Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden pulverimaalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmtk
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1560
    • Iisalmi

    Vanteiden pulverimaalaus

    Kertoisitteko viisaammat, mitä tarkoittaa vanteiden pulverimaalaus ja millaisia kokemuksia kullakin siitä on? Millaista jälki on ja miten maali pysyy?

    Searchilla etsiskelin ja oli mainintoja pulverin polttamisesta vanteen pintaan, mutta ei kokemuksia.

    Kiitokset tiedoista näin etukäteen!
    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Ei varsinaisesti vastauksia kysymyksiisi, mutta aihetta sivuten kuitenkin:


    http://www.uutekki.com/powder/
    E39 520iA -02

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4320
      • Turku

      #3
      Siinä ruiskutetaan jauhetta vanteen pintaan sähkön avulla ja sitten vanne laitetaan uuniin. Lopputuloksen pitäisi olla todella kova.

      Presentations & white papers on metal finishing topics by a variety of specialist authors. Many are published here exclusively.

      Comment

      • BMW 325I avo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 832
        • Tampere

        #4
        Originally posted by jani73
        Siinä ruiskutetaan jauhetta vanteen pintaan sähkön avulla ja sitten vanne laitetaan uuniin. Lopputuloksen pitäisi olla todella kova.

        http://www.finishing.com/Library/pennisi/powder.html
        Työkoneissa(maansiirto, metsäkoneet...) käytetään vallan pulverimaalausta(ainakin jos maalaamoon satsattu viimeisen viiden vuoden aikana). Lopputuloksena ehdottoman hyvä ja kestävä pinta.
        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

        Comment

        • anssip
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 233

          #5
          on tullut jonkinverran maalattua vanteita pulverilla,ja täytyy sanoa etten omia vanteita ainakaan muulla maalilla maalaisi.jälki on oikein tehtynä/oikeilla maaleilla erittäin siisti ja kestävä.aikaisempi maali(märkämaali) täytyy poistaa ennen maalausta,koska se ei kestä uunitusta minkä pulveri tarvitsee kovettuakseen.kerron aiheesta lisää jos halut jotain kysyä.

          Comment

          • -kiki-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1160
            • Hämeenkyrö

            #6
            meillä on työssä tuollainen pulverimaalauslinja siellä omat valssit maalautin ja hyvä ja kova pinta tuli, en ehtinyt juurikaan niillä ajeleen kun jo myin autoni pois.

            Työ kaweri oli joskus maalannut saabin putkivanteet ja suolannut niitä talvisin 7 vuoden ajan ja nekin ovat edelleen hyvässä kunnossa !

            Suosittelen
            Last edited by -kiki-; 10-01-2006, 19:14.
            F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

            Comment

            • PeliMies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 391
              • JSÄ

              #7
              Mitähän tuo maksaa (esim. valssien maalaus) ? jotenkin semmonen kuva että tuo ois vähän kalliimpaa(?) kun normaali maalaus, auto ois varmaan hankala maalata tällä menetelmällä

              Edit: jaa niin tuolla Uutekin sivuilla siitä tais olla hintaa. Mutta joka paikassa noin kallista? Näitäkin varmaan saa kaikissa sateenkaaren väreissä?
              ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

              Comment

              • anssip
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 233

                #8
                joo,autonmaalaus ei oikeen onnistu värejä on kyllä olemassa laidasta laitaan,metalli,ym värit,kirkaslakka.mutta on eriasia onko jossain firmassa valmiina.yleensä tulee 25kg laatikoissa,joten kallis ostaa yksiin vanteisiin kalliimpaa touhua joo,mutta tuloskin on sen arvoinen.

                Comment

                • tuoppix
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 368

                  #9
                  Itse olin hetken pulverilinjalla töissä,en suosittele.Mutta tälläkin foorumilla joku on taatusti tuollaista hommaa lähistöllä tekemässä/tuntee hepun joka asian saa järjestymään "viikonloppuhommina"joten ei pitäisi silloin kovin kalliiksi tulla,itse hommahan ei vie kuin hetken verrattuna märkämaalukseen.

                  Comment

                  • anssip
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 233

                    #10
                    Originally posted by tuoppix
                    Itse olin hetken pulverilinjalla töissä,en suosittele.,itse hommahan ei vie kuin hetken verrattuna märkämaalukseen.
                    varmaankin sen takia et suosittele koska olit töissä vaan hetken,vai miksi?
                    niin,miten sen nyt ottaa..itse maalaus vie vain"hetken"mutta entä hiekkapuhallus+muut esivalmistelut,mahdollinen pohjamaali(peltivanteisiin),itse maalaus,ja lopuksi lakkaus..ja joka kerran välissä pitäisi olla n.20min uunissakin..ja joka kerran välissä värinvaihto ja laitteiden puhdistus..

                    Comment

                    • tuoppix
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 368

                      #11
                      Originally posted by anssip
                      varmaankin sen takia et suosittele koska olit töissä vaan hetken,vai miksi?
                      niin,miten sen nyt ottaa..itse maalaus vie vain"hetken"mutta entä hiekkapuhallus+muut esivalmistelut,mahdollinen pohjamaali(peltivanteisiin),itse maalaus,ja lopuksi lakkaus..ja joka kerran välissä pitäisi olla n.20min uunissakin..ja joka kerran välissä värinvaihto ja laitteiden puhdistus..
                      Meillä esivalmistelut oli siinä että ripustettiin tavarat linjalle koukkuihin ja ajettiin pesurin läpi,maalaus,ja linjaa pitkin polttoon.Toi ripustaminen/pakkaus oli niin vittumaista ja se,että sai kokoajan pelätä koska linjalta tippuu jotain niskaan,yhdessä kaikkien mahdollisten työsuojelumääräysten rikkomisen kanssa johti siihen että otin loparit...3 jannua oli aikaisemmin tehnyt samaa duunia mua ennen,1 päivän ja 2 viikon toki eri paikoissa eri meininki.Värinvaihto ja puhdistuskin vie ehkä 10% siitä mitä märällä.

                      Comment

                      • PeliMies
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 391
                        • JSÄ

                        #12
                        aattelin ite ainakin hiekkapuhaltaa omat valssit (naapurin vermeillä) ja maalata (jotenkin). Missähän päin ois paikka joka tekee noita (Jyväskylä-jämsä-Tampere akselilla?)
                        ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #13
                          no, ainakin tuo pulveri tulee jokapaikkaan ja kestää.. ite meinasin, että maalaisi noi vanteiden keskustat joko autonvärisiksi tai joku helmiäismusta, ja kiillottaisi reunat.
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • Vilhosuuri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 139
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Täällä Nurmijärven kupeessa on keskellä ei mitään pulverimaalaamo joka on ainakin tähän asti tehnyt 70e vannesarja ja jälki on ollut asiallista. Mun mielestä tuohon hintaan ei kannata persettään edes penkistä nostaa ja yrittää tehdä mitään itse. Renkaat vanteilta ja tuonne. Itse olen muutaman sarjan maalauttanut ja pahaa sanottavaa ei ole ollut. Värivalikoima on aika laaja ihan hyllyssä.

                            vnu
                            Alla riippuen ajasta ja paikasta:

                            Bmw E30 316 -87
                            Bmw E34 "525i" -89
                            Citroen DS23 -73
                            Citroen Saxo 1.4 -99
                            AS-202 Bravo

                            Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

                            Comment

                            • pmtk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1560
                              • Iisalmi

                              #15
                              Vaikuttaa siis ihan pätevältä menetelmältä. Kiitokset vaan tiedoista
                              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎