Nuo kesävanteet olis aika likaisessa ja kuluneessa kunnossa. En tiedä mitä edellinen omistaja vanteille tehnyt, näyttäs olevan jotain maalia/ainetta pinnassa !? Elikkä vinkkiä, että millä tapaa noista vois saada edes vähän paremman näköset? Olisko jotain toimivaa ainetta jolla kiillottaa(suosituksia?). Pitäs vissiin kyllä hioa ensin. Hankalat ku on tollasta solukkoa...
Muuten, onkos nää e30 alkup. vanteet? Asiallisia vastauksia, ei isompien vanteiden ostokehotuksia
Joo, olen aika alottelija näissä hommissa...
Vanteiden ehostus
Collapse
X
-
Lasikuula puhallutus vaan jossain lähipajalla jotka tekee niitä ja sit esim kiillotushommiin.. lakkaa jne.. tai sit kromautat noi sen puhallutuksen jälkeen.. tässä tais foorumilla olla just joku topicci missä joku kyseli mitkä kaikki firmat teettää kromauksia.. Ideoita riittää
Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
-
Kiillotus tuossa tapauksessa toimis mun mielestä paremmin ku kromaus mutta hommaa riittää vähäksi aikaa kun hunajakenno vanteita kiillottaa.
Jos kiillottamaan alat- vanhat maalit ensin pois maalinpoisto aineella. Esim At-stripper on tuollaseen hyvä ku ei heti lähde valahtaan pois pinnoilta.
Sitten hiekkapaperilla hankaamaan, ensin hienolla ja sitten todella hienolla, 1200sen kohdalla voi jo kokeilla esim. autoglymin metal polishia kankaan kanssa ja kiiltää.
Helpoin konsti voisi olla ehkä lasikuula puhallus ja uudelleen maalaus.pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
mullahan oli se topic täst kromaamisesta.
elikkä käyt ostamassa lähimmältä vianorilta 5kg pussin kuulia ja ne maksaa sellaiset 8-9e pussi! sit ei muutaku lähimmälle maalarille ja annat vanteet ja pari kymppiä rahaa nii se puhaltaa ne ja sit "esim" hämeenlinnaan kromaukseen maksaa sellaiset 200e!
juu kyllä noi näyttäs olevan jotkut vakio alut olevan.!
Team Ryyppymäki
Comment
-
Osaatteko sanoa mitä tuollanen vanhojen aluvanteiden puhalluttaminen maksaa suunnilleen jollain pajalla? Tekeekö niitä jotkut metallipajat ja/tai auton hitsaustöihin erikoistuneet firmat?
Entä mitä vanteiden lakkaus tulisi maksamaan jos tekisi sen itse ja kunnolla? Onko mitään mahiksia saada hyvää ja suht kestävää lakkapintaa ilman ruiskua kun sellaista en omista? Spray lakat ei varmaan kestä kovin pitkään, vai? Onnistuuko pensselillä lakkaus jos ohentaa reilusti? Ja mitä lakkoja suosittelette ja montako kerrosta?
Comment
-
kuules...ensiks kaadat rättiin tinneriä ja koitat jos se "maali" tai jokin muu paska lähtis siitä pinnasta ja jos lähtee ni hyvä.. jos ei niin kannattaa koittaa jotai vahvempaa jne.. ku lika on lähtenyt niin ostat hyvää auto vahaa ja vahaat ne vanteet annat vaikuttaa ja pyyhkäset pois... kyll kiiltää
loppuen lopuks jos ei toimi niin hiekka puhallus ja kiillotus..
vain köyhillä on kiire 
Comment
-
Missä sais Turun lähistöllä vanteet puhallutettua? Olen koittanut maalinpoistoaineita, tiivisteenpoistoainetta, ja vanteiden keskiöt on lionneet jopa kuukausitolkulla jarrunesteessä, mutta maali ei vaan irtoa, eli puhallusta koitan seuraavaksi.
Comment
Comment