Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i -87 alusta vastaamaan 325 alustaa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmr
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 175
    • Turku / Kotka

    320i -87 alusta vastaamaan 325 alustaa??

    Eli tarkoitus olis saada tämän auton alusta vastaamaan 325:sta. Mahtaako etupää olla täysin sama? Entä onko levyjarruja takapäähän 4*100 jaolla, ja millä muutoksilla ne levyt saa sinne istutettua?
    Millään ei viitteis vaihtaa hienoja vanteita..
    F11 530Xd M-sport
    ex. E92 325d -07
    ex. E30 320tic -87
  • ari.kivinen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 51
    • Kylmäkoski

    #2
    vaihtolistaa

    Eli, jos edessä jäähdytetyt laikat alkujaan niin jarrujen osalta etupää ok.
    Sitten kallistuksenvakaaja vaihtoon edessä (olikohan 325 se 20mm, 318/320 18mm) ja taakse lisätä jos ei moista ole ennestään.
    Iskarit edessä vaihtoon (eli koko tolppa, 51mm alkuperäisten 45mm tilalle).
    Taakse saa levyt vaihtamalla alatukivarret (vai mitkä ovatkaan nimeltään ja samassa koko jarrupaketin).
    Jos alustapäivityksen syynä on turbotus tai jokin muu tehonlisäys ja muutoskatsastus niin.. auton ollessa 87 alkuvuoden peli niin ei tarvi abseja, jos 87 lopun (olikohan syyskuu) niin tarvii sitten nuo absitkin. Eli jos absit tarvii niin muistaa että kilkkeissä mitä ostaa on abs-valmius (tarkoittaa lähinnä että vetareissa on abs-kehät ja edessä pyörännavassa myös, ei anturitkaan tietysti pahitteeksi olisi). Sitten tietenkin abseihin liittyen jarrutehostin, abs-pumppu ja ohjainyksikkö sekä johtosarja ja kasa putkia

    Senverran tähän hätään tuli mieleen, jos puutteita niin viisaammat lisätköön.

    -ari-
    -ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-

    Comment

    • kmr
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 175
      • Turku / Kotka

      #3
      No sieltähän tuli paljon faktoja kuin apteekkarin hyllyltä Kun on uusi alustasarja alla 45mm tolpilla, ei heti tekis mieli alkaa niitä vaihtaa. Turbotus se tosiaan on mielessä. Melkeen helpompi jos sais tehonmittauksesta niin pienet lukemat ettei kaikkia palikoita tarvis vaihtaa.

      Olisko jollain tietoa noista 4*100 levyistä taakse?
      F11 530Xd M-sport
      ex. E92 325d -07
      ex. E30 320tic -87

      Comment

      • ari.kivinen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 51
        • Kylmäkoski

        #4
        hmm..

        Ainakin tampereen suunnalla kantana noihin virityksiin on että jos hevonenkin tulee lisää niin täytyy vastata tehokkainta mallia. Eli tuossa 87 tehokkain malli on ilmeisimmin 325i, kun taasen 89 mikä itsellä niin 320is. Mitään 20% säädöstä ei kaiketi ole olemassakaan (muuta kuin tuon mallisarjan tehokkaimman osalla, eli kun vastaa sitä niin saa sen tehot 20% ylittää).
        Eikös tuo e30 bemun jako juurikin tuo 4*100 ollut, itsellä ei ainakaan muuksi muuttunut kun levyllisen takapään heitti paikalleen.

        -ari-
        -ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-

        Comment

        • kmr
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 175
          • Turku / Kotka

          #5
          325:sen alustaosat on jo melkeen hommattu, kiitoksia vaan avusta. Levyt on 4:n pultin jaolla ja kun auto on 1/87, ei tarvita abs- jarruja.
          F11 530Xd M-sport
          ex. E92 325d -07
          ex. E30 320tic -87

          Comment

          • kmr
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 175
            • Turku / Kotka

            #6
            Vielä sen verran lisäystä, että tarviiko laatikko, kardaani, perä ja vetaritki vaihtaa turbotuksen yhteydessä??
            F11 530Xd M-sport
            ex. E92 325d -07
            ex. E30 320tic -87

            Comment

            • Bmw_e30
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1260
              • joutseno

              #7
              Originally posted by kmr
              Vielä sen verran lisäystä, että tarviiko laatikko, kardaani, perä ja vetaritki vaihtaa turbotuksen yhteydessä??
              olettaen sulla 2.0 getrac 240 vaihtasin isompaa eli 260 ja samalla sit 325 kardaani ja vetarit (vahvemmat)
              mut saatha sie noillakin toimimaa elinikä on sit toinen asia
              ex 325i -85 325i
              325i soupe -92 325i

              Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

              Comment

              • ari.kivinen
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 51
                • Kylmäkoski

                #8
                harmillista

                näin ne tampereella yhdellä konttorilla väittivät että voimansiirtokin tulisi muuttaa vastaamaan mallisarjan tehokkainta. käytännössä ei kuitenkaan, kuten omassa projektissa: m10b18 ja puhallin, on hieman soveltamista istuttaa 325 laatikko tuohon jatkeeksi.
                kannattaa kuitenkin varmistaa konttorilta mitä mieltä ovat.. ja jos ovat sitä mieltä että vaihtoon niin konttoria vaihtoon :-D

                -ari-
                -ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-

                Comment

                • kmr
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 175
                  • Turku / Kotka

                  #9
                  Tota katsastuspuolta lähinnä meinasinkin. Vaihdetaan sitten parempaa osaa kun vanha pettää
                  F11 530Xd M-sport
                  ex. E92 325d -07
                  ex. E30 320tic -87

                  Comment

                  • tepi_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2185
                    • TKu

                    #10
                    Originally posted by ari.kivinen
                    näin ne tampereella yhdellä konttorilla väittivät että voimansiirtokin tulisi muuttaa vastaamaan mallisarjan tehokkainta. käytännössä ei kuitenkaan, kuten omassa projektissa: m10b18 ja puhallin, on hieman soveltamista istuttaa 325 laatikko tuohon jatkeeksi.
                    kannattaa kuitenkin varmistaa konttorilta mitä mieltä ovat.. ja jos ovat sitä mieltä että vaihtoon niin konttoria vaihtoon :-D

                    -ari-
                    Ei tarvi vaihtaa.

                    Comment

                    • TONI_VAAN
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 210

                      #11
                      ahtamisesta kerran viellä

                      Originally posted by ari.kivinen
                      Ainakin tampereen suunnalla kantana noihin virityksiin on että jos hevonenkin tulee lisää niin täytyy vastata tehokkainta mallia. Eli tuossa 87 tehokkain malli on ilmeisimmin 325i, kun taasen 89 mikä itsellä niin 320is. Mitään 20% säädöstä ei kaiketi ole olemassakaan (muuta kuin tuon mallisarjan tehokkaimman osalla, eli kun vastaa sitä niin saa sen tehot 20% ylittää).
                      Eikös tuo e30 bemun jako juurikin tuo 4*100 ollut, itsellä ei ainakaan muuksi muuttunut kun levyllisen takapään heitti paikalleen.

                      -ari-
                      eli 89vm auto ois vissii sitte järkevämpi ahtaa ku noi vanhemmat jos siinnä kerta käytetää tota 320i:ässää vertailumallina jolloin tehot sais nousta sen 50heppaa korjatkoon joku jos olin väärässä.

                      Comment

                      • badboy
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 234
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by TONI_VAAN
                        eli 89vm auto ois vissii sitte järkevämpi ahtaa ku noi vanhemmat jos siinnä kerta käytetää tota 320i:ässää vertailumallina jolloin tehot sais nousta sen 50heppaa korjatkoon joku jos olin väärässä.
                        tohon -88 uudempaan täytyykin lisätä abs:t jollei sellaisia löydy kanta-autosta

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎