Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100-->5x120 laippatilauksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janek
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 631
    • Nakkila

    4x100-->5x120 laippatilauksia?

    Käyn teettämässä 20mm laippoja joilla jako 4x100 muuttuu 5x120:ksi.
    Tilaan niitä useampia mutta jos täällä on kiinnostuneita niin siinä samallahan niitä tulisi edullisemmin. Hinta on vähän vielä auki, mutta ei paljoakaan maksa. Materiaali on terästä ja koneistetaan cnc:llä. Voin saada ne puhuttua jopa ensi viikoksi jos tuuri käy. Yleensä on useampi viikko toimitusaika.
    Tämä aikas paljon halvempi ja helpompi tapa muuttaa jako kuin alkaa jarruja ym. muuttamaan.

    Kiinnostuneet voi ilmoittaa privaan, hintaa en valitettavasti voi varmistaa kuin vasta alkuviikosta, mutta siinä 50-100e/srj.., aika iso hintahaitari mutta sitten se selviää kun kerron kuinka paljon tilataan.

    niin ja täytyy sitten elää sen kanssa että yksi pultti 5:stä jää pois, kun ei tässäkään tapauksessa ole parempaa tietä onneen. voit vaikka katkaista sen yhden ja laittaa sialla kiinni niin ei mene epätasapainoon ja ulkonäön vuoksi myös..
    Last edited by Janek; 23-08-2005, 18:36.
    Audi A4 Avant 2.7BITURBO
    Bmw 740 E38
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by sanches
    Käyn teettämässä 20mm laippoja joilla jako 4x100 muuttuu 5x120:ksi.
    Tilaan niitä useampia mutta jos täällä on kiinnostuneita niin siinä samallahan niitä tulisi edullisemmin. Hinta on vähän vielä auki, mutta ei paljoakaan maksa. Materiaali on terästä ja koneistetaan cnc:llä. Voin saada ne puhuttua jopa ensi viikoksi jos tuuri käy. Yleensä on useampi viikko toimitusaika.
    Tämä aikas paljon halvempi ja helpompi tapa muuttaa jako kuin alkaa jarruja ym. muuttamaan.

    Kiinnostuneet voi ilmoittaa privaan, hintaa en valitettavasti voi varmistaa kuin vasta alkuviikosta, mutta siinä 50-100e/srj.., aika iso hintahaitari mutta sitten se selviää kun kerron kuinka paljon tilataan.
    Pikku vinkkinä mikäli ei itsellesi ole tullut mieleen. Sisähalkaisia laippaan E30 sopivaksi...57.1mm ja ulkohalkaisia 72.6mm ja näin voidaan käyttää kaikkia BMW original yms tarvikevanteita.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • nalliii
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 379
      • heinola

      #3
      monit tätä on yrittäny kehitellä mutta onko tää nytten se toimiva juttu?

      oon mukana tilauksessa jos toi homma toimii.

      Comment

      • Janek
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 631
        • Nakkila

        #4
        Originally posted by Robi
        Pikku vinkkinä mikäli ei itsellesi ole tullut mieleen. Sisähalkaisia laippaan E30 sopivaksi...57.1mm ja ulkohalkaisia 72.6mm ja näin voidaan käyttää kaikkia BMW original yms tarvikevanteita.
        tuli kyllä mieleen kiitos kuitenkin
        Audi A4 Avant 2.7BITURBO
        Bmw 740 E38

        Comment

        • Jukka81
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 1176

          #5
          miten nämä on nyt sitte toteutettu,

          ku yhet reiät sattuu kuitenki päällekkäin..??

          4kpl:n sarja vois kiinnostaa mikäli järkevästi tehtyjä..
          -E30 325i M-TechII Turbo
          -E39 528iA M-Sport
          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

          Comment

          • Venture
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 278
            • Kempele

            #6
            Seuraan tätä sivusta.. Jos niistä on tulossa fiksuja ja OIKEASTI toimivia eikä mitään pantettiratkaisuja niin voishan tuonne tallinperälle yhden setin pölyttymään hommata.

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Originally posted by sanches
              niin ja täytyy sitten elää sen kanssa että yksi pultti 5:stä jää pois, kun ei tässäkään tapauksessa ole parempaa tietä onneen. voit vaikka katkaista sen yhden ja laittaa sialla kiinni niin ei mene epätasapainoon ja ulkonäön vuoksi myös..
              Kaikkea sitä myydäänkin. Itse en ikinä pulttais tollasia pellepelottomien patentteja autooni.

              Muutenkin aivan älytöntä pulttailla tollasia teräslimppuja napoihin jousittamatonta massaa lisäämään.


              Comment

              • 535_M5
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 221
                • Masku

                #8
                tuollainen lisälaippa vanteen ja navan väliin on varmaan yhtä laillinen kun normaali kiinneruuvattava levityspalakin? Eli ei mene katsastuksesta läpi?

                Comment

                • Janek
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 631
                  • Nakkila

                  #9
                  ei tietenkään katsastuskelpoinen, mutta ei mikään vaarallinenkaan.
                  ja jos ei halua omaan autoonsa niin ei varmasti tarvitse laittaa..
                  en mä näitä rahastaakseni myy, tuli vaan mieleen kysyä jos joku muu haluaa kun itselle käyn teettämässä. jousittamatonta massaa... paljos luulet noista sellasta tulevan? sanon ettei paljon paskaakaan. ja asiahan on niin että yksi pultti menee pakosti päällekkäin joten siihen ei viisasta ratkaisua löydy, eli siitä on pultti jätettävä pois. ihan yhtä hyvin siellä 5-pulttinen vanne pysyy neljällä pultilla kuin neljä pulttinenkin vanne neljällä pultilla. ulkonäkö ja tasapaino asiaan kerroinkin jo yhden ehdotuksen.

                  24kpl on toistaiseksi varattu. jos joku vielä tarvitsee niin ilmoittaa privaan.
                  maanantaina teen tilauksen.
                  Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                  Bmw 740 E38

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #10
                    Mun mielestä on vaan sairasta rakennella tollasia virityksiä pelkästään ulkonäön takia, ja kaikki ylimääräinen paino on liikaa, varsinkin kun se tulee pyöriin kiinni.

                    Jos autolla on tarkoitus rullata pitkin rantabulevardia max. 50 km/h, niin kai ne vanteet pysyy vaikka kahdella pultilla kiinni. Periaatteestakaan en jättäis yhtään pyöränpulttia pois, oli se sitten turvalista tai ei.

                    Itse en edelleenkään ikinä pistäis tuollaisia autooni. Ehkä korkeintaan johonkin peltoautoon, mutta kun mulla ei oo peltoa, niin ei tuu sellaista autoakaan, ja toisaalta peltoautoon kelpaa just sellaset vanteet, kuin siihen sopii.

                    Kun autoaan vakavissaan rakentaa, niin tuollaiset typerät limput + sikamassa viritelmät ei sovi kuvaan mun mielestä mitenkään. Ja jos noista paloista joutuu sentään melkeen 100 euroa maksamaan, niin onpa tosi pro meininkiä, että saa kaupanpäälle vielä leikkiä jonkun sikamassan kanssa. Pyöränpultti sikamassalla kiinni? Ei näin.

                    Ajattelin vaan tuoda tällaisen näkökulman julki, koska mun mielestä tuollaiset viritelmät on aika kyseenalaisia. Olis eriasia, jos nämä tulis näyttely- ,tai johonkin muuhun turhaan käyttöön, mutta kun niitä täällä ihan yleisesti kauppailet, niin joku saattaa niitä ihan katukäyttöönkin suunnitella.


                    Comment

                    • Janek
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 631
                      • Nakkila

                      #11
                      niin ehkä jos jotain viimesen päälle tuninkia tekee niin voi ostaa ne ~2000 euron kamat jolla muuttaa jako jos varaa, mutta esim. joillain ei ole rahaa siihen. ja mulla ne tulee tollaseen alle tonnin roiskeeseen joka on välillä käytössä, mihin nyt haluan noi bbs:t. eikä ne ole mitenkään vaaralliset jos tarkemmin pyörittelet asiaa mielessäs. ja jos sinua ei tuollaiset hömpötykset kiinnosta niin turha sitä mulle on kertoa..
                      ja väittelyn voit lopettaa tähän kiitos.
                      Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                      Bmw 740 E38

                      Comment

                      • Kundi_85
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 57
                        • Kouvola

                        #12
                        Ilmoittele, kun saat tietää paljon nämä tulisivat lopullisesti kustantamaan. Voisi kyllä kiinnostaa...

                        Comment

                        • Janek
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 631
                          • Nakkila

                          #13
                          nyt tein ensimmäisen tilauksen, mutta toimitus menee ensiviikkoon, kun ei ehdi ennempää tekemään, hinta jäi vielä auki kun ei ole yhtään vielä tehnyt, niin ei osannut sanoa sitä halvinta hintaa. sen verran tuli muutosta että ne tehdään jostain vahvemmasta alumiinista, ei paina sitten paljon paskaakaan, kun eräs meinas niistä tulevan painoa niin kauhiasti (onko sitten järkee laittaa 10" leveitä vanteita esim. 8" tilalle kun tulee jousittamatonta massaa.... ) noh vitsi vitsinä.. kerrotaan sitten taas lisää kun ajankohtaista.
                          Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                          Bmw 740 E38

                          Comment

                          • nixu
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 55
                            • Savo

                            #14
                            tuleekos laipat pyörännapaan omilla pulteillaan kiinni, vai tarviiko jotkut esim. kuusiokolopulitit siihen?? ja onko omansa pultit liian pitkät vetää vanne kiinni välilaippaan, pohjaako jarrulevyyn/ rumpuun?
                            524 TD -85
                            RR -76 perille asti

                            Comment

                            • Janek
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 631
                              • Nakkila

                              #15
                              Originally posted by nixu
                              tuleekos laipat pyörännapaan omilla pulteillaan kiinni, vai tarviiko jotkut esim. kuusiokolopulitit siihen?? ja onko omansa pultit liian pitkät vetää vanne kiinni välilaippaan, pohjaako jarrulevyyn/ rumpuun?
                              tarvii kuusiokolopultit jotka halutessa hommaan samaan pakettiin niin menee helpoiten. normaali pultit sopii vanteen kiinnitykseen
                              Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                              Bmw 740 E38

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎