Announcement

Collapse
No announcement yet.

All terrain renkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4954
    • Forssa

    All terrain renkaat

    Täällä varmasti on noillakin ajelijoita niin kysyisinkin, että jos vaihdan tuollaisiin bfg allterrain renkaisiin bridgestone duelereista niin mitä se tekee ajettavuudelle normaalikäytössä. Kiinnostaa siis uraherkkyys, melu, taloudellisuus????

    Mussoon pitäisi ostaa jotkut renkaat ja tuollaiset himottaisi.
    Auto on liikkumaväline.
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1189
    • Muhos

    #2
    Noita AllTerrainejakin on sitten melko monenlaisia. Eikö Bridgestone Dueleristakin ole A/T versio? Mulla on E53:ssa Contin CrossContact ATR:ät, eikö normaaliajossa juuri erota normaalirenkaista. Niissä on toki aika mieto kuvio verrattuna vaikka niihin BFG AllTerraineihin. Jeepissä mulla on taasen GY Wrangler Duratrackit ja ne olikin yllättävän mukavat ja hiljaiset "maastorenkaiksi".

    Jos nyt on alla tavalliet maantierenkaat, niin vaihtamalla karkeakuvioiset maastorenkaat, kannattaa tosiaan varautua siihen, että ainakin melu ja kulutus nousee jonkin verran. Osaltaan näitä ajatellen valitsin nuo E53:sen renkaat, ja ei ole harmittanut.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9867
      • KVLA

      #3
      Minulla oli edellisessä avolava Nissanissa BF Goodrich All-Terrain T/A KO2 LT245/70 R16 113/110S renkaat. En tykännyt yhtään. Uraherkät,todella äänekkäät isommissa nopeuksissa ja todella liukkaat märällä asfaltilla. Todella herkästi lähtee kaarteessa sivusladiin, jos ajelee pelkällä takavedolla. Siis märällä asfaltilla ajettaessa. Ainakin tuollainen kevytperäinen avolava. Kuin muovisilla kovilla rilloilla olisi ajellut.

      Nyt on samanlaisessa Nissanissa ns.normirenkaat,niin ei tarvi kuulosuojaimia ja satasen vauhdissa pystyy keskustelemaan sekä kuuntelemaan humppakonetta. Jos ei ole tarvetta maastoajoon,niin en ainakaan itselle laittaisi ainakaan samanlaisia. Mutta noita on monenlaisia,kuten mainittiin. Varmaankin parempia voi löytyä,jos on "pakko saada".
      Last edited by Heguli 31; 08-07-2019, 19:37.

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4954
        • Forssa

        #4
        Kiitos vastauksista. Ei missään nimessä ole pakko saada. Ulkonäkö kiehtoisi mutta ei niin paljoa, että normiajo menee pilalle. Taidan ostaa jotkut duelerin kaltaiset uudet sitten suosiolla. Duelerit olivat kyllä uutena todella mukavat. Ehkä ostan vaan samat.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

          #5
          Mä olen noita eri AT vaihtoehtoja tässä nyt kartoitellut isosti kun olisi tarkoitus saada Jeeppiin alle sellaiset renkaat joilla pärjää maastossakin vaikka pääsääntöinen ajelu tapahtuu maantiellä. Lopputulema on se että alle tullee Cooper Discoverer AT3 4S renkaat. Ei yhtä rouhean näköinen kuin BFG AT KO2 mutta ominaisuudet on hyvät ja hinta kanssa. 4S versiossa vielä kehitetty märkäpitoa ja talvellakin niillä pärjäilee, ei ne toki puhdasveriset talvirenkaat ole. Toki moni eräjorma ajelee ihan BFG AT rinkuloillakin vuoden ympäri.

          Talvirenkaina kärrin mukana tuli Cooper Discoverer M+S tohvelit nastoitettuna. Niillä ainakin pärjäsi ihan hyvin ja rengas käyttäytyy muutenkin järkevästi apinakiikun alla.

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4954
            • Forssa

            #6
            Originally posted by Macke View Post
            Mä olen noita eri AT vaihtoehtoja tässä nyt kartoitellut isosti kun olisi tarkoitus saada Jeeppiin alle sellaiset renkaat joilla pärjää maastossakin vaikka pääsääntöinen ajelu tapahtuu maantiellä. Lopputulema on se että alle tullee Cooper Discoverer AT3 4S renkaat. Ei yhtä rouhean näköinen kuin BFG AT KO2 mutta ominaisuudet on hyvät ja hinta kanssa. 4S versiossa vielä kehitetty märkäpitoa ja talvellakin niillä pärjäilee, ei ne toki puhdasveriset talvirenkaat ole. Toki moni eräjorma ajelee ihan BFG AT rinkuloillakin vuoden ympäri.

            Talvirenkaina kärrin mukana tuli Cooper Discoverer M+S tohvelit nastoitettuna. Niillä ainakin pärjäsi ihan hyvin ja rengas käyttäytyy muutenkin järkevästi apinakiikun alla.
            Cooperit on aika suosittuja kyllä ympäriinsä. Mielenkiinnosta, mikä jiippi?
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              #7
              Originally posted by mikae34 View Post
              Cooperit on aika suosittuja kyllä ympäriinsä. Mielenkiinnosta, mikä jiippi?
              WJ (tai oikeastaan WG, assembled in öirop) mallin Grand Cherokee, eli tollanen 2000-vuosimallin 4.7L V8 koneella oleva lukkoakselein varustettu laitos.

              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                #8
                Mulla on äksässä ollut muutaman vuoden Dunlop Grandtrek AT3:t. Hyvät ajoltaan ja muutenkin, ei toki kovin rouhea kuvio. Nyt kun pintaa on jäljellä 3-4mm niin alkanut olemaan hieman äänekkäät mutta se sallittakoon.
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  #9
                  Noi Dunlopit menee omissa kirjoissa vähän samaan kastiin kuin esmes Nokian Rotiiva AT / AT Plus rinkelit -> ei ihan riittävän karkeat omaan makuun. Aiemmin mainittu Cooperikin siinä ja tässä, mutta niissä ainakin valkoiset kohokirjaimet jotka on ihan must pseudoameriikkalaiseen lotjaan

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎