Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarru ja kytkin nesteet häviää!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyingfinn_148
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 158
    • Nousiainen

    Jarru ja kytkin nesteet häviää!

    Autona on 316 1.8 kaasari -87

    Eli jarrunestettä häviää johonkin. vuotoa en ole löytänyt ja välillä ei toimi kytkin koska käyttää samoja nesteitä. Nestettä on kyllä melkeen yläreunaan asti mutta silti kytkin ei välillä ota kiinni. huomaa selkeästi kun kytkin ottaa vasta puolessa välissä kiinni. mihin nesteet voivat hävitä? vai onko vikaa kytkimessäkin??

    Kytkin tulee kyllä kuntoon ainakun lisää nestettä mutta sitäkin on mennyt puoli pulloa parissa viikossa ?!
    Bemari sen olla pitää!

    e39 528ia touring -97

    Ex E36 325i -91
    Ex E36 325i -91
    Ex E30 316 -87
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Kytkimen työsylinteri vuotaa. Löytyy vaihdelaatikon vierestä auton alta. Helppo vaihtaa, parilla pultilla kiinni. Motonetistä yms. vastaavasta paikasta saa uusia jos ei alkuperäistä raaski ostaa.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • superfast
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 567
      • Kurikka

      #3
      Ettei kytkimen pääsylinteri vuotais siellä kuskin jalkatilassa.
      E60 525 Msport
      E36 318ti compact

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Originally posted by superfast
        Ettei kytkimen pääsylinteri vuotais siellä kuskin jalkatilassa.
        Voi toki sekin vuotaa, yleensä vaan menee noi työsylinterit ekaks.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

          #5
          Jos vuotoa ei ulospäin näy, niin sitten tutkimaan onko kuskin jalkatilan matto märkä sieltä ylempää.

          Petteri
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

          Comment

          • SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

            #6
            Originally posted by antti79
            Kytkimen työsylinteri vuotaa. Löytyy vaihdelaatikon vierestä auton alta. Helppo vaihtaa, parilla pultilla kiinni. Motonetistä yms. vastaavasta paikasta saa uusia jos ei alkuperäistä raaski ostaa.
            Ei se nyt mikään liian helppo homma ole - ainakaan kuutoskoneisissa ei mitenkään hirveen helposti pääse noihin pultteihin (etenkään siihen ylempään) käsiksi. Pitää olla räikkään jonkunlainen nivelhässäkkä ja pitkä jatkovarsi. Tai sitten pitää tiputtaa laatikko alas. Ja sittenhän voikin samalla kerralla vaihtaa koko kytkimen..

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #7
              Originally posted by SledgeHammer82
              Ei se nyt mikään liian helppo homma ole - ainakaan kuutoskoneisissa ei mitenkään hirveen helposti pääse noihin pultteihin (etenkään siihen ylempään) käsiksi. Pitää olla räikkään jonkunlainen nivelhässäkkä ja pitkä jatkovarsi. Tai sitten pitää tiputtaa laatikko alas. Ja sittenhän voikin samalla kerralla vaihtaa koko kytkimen..
              En tiedä mitä olet irroittanut ja mistä Bemusta, mutta itse juuri vaihdoin M50 koneiseen E36:seen tuon työsylinterin ja kyllä se vaan oli ihan siinä näkyvillä ja erittäin helposti irroitettavissa. Eikä käytössä ollut mitään nostureita vaan ihan hallitunkilla kuskinpuoleinen etukulma ylös ja alle makaamaan. Sylinterin vaihtoon meni n. 20 min + ilmaus. Ei käynyt edes mielessä että pitäisikö koko laatikko tiputtaa.. voi mahoton! Ohessa vielä kuva->
              Last edited by antti79; 19-02-2006, 20:57.
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                #8
                Ja jos kuskinpuolen lattiamatto on märkä, niin pääsylinteriä irroittaessa kannattaa katsoa nestesäiliöön menevä letku. Omassani letku oli aivan finaalissa ja kusi nesteet kivasti jaloille Toki tietysti samalla vaivalla kun kaikki on irti, niin kannattaa katsoa sylinterin kunto ja mahdollisesti laittaa korjaussarja.
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                • bemwe
                  BTCF Member
                  • Sep 2004
                  • 220
                  • II

                  #9
                  Originally posted by antti79
                  En tiedä mitä olet irroittanut ja mistä Bemusta, mutta itse juuri vaihdoin M50 koneiseen E36:seen tuon työsylinterin ja kyllä se vaan oli ihan siinä näkyvillä ja erittäin helposti irroitettavissa. Eikä käytössä ollut mitään nostureita vaan ihan hallitunkilla kuskinpuoleinen etukulma ylös ja alle makaamaan. Sylinterin vaihtoon meni n. 20 min + ilmaus. Ei käynyt edes mielessä että pitäisikö koko laatikko tiputtaa.. voi mahoton! Ohessa vielä kuva->
                  OT: Mut on muuten pikkusen paskamaisempi homma irrottaa tuo työsylinteri e30 ku e36!

                  Comment

                  • Satellite
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 141
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by SledgeHammer82
                    Ei se nyt mikään liian helppo homma ole - ainakaan kuutoskoneisissa ei mitenkään hirveen helposti pääse noihin pultteihin (etenkään siihen ylempään) käsiksi. Pitää olla räikkään jonkunlainen nivelhässäkkä ja pitkä jatkovarsi. Tai sitten pitää tiputtaa laatikko alas. Ja sittenhän voikin samalla kerralla vaihtaa koko kytkimen..
                    Ja siihen sekaan kun sotkentaan vielä nelikon etukardaani niin voi sitä
                    riemus lystiä mitä se on, räikkä kun pyörii just sen yhen naksauksen aina... Tosiaan tarvii jatkovarren jatkoa,niveliä,
                    ja pari ...
                    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                    325 iX TIC vm -89 http://www.btcf.fi/showcar.php?id=4951
                    käyttö lintta narina E -92

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎