Camskill myy myös noita EBC:n tuotteita briteissä, ainakin renkaat ovat varsin edukkaat siellä niin mikäjottei myös jarrupalatkin.
Itsellä ollut nyt palttiarallaa 2000km EBC greenstuffit kiinni, eivät vingu eivätkä juurikaan pölytä. Tehoakin tuntuisi olevan enemmän kuin halpistarvikepaloissa (joka ei sinänsä yllätä). Ebaysta / vast. kun tilasi niin säästi ~30% vrt. suomen hintoihin..
Orkkispalathan ovat varsin pätevät, eivät pölytä kauheasti eivätkä myöskään vingu, tehoakin on normiajoon riittävästi.
Kulumisanturit passaavat "kaikkiin" paloihin kuten originaaleihinkin, joten niiden suhteen ei pitäisi tulla ongelmia.
Ehkä vuosi sitten tilasin ebc red stuff palat camskill: stä. Oiskohan maksanu 140e kaikkine kuluneen etu sekä takapalat yhteensä. Toimituksessa ei ollut valittamista. E36: n paloista oli kyse.
Ferodon DS Performancet varmaan laittasin. :think Tai sitten vaan härskisti vakiot.
Tilasin sitten kuitenkin vielä uudet EBC Yellowstuffit. Pääsyynä se, että ne toimii noiden performance laikkojen kanssa ainakin todella nappiin ja hinta naurettavat 76e eteen (330i), vs. "perus Ferodo" DS Performance ~117e. Ainoa miinus tosiaan kuluminen, varauksella saattaa tosin kestää rei'ittämättömässä varsin hyvin (ei kokemuksia).
Ja eBayn kautta tulee, UK:sta. Kannattaa kurkkia muuten autoosi oikea jarrupalan osanumero ja hakea sillä. Esim. E46 330i on sama ATE:n etusatula kuin V8 koneisissa Rovereissa (MG-ZT, 75 yms), hattumiehet listailee niitä mieluummin ilman mainintaakaan penareista.
Minkäväriset ebc:n palat ne nyt normiajoon täytyis olla?
Mikä on todellinen kulutukestävyys normiajossa vakio ja sporttilevyillä?
Onko reijitetyllä ja uritetulla levyllä Mitä käytännön eroa?
Onko näistä hyvin pitkälti normiajossa mitään hyötyä jos verrataan oem osiin?
Minkäväriset ebc:n palat ne nyt normiajoon täytyis olla?
Mikä on todellinen kulutukestävyys normiajossa vakio ja sporttilevyillä?
Onko reijitetyllä ja uritetulla levyllä Mitä käytännön eroa?
Onko näistä hyvin pitkälti normiajossa mitään hyötyä jos verrataan oem osiin?
Vähän samoihin kysymyksiin vastauksia kaivataan?
Eli auto kävi huollossa ja huoltojamppa oli laittanut moisia viestityksiä kuten
edessä sisemmät jarrupalat loppu/levyt loppu
takana myös levyt loppu
Koko hela homma siis uusiksi...
Mistä hyvät jarrut alle normaali ajeluun?
OEMit vai jotkut muut.
Smiedmann illa nyttäisi olevan tarvike mutta oem laatu? tekeekö mitään
ja Volvojarruja ei saa tulla
Pistänkö vain suosiolla OEM:it... varsinkin kun äkki ebayta katsellessa
vähemmän myynnissä noita 325d malliin sopivia 330x24 (336x22)kiekkoja
Eli auto kävi huollossa ja huoltojamppa oli laittanut moisia viestityksiä kuten
edessä sisemmät jarrupalat loppu/levyt loppu
takana myös levyt loppu
Koko hela homma siis uusiksi...
Mistä hyvät jarrut alle normaali ajeluun?
OEMit vai jotkut muut.
Smiedmann illa nyttäisi olevan tarvike mutta oem laatu? tekeekö mitään
ja Volvojarruja ei saa tulla
Pistänkö vain suosiolla OEM:it... varsinkin kun äkki ebayta katsellessa
vähemmän myynnissä noita 325d malliin sopivia 330x24 (336x22)kiekkoja
Zimmermannin levyt ovat osoittautneet varsin kelvokkaiksi, KL-Varaosat toimittaa niitä. Palat otin samasta paikasta, en muista merkkiä, niistäkään ei ole pahaa sanottavaa.
Kannattaa herkistyttää männät ja hiotuttaa liukutapit, muuten alkaa jarrut ravistaa kun palat laahaa --> levyt kieroiksi --> helat + puslat paskaksi --> kallista ja vituttaa.
Last edited by MNi; 23-10-2012, 14:11.
Reason: puslat kans
Ostin tuohon omaan (E61 545i) nuo EBC yellowstuff palat ja nyt n.800km päästellyt noilla ja tuntuu toimivan hyvin. Jarrulevyt on oem ja en niitä vaihtanut kun ovat niin hyvässä kunnossa. Nämä EBC:n palat tuntuisivat toimivan jopa paremmin kuin alkuperäiset, toki kuluneita oem ja uusia keraameja on huono verrata keskenään, mutta ei kuitenkaan vanhat vielä mitenkään huonossa jamassa olleet, kuluneet tasaisesti ja pintaakin oli. Tuntuisi tuo "ensipuraisu" kun jarrutusta alkaa tekemään, niin vastaavan tunnollisemmin ja jämäkämmin kuin aiemmin. Katsotaan sitten miten toimii kun on pitoa tarjolla vastineeksi hieman paremmin.
Myös vaimon (206 gti) sai EBC greenstuff palat ja brembon uritetut sportmaxx levyt ja toimii myös tuossa kikottimessa, näissä oli pieni kirkumis efekti jonku 150km verran kunnes häipyi.
Ja se miksi näitä vaihdeltiin on, jos saisi helpotusta vanteiden yber mustan jarrupölyn määrää laskemaan edes hieman maltillisemmalle tasolle.
pitäis tuohon omaan E46 330ci laittaa uudet Zimmermanin levyt sekä Ebc-Red Stuff palat ja ajattelin samalla maalata jarrusatulat keltaiseksi :think loistaa hienosti mustien vanteiden takaa.
Ebc-Green Stuff palat oli monta vuotta E39 530d touringissa eikä minkäälaista jarrupölyä syntyny niistä, vanteet pysyi puhtaana ainakin siitä liasta
Itellä on nyt alla EBC Redstuff jarrupalat ja on olleet hyvät omasta mielestä Vähän miettinyt noita EBC Turbo Groove jarrulevyjä. Jarrupölyä noista Redstuffeista ei kyllä irtoa juuri lainkaan.
Comment