Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strut Nut Socket hylsy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5336
    • S:t Karins

    Strut Nut Socket hylsy

    Madallusjousien asennus tulee kohta ajankohtaiseksi. Hommaan tarvitaan tuollainen halkaistu hylsy. Mikähän tämä olisi suomeksi:
    Strut Nut Socket - 18mm



    Ja löytyiskö ihan Suomesta?
    Last edited by Tommix; 29-12-2020, 16:19.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by Tommix View Post
    Madallusjousien asennus tulee kohta ajankohtaiseksi. Hommaan tarvitaan tuollainen halkaistu hylsy. Mikähän tämä olisi suomeksi:
    Strut Nut Socket - 18mm

    Ja löytyiskö ihan Suomesta?
    Eikös tämä aja ihan asiansa :


    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16263
      • Asikkala

      #3
      Taitaa olla tuo halkaistu malli hakusessa. Vai onko se välttämätön ?

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        Tuo 18mm on hieman työläs löytää muutoinkuin alkueräisenä työkaluna.

        On hyvinkin tarpeellinen jos haluaa iskunvaimentimen säilyvän ehjänä mutterin irroituksen/asennuksen jälkeen.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Tuo 18mm on hieman työläs löytää muutoinkuin alkueräisenä työkaluna.

          On hyvinkin tarpeellinen jos haluaa iskunvaimentimen säilyvän ehjänä mutterin irroituksen/asennuksen jälkeen.
          Mikä siinä menee rikki, jos tuollasella tulppahylsyllä avaa sen mutterikannasta kiintoavaimella ja lukitsee iskarin kuusiokololla sen läpi?
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #6
            Originally posted by Cunttory View Post
            Mikä siinä menee rikki, jos tuollasella tulppahylsyllä avaa sen mutterikannasta kiintoavaimella ja lukitsee iskarin kuusiokololla sen läpi?
            Näin menettelemällä ei mikään, mielessäni oli vain ajatus pulttikoneesta pelkästään.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • MeisterW
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2017
              • 305
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by Cunttory View Post
              Tällä onnistuu (toki ei saa suoraan momenttiavainta, koska kuusiokolo pitää tulla tuosta reiästä läpi. En usko että noissa kiristysmomentti on niin tarkkaa, lopettaa kiristyksen ennen kuin kuusiokolo menee rikki )
              E39 M5 2002
              E70 X5 3.0sd 2008
              E83 X3 3.0i 2005
              G21 330e

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5336
                • S:t Karins

                #8
                Tässä kuva

                Ja tuonne ei mene mikään kuusiokoloavain kun siinä sisemmän mutterin keskellä on liitin EDC iskarille. Eli piippuavaimella pidetään vastaan kiinni pikku pultista.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • *makke*
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 884
                  • Klaukkala

                  #9
                  Rälläkällä tollasesta normaalista pitkästä 18mm hylsystä tekee aika pienellä vaivalla?
                  Last edited by *makke*; 29-12-2020, 18:58.

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    #10
                    Meniskö vallan syvällä lenkkiavaimella, joskus jotain vastaavia avannut sellaisella.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5336
                      • S:t Karins

                      #11
                      Originally posted by *makke* View Post
                      Rälläkkähän tollasesta normaalista pitkästä 18mm hylsystä tekee aika pienellä vaivalla?
                      Vois onnistua kunhan löytää tarpeeksi paksuseinäisen hylsyn. Ei noilla 1 mm seinämävahvuuksisila hylsyillä väännetä mitään jos rälläköi puolet pois. Solmuun menee. Mutta pitää käydä katsomassa hylsyjä Motonetissa.
                      Originally posted by Macke View Post
                      Meniskö vallan syvällä lenkkiavaimella, joskus jotain vastaavia avannut sellaisella.
                      18 mm lenkkiavain ei kyllä uppoaa tuonne koloon, sen pitäisi upota 20 mm..
                      Ei siinä, linkkiä tänne jos tuollainen löytyy.
                      Last edited by Tommix; 29-12-2020, 16:26.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17423
                        • Turku

                        #12
                        Tarkoittaisiko Macke piippuavainta? Siinäkään ei taida syvyys riittää.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Cunttory
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1772
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by Laku View Post
                          Tarkoittaisiko Macke piippuavainta? Siinäkään ei taida syvyys riittää.
                          Eihän sillon saisi lukittua iskaria millään.

                          Tämmösestä oli kyse?

                          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                          Comment

                          • Shatter
                            BTCF Member
                            • Mar 2013
                            • 859
                            • Oulu

                            #14
                            Motonetistä hylsy ja laikalla sopivaksi, hyvin on ainakin täällä pelannut.

                            Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                            E91 330dA xDrive M-Sport '09
                            VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                            VW Golf Mk5 2.0TDI `09
                            MB W108 250S -67

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5336
                              • S:t Karins

                              #15
                              Juu, Motonet auttoi, kohta alkaa rälläkkä laulamaan:

                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎