Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ralliin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    E36 ralliin

    E36 liki valmis ensikauden sorataipaleille, enää puuttuu vain pohjapanssari.


    Minkälaisia pohjapanssareita porukka on tehnyt?
    ilmeisesti 3/5mm turkkialumiini on liian ohut? ja 7mm olisi riittävä björkin mukaan, toisaalta eipä mikään kestä kunnolla kiville ajettaessa.. minkälaisia kokemuksia muilla tästä?

    mitä renkaita / vanteita suosittelette? koko, offset, leveys, merkki, miksi parempi?
    Last edited by Takalo_kari; 27-12-2019, 18:41.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Likimain 10mm muovilevy sopivin alumiinitukiratkaisuin on ollut myös toimiva. Etupalkin alle Z3M X-tuki vielä lisäksi. Helppo laittaa valmiiden kiinnityspaikkojen vuoksi.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Tuukkaw
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2015
      • 745
      • Tre

      #3
      Ainakin sille panssarille kannattaa tehdä jykevät kiinnikkeet. Se on meinaan todella kovilla jos sattuu tiet menemään huonoksi. Kyllä jo 5mm levy alkaa riittämään.

      Braidit on ollu kestäviä ja suht edullisia. Compomotive myös hyvä. Kumhon R800 205/65 mediumina ollaan käytetty M3 alla kesällä.

      Uuden säännön mukasia piikkipyöriä ei olla vielä päästy testamaan. Mihinkään pinnattuihin renkaisiin ei kannata sekaantua esim black rocket :think
      61 Ford
      79 HD

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        Omana aktiivi kisailu aikoina kellotin uuden pinnatun ja käytetyn michelinin piikkipyörän eroa. Oli luokkaa 1.5s / km misukan eduksi M3sen alla. Talvella renkaassa säästämällä tulee pataan, että heiluu.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • IKa
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 877
          • Klaukkala

          #5
          Originally posted by A.I View Post
          Minkälaisia pohjapanssareita porukka on tehnyt?

          mitä renkaita / vanteita suosittelette? koko, offset, leveys, merkki, miksi parempi?
          Täältä löytyy mun E36 ralliauton pohjapanssarin kuva https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=211 Tosin kokemusta sen toimivuudesta ei vielä itselläni ole, mutta panssarin malli on kuitenkin kopioitu F-ryhmän kilpurista, jonka omistaja sanoi sen olevan pitkän evoluution tulos.

          Oliko sulla ajatus käyttää samoja vanteita kesällä ja talvella? Itse ostin 5kpl 6,5x15" et35 -spekseillä olevia Braid rallivanteita nimenomaan siksi, että pystyn käyttämään samoja vanteita sääntöjen mukaisten sorapyörien (195/70-15) ja piikkipyörien (185/65-15) kanssa. Kyseiset vanteet sopivat ilman spacereita mun autossa olevien RallySystemsin 50mm etutolppien kanssa.

          Erikseen mulla on vielä 4kpl kapeita 16" Braid-vanteita, vanhan säännön mukaisille piikkirenkaille. Vanteet ovat olleet minulla harrastekäytössä jo monta talvea ja ovat kunnoltaan edelleen erinomaiset. Renkaina näillä vanteilla on ollut useampi sarja Michelin NA00 10/65-16" renkaita 8mm piikeillä. Hyvin nekin ovat mahtuneet pyörimään E36:sen pyöräkoteloissa.
          G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #6
            Panssarin ja öljypohjan väli on hyvä täyttää esimerkiksi armaflexillä jottei väliin mene kiviä tms. Halkaisee öljypohjan välittömästi jos tulee pohjakosketus ja kivi välissä.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Meillä ollut tämä ja kestänyt ainakin.
              https://shop.rtemotorsport.net/epage...1/Products/817

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎