Announcement

Collapse
No announcement yet.

BBS RS 3-osaiset "kysymys"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roberto Ravaglia
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 37

    BBS RS 3-osaiset "kysymys"

    Onko noissa RS vanteiden keskiöissä eroja, eli siinä osassa mikä tulee pyörän-napaan kiinni. Mitä kuvia olen nähnyt niin omasta mielestä näyttää siltä että mitä isompi ET (esim.40) vanteella on niin sitä sisäänpäin kaarevampi on myös keskiö, onko näin vai valehtevatko vanhat silmäni?

    Kysytäänpäs tässä samalla foorumilaisten mielipidettä. Olen aikeissa hommata E30M3:seen BBS RS vanteet. Nyt olis kiikarissa yhdet 8x17 ET40 vanteet, ET on noissa aivan väärä tarvii ainakin eteen levikepalat. Olis aikomus levittää taakse tulevia pyöriä ehkä 2.5" ulkokehillä ja edessä 1.5" kehillä.

    Kannattaako ruveta räpeltään välipalojen ja leveämpien ulkokehien kans vai odotanko et jostain löytyis pienemmällä ET:llä olevat vanteet?
    Last edited by Roberto Ravaglia; 07-03-2006, 00:19.
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    #2
    Ainakin mun silmään ET20 ja ET40 keskiöt näyttää luonnossa ihan samalta. Varmaan itse keskiöiden offseteissä saattaa olla pieniä heittoja suuntaan jos toiseen, mutta ulospäin ainakin näyttävät samalta.

    Comment

    • M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2758
      • Espoo, HML

      #3
      Olen hommaamassa E30 M3:n samanlaisia vanteita.

      Huomasin myös pari sarjaa ET:llä 40 myynnissä, mutta henk. koht. en ole kiinnnostunut.
      ET:n saa tosiaan levikepalalla kohdalleen, mutta vaatii käytännössä myös tuon ulkokehien vaihdon.
      Siis jos nyt yhtään haluaa reunaa niihin vanteisiin. Valintojen maailma.
      En ole huomannut keskiöissä eroja.

      Pakko kysyä: mitä olet valmis tuollaisista vanteista maksamaan?
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3831
        • Nokia

        #4
        Originally posted by Roberto Ravaglia
        Onko noissa RS vanteiden keskiöissä eroja, eli siinä osassa mikä tulee pyörän-napaan kiinni. Mitä kuvia olen nähnyt niin omasta mielestä näyttää siltä että mitä isompi ET (esim.40) vanteella on niin sitä sisäänpäin kaarevampi on myös keskiö, onko näin vai valehtevatko vanhat silmäni?
        On eroja. Kaverilla on muutama mersun jaolla oleva RS, joiden keskiosa on varsin havaittavasti kaareva sisäänpäin. Bemareissa en niin kaarevia ole ikinä nähnyt.
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 53*BMW

        Comment

        • Roberto Ravaglia
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 37

          #5
          Originally posted by Tomi T
          On eroja. Kaverilla on muutama mersun jaolla oleva RS, joiden keskiosa on varsin havaittavasti kaareva sisäänpäin. Bemareissa en niin kaarevia ole ikinä nähnyt.

          No sitähän minäkin! Olisko haettu kestävyyttä tuolla ominaisuudella, en tiedä
          Last edited by Roberto Ravaglia; 07-03-2006, 11:36.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            vanteet

            Ei tälläiset kiinnosta yhtään, on pirun paljon helpompi löytää kuin BBS RS mallit...
            Eteen 8" et20 ja taakse 9" et22 ,näitä pyörii ainakin e34/e38/e39:n alla tai sitten hivenen vaikeammin löydettävät 8"et10 ja 9" et19 e31:n alta...

            Tämä siis vain ehdotus. Tollanen sarja maksaa uutenakin "vain" 1800e..
            Käytettynä saa jo alle tonnilla, kun taas BBS RS mallista saa käytetynäkin maksaa sen 1500e, jos edes riittää.
            Last edited by jannmann; 08-12-2006, 17:28.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Miten olisi compomotiven "CXN" vastaava malli?



              http://www.erikoisvanne.fi/Compomoti...ompomotive.htm

              http://www.turner-auto-design.com/co...ve_modular.htm
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4319
                • Kannus/Kokkola

                #8
                Originally posted by M_Power
                Olen hommaamassa E30 M3:n samanlaisia vanteita.

                Huomasin myös pari sarjaa ET:llä 40 myynnissä, mutta henk. koht. en ole kiinnnostunut.
                ET:n saa tosiaan levikepalalla kohdalleen, mutta vaatii käytännössä myös tuon ulkokehien vaihdon.
                Siis jos nyt yhtään haluaa reunaa niihin vanteisiin. Valintojen maailma.
                En ole huomannut keskiöissä eroja.

                Pakko kysyä: mitä olet valmis tuollaisista vanteista maksamaan?
                Dumdidumdum.. voi kuinka helposti 8x17" et40 sarjasta tulee esim. 8,5x17 et10 / 9,5 x 17" et22.. Muutoskustannukset ~200e luokkaa.. kallistako ? Ei mun mielestä... Vaatii tosin hieman harrastuneisuutta.. valmiiseen pöytään ei halvalla istuta..
                Last edited by Maza; 07-03-2006, 15:57.

                Comment

                • Roberto Ravaglia
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 37

                  #9
                  Originally posted by Maza
                  Dumdidumdum.. voi kuinka helposti 8x17" et40 sarjasta tulee esim. 8,5x17 et10 / 9,5 x 17" et22.. Muutoskustannukset ~200e luokkaa.. kallistako ? Ei mun mielestä... Vaatii tosin hieman harrastuneisuutta.. valmiiseen pyötään ei halvalla istuta..
                  Mites toi tapahtuu, sisäkehät+ulkokehät uusiks, eli käytännössä koko vanne!

                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4319
                    • Kannus/Kokkola

                    #10
                    Originally posted by Roberto Ravaglia
                    Mites toi tapahtuu, sisäkehät+ulkokehät uusiks, eli käytännössä koko vanne!
                    2" ulkokehät + etuvanteista 7" kehät -> 6". 7" leveät sisäkehät saa kyllä vaihdettua VÄHINTÄÄN päittäin kapeampiin 6":iin.

                    Nuo 2" kehät on ihan olemassa olevat ja se joka ostaa minulta vanteet saa myös niiden myyjän yhteystiedot.

                    Comment

                    • M_Power
                      Moderator
                      • Jul 2003
                      • 2758
                      • Espoo, HML

                      #11
                      Jannmann: no sellaiset on jo tilattu. Mutta RS:t on kuitenkin juuri _ne_ vanteet.

                      Maza: ei tosiaan paha hinta ja harrastaja toki tekee nuo "ilmaisilla" työtunneilla.
                      Tarkoitin lähinnä, että mielummin ostan samaan hintaan suoraan sopivat vanteet.
                      Toki tuo on hyvä vaihtoehto, jos ei sopivia löydä.
                      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                      Team vier Zylinder!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎