Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengasventtiilit, kumiset vai metalliset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asis
    BTCF Member
    • Mar 2009
    • 1138
    • Joensuu

    Rengasventtiilit, kumiset vai metalliset?

    Pitäs uudet venttiilit asentaa uusille vanteille, mutta sattui silmään että aika monissa (ellei kaikissa!?) kumivartisissa TR412-TR413 tubeless venttiileissä on maksiminopeus 210km/h. Vaatiiko siis metallivartiset venttiilit, jotta venttiilien maksiminopeus ei esim. Saksan reissulla pääse ylittymään?
    E39 540iA M-Sport Imolarot II
    E36 323i touring
    Volvo V70 2.4D mk3
    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
    Honda Civic 1.4 4d ES
    Chevy Caprice Classic
    ex:
    E32 730iA
    E39 528i Calypsorot metallic
    E36 325i x2
  • Zeni
    BTCF Member
    • Jul 2020
    • 333
    • Savo

    #2
    Laita varuilta metalliventtiilit jos tarkoitus ajaa lujaa. Saapahan asian pois mielestä. 250km/t vauhdissa venttiilin pettäessä ei ehdi paljoa miettimään.



    Tosin aivan joka puulaakista noita metalliventtiileitä ei löydy?


    En ole kyllä kuullut että kenelläkään saksan matkaajalla olisi normaali kumiventtiilit rikkoutuneet, vaikka ei näitä taida moni huomioida..


    Kerran kauan sitten V8 Audilla mittariin 265km/t, eikä siellä mitään metalliventtiileitä ollut..

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      #3


      Vieläköhän ois Tomi T :llä noita metalliventtiileitä.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • asis
        BTCF Member
        • Mar 2009
        • 1138
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Haju69 View Post
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=191988

        Vieläköhän ois Tomi T :llä noita metalliventtiileitä.
        Sieltäpä lähti tulemaan, vaikka varmaan perus kumisetkin olisi omaan käyttöön välttäneet Kestävätpähän teoriassa varmasti sen mitä auto kulkee.


        Onko muu porukka kiinnittänyt huomiota tohon kumisten venttiilien maksiminopeuteen? :think Kuitenkin osalla melko kulkevia pelejä. Itselle tuli ihan uutena juttuna tämä, että kumisissa on tuo 210km/h maksiminopeus.
        E39 540iA M-Sport Imolarot II
        E36 323i touring
        Volvo V70 2.4D mk3
        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
        Honda Civic 1.4 4d ES
        Chevy Caprice Classic
        ex:
        E32 730iA
        E39 528i Calypsorot metallic
        E36 325i x2

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2026
          • Riihimäki

          #5
          En ole ikinä kuullutkaan. Mielenkiinnosta katsoin realoemstä satunnaisen nopean auton - e90 M3 - ainakin siihen tarjotaan orggisvaraosana kumista venttiiliä. Tästä päättelisin että täytyy niitä korkeammallakin speksillä olla olemassa.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9990
            • KVLA

            #6
            Tarvii varmaan tohon pakuun myös vaihtaa,ettei lähde venttiilit lentoon :think

            Comment

            • MarkkuS
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 23
              • Espoo

              #7
              Asuin 2017-2019 Saksassa ja asentajat sanoivat aina että metalliventtiilit ehdottomasti, ajelin M3 ja M2.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎