Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abs boksi ja hydraalikat vaihtoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 730ia
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1457
    • pohjois-pohjanmaa, oulu

    Abs boksi ja hydraalikat vaihtoon?

    terve

    kävin tuossa lukemassa vikakoodia oulun merkkiliikkeessä kun alko ilmetä ongelmana abs ja acs valon syttyminen kostealla kelillä.




    sanoivat huollosta ettei saa laitteeseen yhteyttä ja meinasivat että itse boksi ja hydraalikat pitää vaihtaa ja töineen hinta 1800e

    miksi nuo hydraalikat pitää vaihtaa?

    viat ilmeni joskus 3viikkoa sitten ja nyt kovilla pakkasilla pelas taas ihan hyvin ja tänään kun lauhtui keli niin huoltoon mennessä valot taas syttyi.

    onko oulussa muita varteenotettavempia huoltopaikkoja kun tämä merkkiliike?

    tähän vois nyt laittaa jotain viisaita vinkkejä vai onko tuo aivanpakollinen tuo poksi ja hydraalien vaihto.

    alkaa haittaamaan tän kokoiset huollot harrastusta,kun pitäs vielä saada uudet vanteet ja alusta kesäksi alle;D

    nii ja mikä kele tuon poksin niinku sitte hajottaa vai ihan huvikseeenko noita menee.
    Last edited by 730ia; 25-01-2006, 18:28.
    F20 118d Aut.
    ________
    Volvo S40
    MB W204
    e90 320d
    e46 coupe
    e32 730ia
  • luxor
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 96
    • Hämeenlinna

    #2
    Mun faijan 523 vuosimallia 99 just aivan samat oireet kuin sinulla ja me ei ainakaan keksitty ketään korjaajaa ketä sen yksikön korjaisi.Noh homma saatiin sillain korjattua että ostettiin purku autosta juuri samanlainen yksikkö jossa samat numero sarjat kuin tässä hajonneessa mallissa silloin yksikköä ei tarvinnu mitenkään ohjelmoida yms.Tää purkuautosta otettu yksikkö tais maksaa 300 euroa ja työt sitten päälle.Toi vika on kyl tosi syvältä ja ihan järjettömän kallis jollei löydy mistään purkuosaa!Tossa olisi kyl bmw:llä paljon parannettavan varaa!
    -kaunis nainen on ilo silmälle-

    Comment

    • Epäuskollinen autoilija
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 365
      • Espoo

      #3
      Originally posted by 730ia
      terve

      kävin tuossa lukemassa vikakoodia oulun merkkiliikkeessä kun alko ilmetä ongelmana abs ja acs valon syttyminen kostealla kelillä.




      sanoivat huollosta ettei saa laitteeseen yhteyttä ja meinasivat että itse boksi ja hydraalikat pitää vaihtaa ja töineen hinta 1800e

      miksi nuo hydraalikat pitää vaihtaa?

      viat ilmeni joskus 3viikkoa sitten ja nyt kovilla pakkasilla pelas taas ihan hyvin ja tänään kun lauhtui keli niin huoltoon mennessä valot taas syttyi.

      onko oulussa muita varteenotettavempia huoltopaikkoja kun tämä merkkiliike?

      tähän vois nyt laittaa jotain viisaita vinkkejä vai onko tuo aivanpakollinen tuo poksi ja hydraalien vaihto.

      alkaa haittaamaan tän kokoiset huollot harrastusta,kun pitäs vielä saada uudet vanteet ja alusta kesäksi alle;D

      nii ja mikä kele tuon poksin niinku sitte hajottaa vai ihan huvikseeenko noita menee.

      Tiiä sitte, että onko tämä kovin viisas vinkki, mutta itte en kyllä ihan suorilta uskois tuota merkkiliikkeen huoltoa. Yleensä haluavat vaan saada osia kaupaksi hyvällä katteella. Tuo mainitsemasi ongelma voi johtua jopa niinkin pienestä viasta, kuin hapetuksesta liittimissä. Ihan ekaksi kannattas varmaan käydä läpi tuohon ABS järjestelmään liittyvät piuhat. Muutenkin kuulostaa kummalta, että ne haluais vaihtaa kaikki osat siihen järjestelmään. Tuolla tavoinhan se korjaus on tietenkin huoltomiehelle helpoin. Säästyy vian etsimiseltä.
      Maserati 4200 Coupe GT
      Ford focus 1.6i
      ex:
      BMW 320d E90 -05
      Porsche boxster 986 2.5 -98
      VW Golf 1.6 -90
      BMW 850i -91
      Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
      BMW 316i E36 -91
      Nissan Sunny 1.3 -87
      Ford Scorpio 2.0i

      Comment

      • 730ia
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1457
        • pohjois-pohjanmaa, oulu

        #4
        tuli kysyttyä että antaako ne takuun diagnoosille ja tuntu antavan.. jos ja kun otan poksin itelle nii voiko sen testata jossain että pelaako se?

        ja eikö näihin ollu olemassa jotain korjaussarjoja??

        ärsyttää kun ei oikeen taho tietää oulusta mitään muita kun merkkihuollon..ei siltä varmasti ihan asiansa osaavia ihmisiä mutta mä oon sen verran itepäinen etten ihan ekalla kerralla luovuta.. viimeksi kun käytin entistä auto joku vuosi sitten kansitestissä niin sanoivat ettei kansi vuoda mutta tuossa kylän pajalla oli jo kahesti sanonu aikasemmin että vuotaa ja sitte piti jo uskoa..

        jonku verran searchilla löyty tietoa mutta tästä vois jo joku alkaa nakuttaa jotain omaa faq pläjäystä jotta sais tietoa kansalle.
        F20 118d Aut.
        ________
        Volvo S40
        MB W204
        e90 320d
        e46 coupe
        e32 730ia

        Comment

        • luxor
          Bimmer Rookie
          • Aug 2003
          • 96
          • Hämeenlinna

          #5
          No siitä purku osasta anto jonkinlaisen takuun jos ei pelitä niin saa lähettää takas taitaa olla neuvottelu kysymys noitten purkaamojen kans noi takuu hommat mut uskoisin että ne nyt noin kalliille osalle jotain takeita antaa.Uuden jos ostat niin takuu tais olla 2 vuotta mut hinta hivenen eriluokkaa=).Meille tais osa löytyä varaosahaku.fi kautta mut jälkeenpäin katteltiin että ebay.de oli kans noita myynnissa.Ja sen yksikön vaihtotyön teki paikallinen autosähkö korjaamo.
          -kaunis nainen on ilo silmälle-

          Comment

          • dunkelblau
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1151
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by 730ia
            meinasivat että itse boksi ja hydraalikat pitää vaihtaa ja töineen hinta 1800e
            Sano ne mullekin kerran, että pitää oven saranat vaihtaa, ku pyysin voiteleen samalla. Että sillälailla! Laatuhuolto...

            Originally posted by 730ia
            miksi nuo hydraalikat pitää vaihtaa?
            No siks tietty, et saa liikevaihtoo!

            "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

            Comment

            • 730ia
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1457
              • pohjois-pohjanmaa, oulu

              #7
              tänään selvinnyt jonkin verran asioita mutta hieman ristiriitaisiakin asioita..kylläpä se taitaa olla poksin menoa ja mun puolesta vaihtakoon vaikka koko moottorin kunhan se pelaa ja mä saan nukkua yöni rauhassa. tosin sen voin luvata että tulen esittämään kyseenalaistavia kysymyksiä sekä todellakin pidän kiinni siitä että he lupasivat diagnoosillensa takuun.
              ois ihan hupasta tietää paljonko ne nettoaa itse osilla tuossa hommassa kun on kumminkin aika suolasia nuo hinnat, tosin kuulin työkaverilta että on ne huonomman merkkisiinki aikalailla yhtä kalliita nuo osat;D
              F20 118d Aut.
              ________
              Volvo S40
              MB W204
              e90 320d
              e46 coupe
              e32 730ia

              Comment

              • 730ia
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1457
                • pohjois-pohjanmaa, oulu

                #8
                nonii ylihuomenna ois huolto ja auto on pelannut taas aivan moitteetta.. veiskö vai eikö veis?
                F20 118d Aut.
                ________
                Volvo S40
                MB W204
                e90 320d
                e46 coupe
                e32 730ia

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Originally posted by 730ia
                  nonii ylihuomenna ois huolto ja auto on pelannut taas aivan moitteetta.. veiskö vai eikö veis?
                  älä vie!
                  ...

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2816
                    • Kuusankoski

                    #10
                    Näkyy tuo sama vika vaivaavan monia autoja, kaverilla 4 kopan golf jossa samaa vikaa siihen on nyt vaihettu boxi ja hydrauliikka ja vika tuli 2pv jälkeen takasin, laskua täl hetkellä reilu 2200e ja huoltoon ens viikolla...
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • 730ia
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1457
                      • pohjois-pohjanmaa, oulu

                      #11
                      kuka tuon 2200e maksoi? itte en alkas kyllä hyväksymään tuollasta-..
                      F20 118d Aut.
                      ________
                      Volvo S40
                      MB W204
                      e90 320d
                      e46 coupe
                      e32 730ia

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Juu maksuista on tappelu menossa ja kuluttajaasiamies on ohjeistanut tarvii maksaa ennenku homma on selvinnyt.
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • Martti
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 787
                          • Suomi

                          #13
                          se on omien kokemuksien ja luetun/kuullun perusteella aika varmasti se boksi pelkästään viallinen (jos siellä päässä vikaa), eli ei välttämättä niitä hydrauliikkoja tarvi vaihtaa. oulussa kuitenkin tuntuvat vaihtavan poikkeuksetta koko paketin "varmuuden vuoksi". tämän kummemmin eivät asiaa ainakaan meidän tapauksessamma pystyneet perustelemaan. pelkkä boksi, eli ns. repair kit tuohon abs/asc mötikkään ~900e ja koko paska ~1600 töineen.

                          semmonen boonus tuossa vielä on, että jos tilaa pelkän boksin, eli sen repairkitin , niin sitä ei voi palauttaa, kun taas tämän boksi+hydrauliikat paketin saa 2 vuoden takuulla ja palautusoikeudella jos ei pelaa. tämä siis huollon kanta asiaan, mutta maahantuoja oli taas toista mieltä.

                          kuitenkin päädyttiin laittamaan kaikesta huolimatta koko paketti, alkaa olemaan melkolailla käyrä korkealla näiden paskojen kanssa, niin eipähän jää siitä kiinni. 700e enemmän joutu maksamaan, mutta jos tällä saavuttaa mielenrauhan niin se riittää perusteluksi. pari päivää on nyt ollu uus paketti paikallaan, kilsoja ei oo paljoa tullut, mutta tuntuu pelittävän. saa nähdä.

                          tuosta vielä, että onko muita paikkoja, mistä hommata bokseja...sähködiesel oulussa pelkkä boschin boksi ~1500e. autosähkö kylmänen muistaakseni samaa luokkaa. autokorjaamo nikusella boksi oli muutaman kympin kalliimpi kuin stokmannilla, mutta joutuvat kuulemma käyttään stokkalla koodauksessa. eli kalliimmaksi siellä tulee. hydrauliikkoja ei edes kysytty muualta.

                          niin ja autonahan tässä tapauksessa -99 523ia, muutama kymppi ajettu.


                          joo ja tosiaan jos sinne huoltoon sen viet, niin ne vaihtaa sulle jonkun niistä neljästä anturista pyörännavalta tai vaikkapa useamman jos siltä tuntuu (ellei näitä ole vaihdettu/suljettu pois mahdollisista vaihtoehdoista) reilu 100e/kpl + työt. tai toinen vaihtoehto on "pinnien/liittimien korjaus/puhdistus" 100e. ja nämä on ihan itse todettavissa ja tehtävissä olevia juttuja, eli miettisin ennenkuin auton sinne stokkan halliin ajaisin...

                          käytettynä noita 9/98--> bokseja tuntuu aika vähän olevan liikenteessä, mutta varmaan jostakin löytyy. siinä on vaan se, että saat ajella taas kylmä rinki perseen alla ja odotella, että millon se "uus" boksi laukeaa ja taas lompakko huutaa hoosiannaa. tosin voihan se uuskin 1600e paketti sanoa sopimuksensa irti 2v1pv asennuksen jälkeen,kun tuntuu, että nykyään ei edes rahalla saa hyvää ja kunnollista ja sellaista tavaraa, joka toimii ja kestää. vituttaahan se.

                          mutta tosiaan nämä jorinat nyt vaan lähinnä koskee sitä tapausta, että vikaa ei ole muualta, kuin boksin päästä, löydetty.
                          Last edited by Martti; 05-02-2006, 18:40.

                          Comment

                          • 730ia
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1457
                            • pohjois-pohjanmaa, oulu

                            #14
                            Originally posted by Martti
                            se on omien kokemuksien ja luetun/kuullun perusteella aika varmasti se boksi pelkästään viallinen (jos siellä päässä vikaa), eli ei välttämättä niitä hydrauliikkoja tarvi vaihtaa. oulussa kuitenkin tuntuvat vaihtavan poikkeuksetta koko paketin "varmuuden vuoksi". tämän kummemmin eivät asiaa ainakaan meidän tapauksessamma pystyneet perustelemaan. pelkkä boksi, eli ns. repair kit tuohon abs/asc mötikkään ~900e ja koko paska ~1600 töineen.

                            semmonen boonus tuossa vielä on, että jos tilaa pelkän boksin, eli sen repairkitin , niin sitä ei voi palauttaa, kun taas tämän boksi+hydrauliikat paketin saa 2 vuoden takuulla ja palautusoikeudella jos ei pelaa. tämä siis huollon kanta asiaan, mutta maahantuoja oli taas toista mieltä.

                            kuitenkin päädyttiin laittamaan kaikesta huolimatta koko paketti, alkaa olemaan melkolailla käyrä korkealla näiden paskojen kanssa, niin eipähän jää siitä kiinni. 700e enemmän joutu maksamaan, mutta jos tällä saavuttaa mielenrauhan niin se riittää perusteluksi. pari päivää on nyt ollu uus paketti paikallaan, kilsoja ei oo paljoa tullut, mutta tuntuu pelittävän. saa nähdä.

                            tuosta vielä, että onko muita paikkoja, mistä hommata bokseja...sähködiesel oulussa pelkkä boschin boksi ~1500e. autosähkö kylmänen muistaakseni samaa luokkaa. autokorjaamo nikusella boksi oli muutaman kympin kalliimpi kuin stokmannilla, mutta joutuvat kuulemma käyttään stokkalla koodauksessa. eli kalliimmaksi siellä tulee. hydrauliikkoja ei edes kysytty muualta.

                            niin ja autonahan tässä tapauksessa -99 523ia, muutama kymppi ajettu.


                            joo ja tosiaan jos sinne huoltoon sen viet, niin ne vaihtaa sulle jonkun niistä neljästä anturista pyörännavalta tai vaikkapa useamman jos siltä tuntuu (ellei näitä ole vaihdettu/suljettu pois mahdollisista vaihtoehdoista) reilu 100e/kpl + työt. tai toinen vaihtoehto on "pinnien/liittimien korjaus/puhdistus" 100e. ja nämä on ihan itse todettavissa ja tehtävissä olevia juttuja, eli miettisin ennenkuin auton sinne stokkan halliin ajaisin...

                            käytettynä noita 9/98--> bokseja tuntuu aika vähän olevan liikenteessä, mutta varmaan jostakin löytyy. siinä on vaan se, että saat ajella taas kylmä rinki perseen alla ja odotella, että millon se "uus" boksi laukeaa ja taas lompakko huutaa hoosiannaa. tosin voihan se uuskin 1600e paketti sanoa sopimuksensa irti 2v1pv asennuksen jälkeen,kun tuntuu, että nykyään ei edes rahalla saa hyvää ja kunnollista ja sellaista tavaraa, joka toimii ja kestää. vituttaahan se.

                            mutta tosiaan nämä jorinat nyt vaan lähinnä koskee sitä tapausta, että vikaa ei ole muualta, kuin boksin päästä, löydetty.

                            no vaan kai ne nyt näkee testeriltä onko mikään anturi menny,että ei kai ne nyt ihan huvikseen niitä vaihtele?
                            tosin mulla on omasta takaa eteen ja taakse olemassakin noita antureita..
                            tuo on kyllä perseestä ja paljastaa jotenkin ammattitaidottomuutta koko asian suhteen..
                            silloin kun poksiin ei yhteyttää saaneet niin sanoivat että pitää vaihtaa koko paketti mutta mistä ne edes voi tietää että hydraalikassa on vikaa kun eivät kerta pääseet lukemaan vikakoodia..

                            jos luetuttas ennen remppaa uudestaan vikakoodin kun vika tuskin on päällä kun sinne vien tuon. tosin voihan ne sanoa mitä vain ja vaihtaa ne osat.

                            sen kyllä teen että vaadin osat itelle mitkä on vaihdettu.
                            F20 118d Aut.
                            ________
                            Volvo S40
                            MB W204
                            e90 320d
                            e46 coupe
                            e32 730ia

                            Comment

                            • Martti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 787
                              • Suomi

                              #15
                              Originally posted by 730ia
                              no vaan kai ne nyt näkee testeriltä onko mikään anturi menny,että ei kai ne nyt ihan huvikseen niitä vaihtele?
                              tosin mulla on omasta takaa eteen ja taakse olemassakin noita antureita..
                              tuo on kyllä perseestä ja paljastaa jotenkin ammattitaidottomuutta koko asian suhteen..
                              silloin kun poksiin ei yhteyttää saaneet niin sanoivat että pitää vaihtaa koko paketti mutta mistä ne edes voi tietää että hydraalikassa on vikaa kun eivät kerta pääseet lukemaan vikakoodia..

                              jos luetuttas ennen remppaa uudestaan vikakoodin kun vika tuskin on päällä kun sinne vien tuon. tosin voihan ne sanoa mitä vain ja vaihtaa ne osat.

                              sen kyllä teen että vaadin osat itelle mitkä on vaihdettu.

                              joo eihän ne mistään tiiäkkään, onko hydrauliikoissa vikaa. "on niissäkin joskus ollut vika". niinpä.

                              meidän tapauksessa testeri näytti, että kuskin puolen taka-anturi antoi vikakoodin (+tyypilliset oireet, mitä siihen liittyy), anturi kuitenkin kunnossa --> boksissa ko. väylä paskana. tai sitten ei. mutta senpä näkee tässä piakkoin...

                              ammattitaidottomuuden lisäksi tuntuu olevan asenteessakin jonkun verran parantamisen varaa...katotaan josko hommat paranis kun bemarin edustus siirtyy takas veholle tässä jossakin vaiheessa. silloin hommat nimittäin oli hanskassa kun veholla edustus oli...

                              mutta ilman muuta kaikki osat itelle mitä vaihtavat ja tutkimaan!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎