Announcement

Collapse
No announcement yet.

AutoHold - vai P-asento ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • macman_lahti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2017
    • 290
    • Lahti

    AutoHold - vai P-asento ?

    Onkohan yleensä ottaen eroa pitääkö autoa jarrulla paikallaan vai heittääkö P:n päälle kun odottelee pidempään esim. valoissa ?
    Esim. Powershiftissä huomaa selkeästi, että auto ei "nojaa" veto päällä kokoaikaa odotellessa, mutta F10:ssä se tuntuu olevan hiukan veto päällä kokoajan kun jarru on pohjassa.

    Eli kumpi parempi, kokonaan vapaalle (P) vai odottaa vaan kiltisti jarrupedaali pohjassa tai heittää AutoHoldin päälle ?
    -08 E60 LCI
    -13 F10 3.0 xDrive
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2162
    • Vantaa

    #2
    Autohold=jarruja vasten.

    Valoissa vaihde pidetään D asennossa. Venkslaaminen N:lle kuluttaa laatikkoa, enemmän.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • JiiVee92
      BTCF Member
      • Mar 2017
      • 925
      • Kouvola/Myllykoski

      #3
      Tuo PowerShift on tietääkseni kaksoikytkinlaatikko, jolloin paikallaan ollessa vetoa ei kuulukkaan/saa olla päällä jarrua vasten, kun taas f10:ssä on perinteinen momentinmuunninlaatikko, missä on aina veto päällä kun on vaihde päällä. Ja itse ainakin käyttäisin autoholdia tai ihan normisti painaisin jarrua, niin ei tarvii aina veivata keppiä kuin manuaalimanu konsanaan. Ja kuten jo sanottu niin autohold painaa jarrua sinun puolesta.
      Last edited by JiiVee92; 31-12-2020, 16:22.
      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
      NYT: E61 530xd -08 käyttis
      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎