Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ratti vapisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bman
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 222
    • Mikkeli

    Ratti vapisee

    Eli vikana on se että ratti vipajaa koko ajan ajettaessa noin 70-80km/h ja mikäli painaa kevyesti jarrua niin alkaa vapisemaan reilusti enemmän.kun vauhtia on about 100km/h niin ei vapise yhtään mutta taas jos jarrua painaa kevyesti niin alkaa aika kovasti vapisemaan ratti ja jopa apukuskin penkki vapisee, kovemmin kun polkaisee jarrua niin ei vapise. Renkaat on juuri tasapainotettu.

    Eli voiko tämä kaikki johtua vain kierosta jarrulevystä? Oikean etupyörän levy tuntuu olevan kiero kun yhessä kohassa ei palat laahaa levyyn ollenkaan kun ilmassa pyörittelee. Minkälaisia oireita yleensä ilmenee kun alapallonivelet on kulahtaneet vaihtokuntoon jne?

    Entä mistäpäin suomea kannattaa kysellä bemarien osia, mielellään alkuperäisiä jne.
  • Legge
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 190
    • Helsinki

    #2
    Kuulostaa ainakin meikäläisestä jarrulevyltä. Ei ainakaan mulla väljät pallot mitään vapinoita aiheuttanu.

    Alkuperäsiä osiahan saa paikalliselta bmw-jälleenmyyjältä ja vähemmän alkuperäsiä motonetistä tai kl-varaosilta.
    Ex: 316i E30 | 207 RC | M-B A180 Nyt: M-B C180 CDI AMG

    Comment

    • LoudPipe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1434

      #3
      Mulla oli just kauhea horkka autolla, syyksi paljastui epäkurantti koiranluu. Tuosta threadista saattaa muutakin jeesiä löytyä: http://www.bmwtuningclub.net/foorumi...ic.php?t=21666

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Lisätään vielä listaan ylätukivarsi ja raidetangon päät. Eli kierot jarrulevyt, alatukivarsi, ylätukivarsi ja raidentangon päät. Ne kun tarkistat olet paljon viisaampi, joku noista se tod.näk. on. Korjaa heti, jos yksi on viallinen, se rikkoo pian muutkin paikat.

        Eli jos alutukivarsi on väljä, pian saattaa olla myös ylätukivarsi ja raidetangon päät uusinta kunnossa.

        t: Timo

        Comment

        • RiiQuu
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1367

          #5
          Lisätään vielä listaan raidetanko kokonaisuudessaan (siis hammastanko) ja sen mahdollinen väljyys, saattaa aiheuttaa tärinää esim. kun jarruttaa samalla kun/jos auto vetelee urissa
          "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
          - - -
          E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
          Cäbi©

          E36 M3 Coupé 1996
          G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

          Comment

          • tontsa85
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 7

            #6
            ei voi olla mikään muu vikana kuin jarrulevyt.mulla on sama vika tai oli ja vaihoin jarrulevyt ja nyt toimii täyd.motonetissä vissii maksaa jotai 30

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              mulla tekee samaa. ja jarrulevyt on kierot...

              Joku vois kertoo onko ne taroxin jarrulevyt kannattava ostos? eteen tais olla 220€ -20% ja taakse 80€ -20%
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • energy
                BTCF Member
                • May 2003
                • 1697
                • Haukipudas, Oulu

                #8
                Jarrulevyt kierot... tarvikelevyt kieroutuu aika helposti, että jos rahaa on niin alkuperäset.
                :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                Comment

                • osilpi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 486
                  • Espoo

                  #9
                  Mulla meni Grafin jarrulevyt kieroksi edestä (molemmat) parissa kuukaudessa. Pistin kaikki osat uusiksi, ja nyt ne on kierot! Kyl taas harmittaa! Tosin ostin ed.työpaikasta, ni maksoivat n 10e/levy...

                  Normaali myyntihinta 30-40e? Yleensä ollut ihan hintansa veroisia, eikä ole tullut paljoa palautuksia, mut just mun kohdalla sit maanantaikappale...

                  Aiheuttaa lievää ravistusta vain kevyesti jarrutettaessa (ja nykii samalla).

                  e28 520iA
                  E34 525i 12v 1990
                  Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                  ex-BMW:t
                  E28 520iA 1983
                  E28 520iA 1985

                  Comment

                  • wj
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 3253
                    • Järvenpää

                    #10
                    Jos levyt on melkein uudet ja menee kieroon niin ne kannattaa sorvata. Tuskin enää toista kertaa menee kieroon
                    - 2006 Mustang cabriolet
                    - Sleekcraft Enforcer 28'

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #11
                      itellä oli kans samaa vikaa...mutta ei enää ku on uudet levyt ja palat edessä

                      nyt on vain pientä tärinää, noin 90 vauhdissa...etuset pääsivät kulumaan vähä väärin, väärät pyöränkulmat, nyt neki on kunnossa. Raidatangon päät uudet

                      tietenki jo tämän ikäisessä autossa on kuluneita osia ja noissa ohjauksen osissa muutenki, mut niitä sit vaihellaan ku tarvetta tulee.
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • bman
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 222
                        • Mikkeli

                        #12
                        Kokeilin että mahtaisiko johtua jarruista niin ei tunnu olevan vika jarruissa, painoin jarrupalat levystä irti ja kävin kokeilemassa niin sama pieni vapina 65-75 vauhissa.

                        Tuli käytettyä auto huoltamolla tarkastettavana nivelien jne osalta ja huomasivat että ulommat alapallot ihan väljät, saas nähä johtuuko niistä. Ja takatukivarren etupään kumihelat lähtee myös vaihtoon.

                        Comment

                        • Dzeini
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 329
                          • Seinäjoki

                          #13
                          alapallot siel valskaa. mulla samaa vikaa. pitäs uusia lähiaikoina...
                          Gotta love V8

                          E36 E46 E61 E39 F20...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎