Announcement

Collapse
No announcement yet.

vakio iskareiden lyhennys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by Ezpej View Post
    Eihän sillä ole mitään väliä vaikka se jousi nyt vähän on löysä sielä.
    Itellä saa ainakin kesä setupissa käyttiksestä jousen pois käsin ilman puristimia kun työntää tunkin alle ja pumppaa yhden painalluksen

    Ei ne sieltä mihikkään lennä.
    Toivottavasti seuraavassa katsastuksessa on katsuri hereillä.

    Itse aiheeseen, jos iskarin lyhentämisessä on taka-ajatuksena auton tiputtaminen niin aina voi hankkia matalammat yläpäät joilla tolppa nousee ylöspäin koriin nähden. Vaikutus sama kuin tolla sorvailulla.
    Last edited by petrolhead; 06-11-2012, 19:28.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      #17
      Originally posted by petrolhead View Post
      Toivottavasti seuraavassa katsastuksessa on katsuri hereillä.

      Itse aiheeseen, jos iskarin lyhentämisessä on taka-ajatuksena auton tiputtaminen niin aina voi hankkia matalammat yläpäät joilla tolppa nousee ylöspäin koriin nähden. Vaikutus sama kuin tolla sorvailulla.
      toivottavasti on! Itellä katkes E30:stä jousi (puolikierrosta niin eihän se siel meinannu pysyä siihen asti et sai uuden tilalle. Tappovehkeitä tuommoset jouset katkottu ja iskareita lyhennelty.... Jos muutaman kympin iskarit maksaa niin kannatttaako niita sorvailla?
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
        toivottavasti on! Itellä katkes E30:stä jousi (puolikierrosta niin eihän se siel meinannu pysyä siihen asti et sai uuden tilalle. Tappovehkeitä tuommoset jouset katkottu ja iskareita lyhennelty.... Jos muutaman kympin iskarit maksaa niin kannatttaako niita sorvailla?
        Kaikistahan ne jouset on jossain vaiheessa katkottu , tehtaalla vähintään.

        Jousen katkaisemisessa nyt ei oo mitään ihmeellistä jos osataan tehdä jouseen päät, jousitus ei pääse pohjaamaan ja vieteriin tosiaan jää esijännitys. Tai no joo.. Onhan tuossakin jo mitä luettelin, useimmille alustanikkareille liikaa hommaa. Eli ehkä parempi että niitä ei katkota
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Ezpej
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2012
          • 252
          • Pilkanmaan ylipaineistaja

          #19
          Originally posted by 2bar..ahhh View Post
          entäs sitte ku ajetaan koloon jossa iskari käy pitkänä ja jousi on löysä siinä välissä ja hyppää välistä pois? Pahimmassa tapauksessa osuu kumiin ja kumi puhki jait olaanki metässä..... entäs ku katsastusmies nostaa auton ilmaan ja heiluttaa jousta? Hylätyn leiman lappuun lyö.

          Ei se sieltä kävelemään lähde, käytännössä sun pitää hypätä jotta se jousi pääsee lentämään sieltä.

          Sen takia on madallusjouset ja vakiojouset erikseen. Jouset vaihtoon ennen katsusta. Ei ole isohomma n.15-20min per nurkka.
          Näin yleensä tehdään jos ei ole säädettävää alustaa
          Ite todennu parhaaksi FK säädettävän alustan. Sama lopputulos on JOM:in 250€ alustalla, mutta ajo ominaisuudet ovat entistä heikommat.

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            #20
            Originally posted by Ezpej View Post
            Ei se sieltä kävelemään lähde, käytännössä sun pitää hypätä jotta se jousi pääsee lentämään sieltä.

            Sen takia on madallusjouset ja vakiojouset erikseen. Jouset vaihtoon ennen katsusta. Ei ole isohomma n.15-20min per nurkka.
            Näin yleensä tehdään jos ei ole säädettävää alustaa
            Ite todennu parhaaksi FK säädettävän alustan. Sama lopputulos on JOM:in 250€ alustalla, mutta ajo ominaisuudet ovat entistä heikommat.
            kyllä se sieltä lentää kun sopivaan koloon ajaa..... mut kaikki tyytlilään...
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎