Announcement

Collapse
No announcement yet.

No jarrut vinkuu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mupelo
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1022
    • Helsinki

No jarrut vinkuu

Huomenta!

Minun E34 on alkanut vinkua talvella koneen lämpiämisen jälkeen. Kyse taitaa ehdottomasti olla jarruista, sillä vinkuminen loppuu, kun painan jarrua. Vielä muutamia kuukausia sitten vinkuminen oli päinvastaista, eli ihan jarruttamisesta kuului hurjaa vinkumista. Jarrupalat on vaihdettu muistaakseni syksyllä.

Saattaako olla kyse ns. lasittuneen jarrun syndroomasta? Kaveri ehdotti että nykäsen motarilla käsijarrun ja muut jarrut (sis. jarruvarjon) 160km/h vauhdissa kiinni, pitäisi kuulemma tepsiä.

Kärryhän pitäisi viedä rohkeasti itse alan liikkeeseen, mutta ajattelin tulla tänne hieman fiilistelemään ennakkoääniä kun jännittää niin pirusti.
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

Originally posted by mupelo
    Huomenta!

Minun E34 on alkanut vinkua talvella koneen lämpiämisen jälkeen. Kyse taitaa ehdottomasti olla jarruista, sillä vinkuminen loppuu, kun painan jarrua. Vielä muutamia kuukausia sitten vinkuminen oli päinvastaista, eli ihan jarruttamisesta kuului hurjaa vinkumista. Jarrupalat on vaihdettu muistaakseni syksyllä.

Saattaako olla kyse ns. lasittuneen jarrun syndroomasta? Kaveri ehdotti että nykäsen motarilla käsijarrun ja muut jarrut (sis. jarruvarjon) 160km/h vauhdissa kiinni, pitäisi kuulemma tepsiä.

Kärryhän pitäisi viedä rohkeasti itse alan liikkeeseen, mutta ajattelin tulla tänne hieman fiilistelemään ennakkoääniä kun jännittää niin pirusti.

Siellä voisi olla kivi jarrulevyn ja -palan välissä.

t.Ville

Comment

• alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

Tuskin se kivi palan välissä on vaan jarrukilven ja levyn välissä. Nythän on hiekoitettu teitä ja ne kivet voi olla juuri sopivan kokoisia sinne väliin. Myös itsellä vinkuu tällä hetkellä(myös päässä )
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

• Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

Originally posted by mupelo
        Saattaahan se olla... Kokeilehan tuota ensin, muista nykästä kans se katolla oleva ilmajarru päälle jarrutuksen tehostamiseksi.
        Vois olla kans ehkä joku jarrumäntä hieman jumissa notta jarru laahaa. Nosta renkaat ilmaan (parkissa) ja testaa.
        Käsijarru on erillinen systeemi takalevyn sisällä, ikään kuin rumpu.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎