalla kuparirasvaa jokaiseen metalli-metalli kontaktiin (ei tietenkään levyn ja palan väliin), usein auttaa vinkumissiin. Tätä varten on myös olemassa vaimennusmattoa, tosin joitakin paloja ei saa millään hiljaiseksi paitsi vaihtamalla toisen merkkiset palat.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1854
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Osa paloista kitisee melkoisesti. Eihän satula jumittele? Voisi hyvin olla, että saanut lämpöä ja siksi alkanut tarttumaan jarrupalasta pintaa levyyn. Kitinää voi yrittää poistaa laittamalla kuparirasvaa jokaiseen metalli-metalli kontaktiin (ei tietenkään levyn ja palan väliin), usein auttaa vinkumissiin. Tätä varten on myös olemassa vaimennusmattoa, tosin joitakin paloja ei saa millään hiljaiseksi paitsi vaihtamalla toisen merkkiset palat.
                Tarkistus. Levyt ostettu 5.3.2018 eBaysta, Saksasta. Halvemmasta päästä kylläkin. Ja kertaalleen on viime syksynä kaikki pantu pilkkeiksi, rasvattu tapit, hiottu vähän palojen pintaa, mätetty kuparia ja jarrurasvaa. Kitinä helpotti hieman, hetkeksi. Palojen merkkiä en tiedä/muista, pintaa edelleen reilusti. Liekö nuo levyt sitten jotain mitäsattuu helposti syöpyvää patarautaa... Omituinen ilmiö, onhan noita levyjä ollut, halpoja ja kalliita, muttei tuommoista ole ennen kohdalle osunut.

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1367
                  • Lempäälä

                  #9
                  palasta paistuu osa levyn pintaan kun pysäytät auton. Siitä musta väri/pisteet.
                  Kun katsot levyn pintaa tarkemmin, näet että siinähän esiintyy noi mustat täplät pystysuorien viivojen kohdalla suurimmalta osiin.

                  ts. jos kävisit ajamassa hki-roi-hki välin välillä pysähtymättä poistuisi noi jäljet, mutta tulisi takaisin kun ajaa kulma-ajoa kaupungissa ja lopuksi pysähtyy.

                  Kitinä taas johtuu palojen värähtelystä levyn pinnalla.
                  Estokonsteina on ne jouset mitkä tulee palojen väliin/palan ja satulan väliin.
                  Ja myös eri matskusta tehdyt palat.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Itse en kyllä vielä ole yhteenkään autoon saanut paloista tarttumaan normaali ajossa tuon näköistä jälkeä. Toki jos ajaa kaupungissa kuin radalla ja aina tiukan jarrutuksen jälkeen pitää auton jarruilla paikallaan, niin voihan se tarttua. Itsellä on normaaliajossa kyllä ihan kiiltävät levyt vaikka ruutukaavalla pyörisikin enemmän. Joku yksittäinen piste saattaa jossain kohti levyä olla. Jumittava satula/liukutapit puolestaan saa kyllä paloista tarttumaan materiaalia.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6217
                      • Helsinki

                      #11
                      Mulla tuli automaatissa tuollaisia jälkiä, jossa on vähän kovemmassa käytössä jarrut(ehkä), mutta palat oli motonetista jotkut tarvikkeet, levyistä ei tietoa, jäi myös tuollaisia jälkiä jne. Satuin löytää kaapista nyt oem palat, vaihdoin, niin tuo tuollainen pinta/jälki lähti pois. Voisi kuvitella niin kuin tuossa aikaisemmat kommentoinut, että palaa jälki ja kun on vähän huonompaa palaa kuin esim oem tai todella laadukkaat tarvikkeet, että niissä paloissa on siinä materiaalissa jotain
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1854
                        • Lappeenranta, Finland

                        #12
                        Okei. Aletaan purkamaan ongelmaa vaihtamalla jotkut lähtökohtaisesti paremmat palat.

                        Teoriaa tukee myös se, että vaikka auto on lämpimässä parkkihallissa normi työpäivän, niin liikkeelle lähtiessä aluksi on samankaltaista rohinaa, kuin olisi levyt ruosteessa.

                        Satulan en usko jumittavan, on sitä sen verran rasvattu ja herkistelty.

                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1854
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Brembon palat vaihdettu vanhojen tilalle. Tapit olivat edelleen ihan notkeat. Kahtellaan kuin käy...

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1854
                            • Lappeenranta, Finland

                            #14
                            Kuukauden on Brembot olleet paikallaan. Levyt ovat selvästi kiillottumaan päin. Ei kitinöitä, eikä muitakaan asiaankuulumattomia ääniä.

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by 525iiäxä View Post
                              Kuukauden on Brembot olleet paikallaan. Levyt ovat selvästi kiillottumaan päin. Ei kitinöitä, eikä muitakaan asiaankuulumattomia ääniä.

                              On muuten hyvä kun joku joskus kuittaakin että näin se homma hoitui
                              Kiitos.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎