mun vasemman puolen takarengas näkyy kuluvan sisälaidasta, tyhmänä voisin kysellä että mitkä asiat tuohon vaikuttaa? sitten havaitsin että myös oikeaa etumaista on sama tauti vaivannut vähän. eli ristiin syönyt? renkaat on vain 225 leveet. sen takia kyselen kun entisissä 225 tällästä en ainakaan huomannut tapahtuvan. talvella säätelivät aurauksia edessä ja epäilen syvästi menikö ihan oikeen :?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
rengas kuluu sisälaidasta..
Collapse
X
-
No paineitten nosto hieman saattas auttaa, mutta tuskimpa. Käy säätää uudelleen kulmat ja jos puslat näyttää haperolta nii vaihtoon. :wink:Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
-
-
kiitos,pitää vaihtaa uudet renkaat ja käydä sitten säädättään. kait ne puslat pitäs olla ihan ok.tosin tuo paska on tärissyt jo aika kauan,vaikka mitä puslia on vaihdettu. tosin jarrut oli vähän jumissa tärinä pieneni todella paljon kun vähän liikuttelin jarrumäntiä. pitäs vielä takaa käyttää jarrut auki nii kahtoo sitten..F20 118d Aut.
________
Volvo S40
MB W204
e90 320d
e46 coupe
e32 730ia
Comment
-
-
Missähän/kuka näitä kulmia on säädellyt??? Silmämitalla huoltiksen takana??? Edessä on camberkulma ja takana camber tai/ja auraus pielessä ja paljon. Melko varmaan myös kulkukulma on "viturallaan". Kulmat pitää olla pielessä ja PALJON, mikäli tämä alkaa näkymään renkaan epätasaisena kulumisena. Jos nelipistesäätö on tehty asianmukaisin laittein, täytyy kiesissä olla pahaa laakeri, pusla tai nivelvikaa.
Comment
-
-
hemi: melkeen voin pusla vian sulkea pois,laakerivikaakaan en usko,sen verran ymmärrän autoista. mutta mites ne nivelet tarkastellaan?? :oops: ,nimittäin en kyllä ainakaan mitään epäolellista ääniä tms ole huomannut..
viimekesänä tehtiin nelipyöräsuuntaus, aika tuntemattomalla korjaamolla, en niinkään tiedä miten ammattitaidolla ne tekee sen.tutun puheitten perusteella noi aurauskulmat vois olla säädetty aika perseelleen,kun oli kattonu vierestä säätöä niin ei ihan ollut mennyt "oikein" se homma. :wink: siltähän se maalaisjärjellä vaikuttas että menee autojuosten kusten jos renkaat kuluu ristikkäin. ja tätä autoa ei ole kolaroitu ikinä.F20 118d Aut.
________
Volvo S40
MB W204
e90 320d
e46 coupe
e32 730ia
Comment
-
-
noonii, pitää vähän vetää puheita takas.. ei ne olekkaan ristiin kuluneet oikeestaan, enemmänkin ehkä vasen puoli edestä on kulunut, mutta ei läheskään niin paljon kun vasen takanen. käytin tänään tuossa mittaamassa nii kone näytti että pitäs ennemminki kulua ulkolaidasta mitä sisälaidasta. eli vähän ihmetyttää, huomenna tulee uudet renkaat nii käyn sitten uudelleen koittaa. sitä mietittiin,kun nuo renkaat on tullut vähän käytettynä viime kesänä mulle että jos ne on jo sillon ollu pikkasen kuluneet "vitulleen" nii nyt se ois alkanu sitten syömään sitä tuolla takana? näkyy muuten kankaat jo osasta kohtaa sisälaitaa.. :juoF20 118d Aut.
________
Volvo S40
MB W204
e90 320d
e46 coupe
e32 730ia
Comment
-
-
730ia:lle: Ongelmasi ei kuitenkaan ole mikään monivalintatehtävä. Tarkoitan tällä sitä että jos kulmat ovat laitettu nelipistesuuntauksella kuntoon, on ainoa selitys renkaiden epätasaiselle kulumiselle alustan välykset. Mitkään äänet eivät myöskään kerro alustan välyksettömyydestä mitään. Eli mikäli renkaat kuluvat epätasaisesti on syynä vain ja ainoastaan akselistokulmien viturallaan olo. Tavalla tai toisella.Vanteiden eri offsetit paljastuu myöskin mittauksessa. Nykyiset Suomalaiset AVK:n kautta kulkeneet kolariautot ovat muuten ainoita liikenteessä kulkevia ajoneuvoja joiden akselistokulmat ovat varmasti paikallaan. Näistä kun vaaditaan vähintäänkin täydellinen nelipistesuuntaustodistus uudelleen rekisteröitäessä.
Uusistakaan/ajamattomista autoista läpäisee nelipistesuuntauksen ilman säätötarvetta vain 20-50% merkistä riippuen. Varsinaisilla aurauskulmilla on hyvin vähän merkitystä alustageometriaan ja tätä kautta renkaiden epätasaiseen kulumiseen.
Comment
-
-
Eli poikkea nyt autosi kanssa vaikka lähimmälle euromasterille josta löytyy beisbarthin nelipiste laatulaitteisto ja ukot jotka osaavat hoitaa homman. Ne kyllä tsekkaa ennen mittausta mahdolliset välykset ja erityisen huolellisesti kun kerrot ongelmastasi. Pelkkä mittaus on n.tunnin homma ja kustantaa 50-70egeä. Yleensä tähän saa vielä jotain pikkusäätöä, mutta jos savottaa tulee enemmän, saadaan toisen n.saman hintaisen tunnin aikana tehtyä jo aika paljon. Joka tapauksessa tässä ajassa alusta on jo siinä säädössä että ollaan kaukana siitä pisteestä missä kulmien pielessä olo näkyy renkaiden epätasaisena kulumisena. Täydellinen/virheetön tehdasarvojen sisälle osuva kulmatodistus(eli se mikä vaaditaan kolariautoista) voi autosta riippuen olla pelkkä haave, mutta tähän ei välttämättä kannata edes pyrkiä. Täydelliseen ajettavuuteen tai renkaiden kulumattomuuteen riittää vähempikin.
Comment
-
-
Tiedätkö Hemi löytyykö samanlainen laitteisto/taito myös Metro-Autosta Turusta? Vien autoni huoltoon ja voisivat samalla nuokin kuntoon...Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
-
En tiedä mikä laitteisto Turun metrossa on, mutta varmasti riittävän hyvä, kuin myös laitteiston käyttäjien ammattitaito. Nykyisin tämä suuntaus kun tehdään pääsääntöisesti kaikille uusille autoille jo luovutushuollossa, alkaa homma olemaan selkeästi arkirutiinia. Suurempien ja erityisesti epäsuhtaisten madallusten yhteydessä voi tosin nykyisinkin mennä sormi suuhun, joten homman onnistumista tässä tapauksessa voi/kannattaa tiedustella etukäteen. Loial: Haritus toki voi aiheuttaa renkaiden sisäreunan kulumista, mutta tasaisesti molemmilta puolin. Toisekseen, haritusta saa nykyrenkain olla aivan älyttömästi ennenkuin sisäreunet alkavat kulua.
Comment
-
-
Originally posted by HemiNykyisin tämä suuntaus kun tehdään pääsääntöisesti kaikille uusille autoille jo luovutushuollossa.AMG
Comment
-
Comment